Fitterli İntel Business Challenge Europe’u kazandı

Online giysi alışverişi için yeni bir yol sunan İsrailli yenilikçi firma Fitterli, Intel’in Business Challenge Europe 2014 yarışmasında birinci oldu. İsrailli yenilikçi firma, kullanıcıların simülasyonlu 3B avatar kullanarak kıyafetleri sanal olarak denemesini sağlıyor

Ekonomi
5 Kasım 2014 Çarşamba

Online giysi alışverişi için yeni bir yol sunan İsrailli yenilikçi firma Fitterli, Vilnius Litvanya’da, 12 Eylül 2014 tarihinde Intel’in Business Challenge Europe 2014 yarışmasında birinci oldu. Kazanan ekip, online alışveriş yapanların kendi fiziksel özelliklerinin simülasyonu olacak şekilde kişiselleştirilmiş 3B avatarlar kullanarak giysilerin üzerlerinde nasıl duracağını görmesine imkan sağlayan benzersiz bir çözüm geliştirdi. Kullanıcılar, gerçek mağazayı ziyaret etmeleri gerekmeden sanal bedenlerinde giysiler deneyebilecek.

 Yarışmada on iki ülkeden finalistler yarıştı: İsrail, Norveç, İtalya, İspanya, Portekiz, Macaristan, Romanya, İngiltere, Bulgaristan, İrlanda, Danimarka ve Polonya. Tüm katılımcılar, yarışmaya hazırlık sürecinde fikirlerini geliştirmek, gerçekçi iş planları yapmak ve dikkat uyandıracak ve yatırımcıların ilgisini çekecek şekilde sunumlarını güzelleştirmek için uluslararası uzmanlardan eğitim ve destek aldılar.

Kazananların açıklandığı final töreni, Litvanya Ulusal Opera ve Bale Tiyatrosu’nda gerçekleştirildi. Kazanan beş takım, Intel Global Challenge 2014 yarışmasının bu yılın ilerleyen zamanlarında Berkeley California Üniversitesi’nde düzenlenecek final aşamasında Avrupa’yı temsil edecek. Jüri heyeti başkanı, Intel Capital Başkan Yardımcısı Marcin Hejka şöyle dedi: “Bu yıl yarışmaya katılan dinamik ve yenilikçi işleri görmek beni çok şaşırttı. Perakende teknolojisinden tıbbi yeniliklere kadar uzanan fikirler, örnek niteliğinde bir girişimcilik ruhunu ve sosyal yenilikleri teknolojiyle bir araya getirebilme becerisini gösterdi. Bu yarışma, genç girişimcilerin fikirlerini daha geniş bir topluluğa sunması için harika bir fırsat. Kazananlar şimdi fikirlerinin piyasadaki potansiyelini fark edebilecek ve ürünlerini geliştirebilecek.”