Oxford University Press, çevrim içi öfkeyi tetiklemek için tasarlanan içerikleri tanımlayan “rage bait” terimini yılın kelimesi seçti.
Oxford, 2004’ten bu yana yılın kelimesini 30 milyar kelimelik veri tabanından seçiyor. “Rage bait” 30 binden fazla kişinin katıldığı üç gün süren oylamada yılın kelimesi oldu.
Oxford’a göre “rage bait”, sosyal medyada daha fazla görüntülenme ve etkileşim için bilerek öfke, hiddet veya hayal kırıklığı yaratan içerikleri tanımlıyor. Kullanımı son bir yılda üç kat arttı.
Rage (öfke) ve bait (tuzak) sözcüklerinden türeyen bu ifade, clickbait’e (tıklama tuzağı) benzer ancak özellikle öfke ve kutuplaşmayı hedefliyor.
Oxford Diller Başkanı Casper Grathwohl, bu ifadenin dijital kültürde duyguların manipüle edilmesini gösterdiğini belirtti. Geçen yılın kelimesi “brain rot” ile birlikte, öfke ve tükenmişlik döngüsünü yansıttığını ifade edilmişti.
Kelime ilk kez 2002’de bir Usenet (internetten bile eski olan küresel bir tartışma ve paylaşım ağı) grubunda trafikte sürücülerin tepkilerini anlatmak için kullanıldı, zamanla internet kültüründe yaygın hale geldi.