İsrailli kadın giyim markası Comme Il Faut, Gazze´deki sivillerin yaşadığı açlığa dikkat çeken bir sosyal medya kampanyası başlattı.
Instagram ve Facebook’ta paylaşılan kampanyada İsrailli şefler ve restoran sahipleri, üzerinde İbranice, İngilizce ve Arapça “Açlığa Diren” yazan boş tencerelerle poz verdi. Marka direktörü Romi Kaminer Goldfainer, Gazze’deki açlık haberleri karşısında moda konuşmanın zor olduğunu, yemek ve şarap gibi konuların ise daha da zorlaştığını dile getirdi. Goldfainer, kampanyanın ilhamını, işini tanıtmakta zorlandığını sosyal medyada paylaşan bir İsrailli şeften aldığını belirtti.
Kampanya, Gazze’deki insani durumun İsrail kamuoyunda daha fazla konuşulmaya başladığı bir zamanda geldi.
Kampanya, Filistinli çocuklara yardım eden İsrailli sivil toplum kuruluşu Parents Against Child Detention ile iş birliği içinde yürütüldü. Kuruluş, açlığa karşı çıkışlarının siyasi değil, temel bir insani sorumluluk olduğunu vurguladı.