Dünya Kupası 2014’e iyi gelecek

Fransız danışmanlık şirketi Publicits CEO’su Maurice Levy, “2014’de global ekonomideki büyüme ve Dünya Kupası reklamcılık endüstrisinin büyümesini sağlayacak,” yorumunu yaptı

Ekonomi
8 Ocak 2014 Çarşamba

Fransız Danışmanlık Şirketi Publicits CEO’su Maurice Levy’e göre, 2014’de global ekonomideki büyüme ve Dünya Kupası reklamcılık endüstrisinin büyümesini sağlayacak; fakat bazı ülkelerin bu pazar için görünümünün diğerlerine kıyasla daha iyi olduğunun da altını çizmek gerekiyor.

Konu hakkında CNBC mikrofonlarına konuşan Maurice Levy, “Reklamcılık pazarını yukarıya doğru götürecek üç nokta var. İlk olarak, gayrisafi yurtiçi hasıla (GSYH) ve GSYH büyümesinin 2013’den daha iyi olması bekleniyor. İkinci olarak FİFA Dünya Kupası ve son olarak da Olimpiyat Oyunları’nın bu konudaki etkisi büyük olacak,” dedi.

Dünya Kupası’nın birçok sponsorluk ve etkinliği beraberinde getireceğinin altını çizen Levy, “Eğer medya masraflarını ajans kazancına dönüştürürseniz bu yüzde üç olarak gerçekleşir. Publicits olarak pazardan daha iyi bir performans sergileyeceğimizi düşünüyoruz. İyi işlerimiz, bağlantılarımız var ve 2014’ün 2013’den daha iyi geçmesini bekliyoruz,” şeklinde konuştu.

Levy öte yandan, makro-ekonomik çevrenin reklam endüstrisi açısından ‘kontrast resim’ çizdiğini, ABD için iyi bir profile işaret ederken yükselen ekonomilerde daha titrek bir görünümün olduğunu belirtti.