Ki Tavo peraşası genellikle içerdiği doksan sekiz korkunç ifade ile anımsanır. Bunların başında yer alan cümle de mutlaka bunlarla karşılaşmak zorunda olmadığımızı anlatır. Eğer Tanrı’nın sözlerini dinlemez ve isyan etmeye devam edersek bunlar başımıza gelebilir hatta gelmiştir de. Ancak bu bölümden hemen önce yer alan ‘beraha’ dediğimiz bereketlendirmeleri de içtenlikle okumak ve anlamak da gereklidir. Or AHayim AKadoş olarak bilinen Rabi Hayim ben Atar özellikle ilk bölümde yer alan kutsamaların Tora öğrenimi ile bağlantılı olduğuna dikkat çeker.
Sözü edilen ilk ödül “Untaneha Ad… E.loeha elyon al kol goye aarets / Tanrı sizi var olan bütün toplumların üzerine çıkaracaktır” şeklindedir. Bu aslında bir sır değildir. Çünkü Tora’nın içerdiği bilgelik, mitsvaların uygulanmasının bizlere sağladığı Tora bilgisi ve özel içsellik bunu hak etmemize neden olur. Tora sözlerinin ve mitsva uygulamalarının bizlerde uyandıracağı olumlu duygular ve yüksek ahlak kalitesiyle bunu hak etmemiz son derece doğal gibi görünebilir. Tora öğrenmek bizi ruhsal olarak arındırır, rafine eder ve daha iyi insanlar yapar. Tora öğrendiğimizde, yalnızca bilgi edinmekle kalmayız, aynı zamanda ruhsal yükselmeyi de deneyimler ve dönüşürüz.
Bir parça daha ileriye doğru okumaya devam edelim: Tora hem tarlada hem de şehirlerde ‘baruh’ yani bereketlendirilmiş olacağımızı söylemektedir. Bu vaat aslında maddi başarıya işaret eder. Kişi ister ticaretle meşgul olarak daha büyük yerleşkelerde ikamet etsin, isterse tarımsal faaliyetlerde bulunmak için daha küçük yerleşkelerde bulunsun sonuç başarı odaklıdır. Rabi Ben Atar Gemara Masehet Avoda Zara 19/B’de yer alan bir öğretiyi anımsatır: Orada “Kol aosek Betalmud Tora, Nehasav Mutslahim / Tora öğrenimi ile meşgul olan kişi maddi başarıyla da kutsanmıştır” denmektedir.
Güzel vaatleri okumaya devam edelim. Bir sonrakinde çocuklarımız bereketlendirilmektedir. “Baruh peri bitneha.” Or AHayim, Şemuel kitabının ikinci bölümünde yer alan bir öyküye dikkat çeker.
David Ameleh Yeruşalayim’i fethettikten sonra ilk işlerinden biri Aron Aberit’i getirmek olmuştur. Ancak yolda giderken meydana gelen bir kaza ve bunun sonunda sandığa refakat eden bir kişinin hata nedeniyle hayatını kaybetmesi sonucunda geçici olarak sandığın Yeruşalayim’e götürülmemesine karar verir. Sandık geçici bir süre Oved Edom Agiti’nin evinde bulunmaya başlar. Gemara Masehet Betahot 63/B’de Aron'un varlığının aileye büyük bir kutsama getirdiğini ve Oved Edom’un ailesinin ve bereketinin çoğaldığını anlatır. O halde Tora okuyan ve buna göre mitsvaları yerine getiren kişiler aynı şekilde doğurganlık ve bereketle kutsanacaktır.
Tora devam eder: “Baruh ata bevoeha uvaruh ata betseteha / geldiğinizde ve ayrıldığınızda kutsanacaksınız.” Gemara Masehet Bava Metsia 107/A’da bunun günahsız bir şekilde dünyaya girdiğimiz gibi dünyayı da günahsız bir şekilde terk edeceğimiz anlamına geldiği öğretilmektedir. Tora öğrenimi bizleri günahtan korur. Tora öğrenmek bize manevi koruma sağlar, olumsuz eğilimlerimizi yenmemize ve günaha karşı koymamıza yardımcı olur.
Kendimizin Tora çalışmasına zaman ayırmamız çok önemlidir. Bu karşılaştığımız manevi engelleri aşmak ve hayatımız boyunca Tanrı’ya sadık bir şekilde bağlı kalma yolunda kalmak için kendimizi güçlendirme fırsatını tanır.