Teslim, ´Babama´

11 Mayıs Perşembe akşamı Tarihi İtalyan Sinagogu, unutulmaya yüz tutmuş ancak dinleyince bazılarının tınılarını kolayca anımsadığımız Sefarad Şarkıları ile yankılandı.

Toplum
17 Mayıs 2023 Çarşamba

Karen Alguadiş

Müzikseverlerin yakından tanıdığı, çok yönlü sanatçımız Renan Koen'in büyük özen ve tutkuyla çalışarak tasarladığı ve gerçekleştirdiği bu konseri dinlemek benim için de gerçek bir ayrıcalıktı. 

Koen, kendi ailesinin göç hikayesinden yola çıkarak 2014’te yayınlanan albümünde yer verdiği, İstanbul Sefarad şarkılarından esinlenerek bestelediği piyano suiti ile başladı konsere. Sonraki parçaların çoğuna değerli müzisyenler çellist Sedef Erçetin ve tanburi Özata Ayan eşlik etti. Yaşadığımız coğrafyanın kültürel öğelerinden zamanla etkilendiğimiz aşikârdır. İşte bu konserde de örneğin Koen'in içinde Maftirim / Sonlandırmalar barındıran ‘Teslim’ adlı eseri dinleyenleri 16. yüzyıl Edirne'sine götürürken Mısır Roş Aşana İlahisi olan Adonay Yom Lekha Teroxin Lehina ise zorunlu göçlerle dağılan atalarımızı düşünmeye yöneltti. Öte yandan Kazablanka'da söylenen ve bir Hanuka İlahisi olan Mize Yemalel olsun, Katalan Şarkısı Miriam'ın Şarkı Suiti olsun, konserin her bir parçası kalabalık dinleyici topluluğuna gerçek bir şölen yaşattı. 

Konsere bambaşka bir tat katan son iki eseri zikretmeden geçemeyeceğim. İtalyan kökenli Arjantinli müzisyen Jose Bragato'dan Milontan'ı ve İspanyol Federico Mompori'nin eserlerini fırsat bulup dinlemenizi öneririm. 

Konser, bis parçası olarak çoğumuzun iyi bildiği Adio Kerida ile biterken, kalbime ilk gelen duygu, bu şarkıları aynı kadro ile en kısa zamanda farklı platformlarda da yeniden dinlemek arzusu oldu.

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün