‘Mırınga’lar zirvede

Tilda LEVİ Köşe Yazısı
3 Temmuz 2013 Çarşamba

Şartlanmak kadar kötü bir duygu yok. Geçtiğimiz haftanın başından beri meteoroloji havanın bozacağını ve şiddetli yağmurların birkaç gün devam edeceğini söyledi. Ada’da sağanağa hazırlıksız yakalanırsanız bir anda sırılsıklam olursunuz. Ayağınızda parmak arası sandaletlerle asfaltta oluşan su birikintilerinin içine gire çıka mahvolursunuz. Onun için de cuma akşamı sahilde yürüyüş yapmaya giderken çantama bir şemsiye, ayağıma da kapalı ayakkabı giydim. Bir müddet sonra şimşek çakmaya başladı. Birlikte yürüdüğümüz ‘iyi niyetli’ bir arkadaşım, “Yok canım, vapurların projektörüdür” dedi. Yürümeyi sürdürdük. Şimşekler hızını arttırmaya başlayınca, herkes yoluna gitti. Sıkı adımlarla eve vardık; şemsiyeyi kullanmadım bile…

***

Ertesi sabah kalktığımda hava güneşliydi. Yine de denize gitmeye cesaret edemedim. Bir keresinde plajda fena halde yağmura yakalanmıştık. Aynısı olabilirdi… En sevdiğim şeylerden biri yağmur damlaları cama vurunca öğle uykusuna yatıp haftanın yorgunluğunu çıkarmaktır. Yine yağmadı… Pazar günü keza.. Gerçi hava serinledi, ben de her gittiğim yere şemsiyemi taşıdım. Başka yörelere yağmıştır mutlaka ama Ada’yı seller götürmedi. Meteoroloji raporları bu kez kesin yanıldı.

Pazar akşamüstü Ada Müzesi’nin Çınar meydanındaki yerinde Akillas Millas’ın hazırladığı serginin açılışına geç kaldık. Ancak Adaevi’nde, Hakan Akçura’nın, ‘İsveç’te olmak, göçmen olmak, sanatçı olmak’ başlıklı sunumunu ilgiyle izledik. Etkinlik tarihlerini takip etmekte yarar var.

Biraz da Bodrum’dan…

Eski Casa Costa, şimdiki adıyla Küba’da, Şeli Kohen resim sergisi, Nadine Perahya’nın zarif ev sahipliğinde açıldı.

Yazlık mekân olarak artık Bodrum’u yeğleyen İstanbullu dostlar açılışta sanatçıyı yalnız bırakmadılar…

Şeli’nin ‘Mırınga’ sergisi orada da hayli ilgi gördü. Eserler yaz boyunca Küba’da sergilenmeye devam edecek; bilginize…

***

Geçen hafta, Çanakkale gezisinin 4 Ekim’de yapılacağını belirtmiştim. Konu çerçevesinde Albert Penso ile sohbet ederken Çanakkale’de mezar taşlarının tek tek elden geçtiğini belirtti, “Keşke diğer Trakya cemaatleri dediğimiz; Gelibolu, Kırklareli ve Edirneli dostlar da imkân dâhilinde mezarlıklarını tamir edebilseler” dedi.

Bu vesile ile rahmetli Hahambaşımız Rav David Asseo’nun yıllık anma duasının 12 Temmuz Cuma günü yapılacağını hatırlatırız.

Saygı ve sevgiyle anıyoruz.