Yuppi eğlenirken hediye kazandıran oyun

Temel amacı kullanıcılara gezerek hediye kazanma fırsatı, markalara ise mobil kişilere kendilerini fark ettirme durumu yaratmak, hatta bununla da kalmayıp, mağazalarına girmelerini sağlayarak müşterilerle yakınlaşmak olarak düşünülmüş lokasyon bazlı yeni bir mobil uygulama olan Yuppi’yi şirketin ortaklarından olan İzzet Moşe anlattı

Ekonomi
27 Kasım 2013 Çarşamba

Edna Sarfati

YUPPİ NEDİR, NEYİ İÇERİYOR?

Yuppi lokasyon bazlı bir mobil uygulama… Aynı zamanda çok keyifli bir oyun!  Temel amacı ise kullanıcılara gezerek hediye kazanma fırsatı, markalara ise mobil kişilere kendilerini fark ettirme durumu yaratmak... Hatta bununla da kalmayıp, mağazalarına girmelerini sağlayarak müşterilerle yakınlaşmak... Kullanıcılar gezerken, Yuppi sayesinde kendilerine en yakın mağazaların lokasyonlarını görebiliyorlar. Bu mağazaların kapı önünden geçerken, uygulamada çıkan balonu patlatarak puan kazanıyorlar. Ayrıca anlaşmalı mağazalara girdiklerinde telefonlarında çıkan ürünlerin barkodunu okutarak daha çok puan kazanabiliyorlar.  Böylece markalar da kendilerine yakın potansiyel müşterilerini mağazalarına yönlendirmiş oluyorlar.

MARKALARLA YUPPİ’NİN BİRBİRİNE KATKISI NASIL OLUYOR?

Markalar şu anda kapı puanı, belirlenen ürünlerde barkod okutma, sosyal medyada paylaşma, online katalog puanı gibi birçok versiyonla müşteri adaylarını mağazaya davet etmiş veya yeni ürünlerini tanıtmış oluyorlar. Bu ciddi bir reklam mecrası aynı zamanda... Türkiye’de ilk kez reklam ve marka bilinirliği için mobil bir uygulama Yuppi... Elimizde dünyadaki mobil reklam konusunda geri dönüşlerle ilgili pekçok veri var. En basit mantıkla bile mağazaya sadece puan almak için giren bir kullanıcı, markanın seçtiği ürünü bulup barkodunu okutmak için birçok ürüne göz gezdirmiş ve temas etmiş olacak. Uygulama, markaların büyük marketlerde kendi ürünlerini ön plana çıkarmasını sağlayacak. Bir marka için bundan daha samimi bir reklam olamaz. Araştırmalar, mağazaya girenlerin yüzde 30’unun alışveriş yaptığını gösteriyor. Şu anda 39 ayrı ilde 250 adet marka ile 5000 adet mağazada Yuppi, kullanıcılarına fırsatlar sunuyor. Bütün bu illerde kullanıcıların kazandıkları puanlar karşılığında alışveriş yapma zorunluluğu olmadan hediye veriyoruz.

 BU UYGULAMA İLE TÜKETİCİLERE BİR MARKA DENEYİMİ SUNULUYOR. BUNU ÖNEMSEYEN MARKALAR SİZCE GÜNÜMÜZDE DAHA MI BAŞARILI OLUYORLAR?

Tüketici için Yuppi, bir yandan eğlenirken diğer yandan hediye kazandıkları bir oyun. İlk günden beri en çok indirilen uygulamalar listesinde hep ilk sıralarda... Katılan herkesin 400 Yuppi ile başladığı bu uygulamada Converse’den en son çıkan kitaplara, sinema biletinden iPad Mini’ye kadar birçok hediye var. Kimi kullanıcımız puanları biriktirip iPad’e ulaşmak için geziyor, kimisi ise bir süre gezip puan toplayarak kendine bir ayakkabı alıyor. Bizim amacımız, kullanıcılarımızın hep daha güzel ve birbirinden cazip hediyeler kazandığı bir platform yaratmak. Bunun için de kendimizi sürekli güncelliyor ve kullanıcılarımızın karşısına yeniliklerle çıkmak için sürekli çalışıyoruz.

İLERİYE DÖNÜK DÜŞÜNCENİZ NEDİR?

Hedeflerimiz hayli büyük diyebilirim. Türkiye’de bir ilk olmanın avantajı ile reklam sektörünün en önemli mecrası olmaya adayız. Bu işe girerken de çok inanmıştık; ama gördük ki; uygulama hem kullanıcı hem de markalar bazında büyük ilgi gördü ve bize doğru yolda ilerlediğimizi gösterdi. 1 Ekim itibariyle, Android versiyonumuzun çıkması ile 2013 sonuna kadar 60.00 aktif kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz.

 KAÇ KULLANICINIZ VAR?

Kullanıcı sayımız yeni olmamıza rağmen, inanılmaz bir hızla artıyor. Şu an için sadece Apple Store’da olmamıza ve henüz hiç tanıtım yapmamamıza rağmen, sadece kulaktan kulağa duyularak uygulamayı indiren 18 binden fazla üyemiz oluştu. En ses getirecek çalışmamız yılbaşında vereceğimiz Vespa motosiklet... 1 Aralık itibarıyla en çok puanı toplayan bu büyük ödülü kazanacak.