Oxford Üniversitesi: ´´Farklı COVID-19 aşılarının kullanımı yan etkileri arttırabilir´´

Oxford Üniversitesi tarafından yürütülen bir araştırma, farklı COVID-19 aşılarının kullanımının, hafif ila orta dereceli yan etkilere maruz kalma olasılığını yükselteceği öngördü.

Dünya
24 Mayıs 2021 Pazartesi

The Lancet dergisinde yayınlanan çalışmada, iki farklı aşı olan yaklaşık 830 kişi incelendi. Veriler, aşıları 28 günlük aralıklarla alan katılımcıların aşının hem birinci hem de ikinci dozundan yedi gün sonra kendilerinin bildirdikleri semptomlar ile toplandı.

Veriler iki gruba ayrıldı. İlk dozu Oxford-AstraZeneca aşısı, ikinci dozu Pfizer-BioNTech aşısı olanlar diğer, grup ise bunları ters sırada alanlardan oluştu. Her iki grup da her iki seferde aynı aşıyı olanlara göre hafif ila orta derecede yan etkiler yaşadıklarını bildirdi.

Örneğin katılımcıların ateşinin çıkması, Pfizer aşısının ardından ikinci dozu AstraZeneca aşısı olanlarda %41, her iki dozu da sadece Pfizer aşısı olanlarda %21 oranında olduğu açıklandı. Bu da yan etkilerin neredeyse iki kat daha fazla olduğunu gösteriyor. Çalışmaya göre iki farklı aşı olan katılımcılar titreme, yorgunluk, baş ağrısı, eklem ağrısı, halsizlik ve kas ağrısı için de benzer oranda artışlar yaşadıklarını bildirdi. Katılımcıların hiçbiri yan etkiler nedeniyle hastaneye kaldırılmadı.

Araştırmacılar, katılımcıların hepsinin 50 yaşında veya daha büyük olduklarını belirtti. Daha genç grupların ise, iki farklı aşı olduktan sonra daha yüksek oranlarda yan etkilere sahip olabilecekleri açıklandı.

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün

İLGİLİ HABERLER

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR