İsrailli start-up yapay zekâ ile embriyodaki genetik bozuklukları buluyor

İsrailli start-up IdentifAI Genetics, insan embriyolarındaki genetik bozuklukları tanımlamak için yapay zekâ kullanarak bir erken teşhis yöntemi geliştirdi.

Dünya 1 yorum
11 Şubat 2022 Cuma

Girişim, Tel Aviv Üniversitesi tarafından geliştirilen Hoobari olarak bilinen yeni bir yapay zekâ tabanlı yazılım aracına güveniyor.

IdentifAI Genetics yapay zekâ teknolojisi kullanarak hamile anneden ilk üç aylık dönemde alınan basit bir kan testi yoluyla embriyonun tüm DNA'sını okuyabiliyor ve genetik bozuklukları tespit etmek için derinlemesine analiz sağlayabiliyor.

IdentifAI'nin baş bilim sorumlusu ve Tel Aviv Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Fonksiyonel Genomik Ekibi Başkanı Prof. Noam Shomron, "Hamile bir annede embriyodan, plasentadan gelen küçük DNA parçaları vardır. Gelişmekte olan bir embriyoya bakarsak, plasentanın veya DNA'nın küçük parçalarını görebiliriz ve onu yeterince iyi izole edip ayırabilirsek, o zaman embriyonun tüm DNA'sını okuyabileceğiz" açıklamasını yaptı.

Shomron ve Tel Aviv Üniversitesi'nden araştırmacılar Tel Aviv'deki Ichilov Hastanesinde kan enfeksiyonu olan yaklaşık 8 bin hastanın elektronik tıbbi kayıtlarının incelenmesine yardımcı olmak için en son teknolojiyi kullandılar. Bu çalışmada, araştırmacılar, kan enfeksiyonlarının bir sonucu olarak hangi hastaların ciddi hastalık riski altında olduğunu yüzde 82 doğrulukla belirleyebildiler.

Çığır açan çalışma, Shomron'un laboratuvarındaki öğrenciler ve Ichilov Hastanesi doktorları işbirliğinde gerçekleştirildi.

Çalışmanın sonuçları bilim dergisi Scientific Reports’da yayınlandı.