Şoförsüz arabaya az kaldı...

Bir yanda dünyanın en büyük arama motoru Google’ın gideceği her yolu hafızasında taşıyan şoförsüz arabası Google Car, diğer yanda Audi’nin 2014 Las Vegas elektronik fuarı CES’te tanıttığı kendi kendine giden A6’sı ile otomobil endüstrisi geleceğin arabasını yapma peşinde...

Dünya
20 Ocak 2014 Pazartesi

Endüstri uzmanları son zamanlarda otomobil mühendislerinin rüzgar direncini asgariye indirmek veya enerji verimliliği kadar kendi kendine giden araba konusunu ilerletmek ile de uğraştığına dikkat çekiyor. 

Araba mühendisliği geleceğin şoförsüz arabası için şimdiden yazılımsal alt yapıyı oluşturmaya başladı bile.

Google firmasının basına açıkladığı bildiriye göre, Google, Audi, Honda, Hyundai ve elektronik entegre devre üreticisi Nvidia firmaları arabalar için özel bir Android işletim sistemi  geliştirmek için bir ortaklık kurdular. 

OAA, (Open Automotive Alliance) adı verilen ortaklık geleceğin şoförsüz arabasının açık yazılım platformu olacak.

Bilgisayar  dünyasında açık platform deyimi bir diğer yazılımın üstünde çalışmasına olanak sağlayabilen standart temel yazılımlar için kullanılıyor.

Örneğin bugün cep telefonu Android işletim sistemi üzerinde çalışan yüzlerce cep telefon uygulaması var. 

Dünyanın otomobil ve elektronik devlerinin böylesi bir yatırıma gitmesi kendi kendine giden otomobilin çok yakın bir gelecekte yollardaki yerini alacağını gösteriyor.

Google 2012 yılında yaptığı  ve halen üzerinde çalıştığı deneysel araba Google Car projesine ABD’nin Nevada eyaletinde ruhsat çıkarmıştı. 

Son olarak Audi firması 2014 Las Vegas elektronik fuarı CES’te  otomatik pilot teknolojisi ile donanmış prototip A6’sını şehir trafiğine çıkardı. 

Önde ve arkada polis eskortu ile trafiğe çıkan deneysel A6 şimdilik bir adresten diğerine müdahale etmeden gitmek yerine, şoförüne; sıkışık trafikte gazete dergi okuma, cep telefonu ile rahat konuşma veya öğle yemeğini rahat yeme imkanı sunuyor. 

Sıkışık trafikte kontrolü ele alan otomatik pilot kamera ve radarları sayesinde öndeki araba ile mesafeyi korumak, güvenli şerit değiştirmek gibi işlevleri yerine getirebiliyor.

Sistem ayrıca, şoförün gözlerini özel kameralar ile devamlı tarayarak uyuduğunu fark edebiliyor ve geçici olarak kontrolü ele alırken  ‘bip’ sesi ile şoförü tehlikeli  bir uykudan uyandırabiliyor.