Sephora, TikTok´ta paylaştığı, viral olan antisemit videoyu gerekçe göstererek kozmetik markası ´Huda´nın yaratıcısı Huda Kattan ile ilişkilerini kesti.
Kattan temmuz ayında 1,7 milyon TikTok takipçisiyle, geçtiğimiz yüzyıldaki neredeyse tüm büyük felaketlerden Yahudileri ve İsrail'i sorumlu tutan antisemit bir komplo teorisini destekleyen bir video paylaşmıştı.
Sephora, TikTok'ta bir dizi antisemit video paylaşmasının üzerine, kozmetik markası ‘Huda’nın yaratıcısı Irak asıllı Amerikalı girişimci Huda Kattan ile ilişkilerini kesme kararı aldı.
Kattan tarafından 1,7 milyon takipçisiyle paylaşılan videolar iki dünya savaşı ve 11 Eylül saldırıları da dâhil olmak üzere geçen yüzyılın neredeyse bütün felaketleri için Yahudileri ve İsrail'i suçlayan antisemit bir komplo teorisini destekliyordu.
Videoda Kattan, "Ortaya atılan tüm komplo teorilerinin ardında çok sayıda kanıt var - İsrail'in I. Dünya Savaşı'nın, II. Dünya Savaşı'nın, 11 Eylül'ün ve 7 Ekim'in arkasında olduğunun - tüm bunların olmasına izin verdiler" ifadelerini kullanıyor.
TikTok videoyu ‘platform kurallarını ihlal ettiği’ gerekçesiyle kaldırırken, gözlemci grup ‘StopAntisemitism’ (Antisemitizmi Durdur) hızlı bir şekilde Sephora'nın Kattan'ın markasıyla ilişkilerini kesmesini talep etti.
Sephora 'yeter' diyerek Kattan ile ilişkileri kesti
Lüks markalar devi LVMH'nin sahibi olduğu ünlü kozmetik mağaza zinciri Sephora, başta ‘markayla ortaklık içinde durumu gözden geçirdiğini’ belirten temkinli bir açıklama yayınlayarak zaman kazanmaya çalıştı. Ancak kamuoyu baskısının artmasıyla şirket nihai kararını alarak Huda Beauty markasını prestijli ‘Uzmanlar’ kampanyasından çıkardı.
Kattan, markasını sıfırdan kurmuştu. Iraklı bir anne ve babanın çocuğu olarak Amerika'da doğan Kattan, Huda Beauty markasını 2013'te kurarak dünyadaki en başarılı kozmetik şirketlerinden birine dönüştürdü. Markanın ürünleri sadece Sephora mağazasında değil, Harrods ve Hindistan'daki Nykaa gibi büyük mağazalarda da satılmakta.
Kuzey Amerika'da ise Huda Beauty markası neredeyse tümüyle Sephora aracılığıyla satılıyor. Sephora bağlarını tamamıyla keserse, Kattan, en önemli pazarını kaybedebilir. StopAntisemitism gözlem grubu markanın kampanyadan çıkarılmasının sadece ‘önemli bir ilk adım’ olduğu konusunda uyararak, markayla tüm ilişkilerini kesene kadar Sephora'nın boykot edilmesi çağrısında bulunacaklarını belirtti.
Kattan sonunda durumu düzeltmeye çalışarak sözlerinin ‘yanlış yorumlandığını’ ve orijinal videosunun Yahudileri veya Yahudiliği değil ‘İsrail politikasını eleştirdiğini’ iddia eden uzunca bir video yayınladı. İçeriğinin çarpıtılmış olduğunu fark ettikten sonra paylaştığı videoyu kendisinin sildiğini söyleyen Kattan, eleştirmenleri kendisine yönelik bir karalama kampanyası yürüttükleri konusunda suçladı.