Türkiye’de Linkedin kullanımı

LinkedIn, sosyal medya araçları arasında kendini mesleki iş alanı üzerine kurgulamış, 200 milyonu aşan üyesiyle 2003 yılında Facebook’tan da önce kurulmuş olan bir internet sitesi. Türkiye’deyse şu an 1,7 milyonun üzerinde LinkedIn üyesi bulunuyor. 200’den fazla bölge ve ülkede, 19 farklı dilde hizmet veriyor. Linkedln, üyelerine ilgilendikleri alanlarla ilgili gelişmeleri takip etme imkânı sunan online bir servis sağlayıcı durumunda

Teknoloji
11 Eylül 2013 Çarşamba

Riella Varon

Türkiye’de Facebook ve Twitter’dan sonra yeni trend sosyal medya aracı olarak görülmeye başlanan Linkedln için iş dünyasının Facebook’u diyebiliriz. Diğer sosyal medya araçlarından farklı olarak özellikle iş alanında, sektörel ve profesyonel networking odaklı olarak daha geniş çaplı iş profiline hitap ederek büyüme sağlayan bir sosyal alan. Geçen yılki gelir büyüme oranlarına baktığımızda, rakipleri olan Facebook ve Twitter’a kıyasla hayli ivme kazanmış bir mecra.

Linkedln’in gelişimindeki en büyük payın, mevcut sosyal paylaşım pastasının büyük bir dilimini, Türkiye’deki Linkedin kullanıcılarına ait olması da pek şaşırtıcı değil aslında. İstatistikî sonuçlara göre, Türkiye’deki geçen yıla oranla yüzde 140 olmuş. Bu da Türkiye’nin, Linkedln kullanımında gelişmekte olan ülkeler arasında birinci sırada yer aldığını göstermektedir.

Kısaca Linkedln’de geçirdiğiniz 15 dakika içerisinde nelerin değiştiğine bir göz atalım: LinkedIn’e 15 dakikada bir, 2 bin 700 yeni üye katılıyor. 12 bin paylaşım yapılarak, 280 bin üzerinde profil görüntüleniyor.

Türkiye’deki birçok kişi Linkedln’de aktif olarak iş bilgilerini ve kariyer geçmişleriyle beraber paylaştıkları profilleri sayesinde, iş dünyasındaki diğer paylaşım sağlayıcılarla iletişim ve etkileşim içine girebilmekteler. Facebook, Twitter gibi sosyal ağların içerik yapısından daha farklı olan bu sosyal mecrada yapılan paylaşımlar çoğunlukla iş, kariyer ve sektörel ağırlıklı olmaktadır. Kullanıcıların özgeçmiş bilgilerinin de bu sosyal ağlarda paylaşılıyor olması, yeni iş arayan kullanıcıların da aktif olarak bu sosyal platformu kullanmaya teşvik ediyor. Bu sayede Linkedln ile iş dünyasındaki en son trendleri öğrenebilme imkânına sahip olunabilmektedir.

Ayrıca Türkiye’de var olan birçok İK firmasının personel ararken bu kaynağı kullanıyor olması da, kullanıcıları daha aktif olmaya iten ve profillerini daima güncel tutmaya teşvik etmektedir.

Örnek verecek olursak; bir arkadaşınızın son katılmış olduğu sertifika programını bitirdiği günün ardından bu bilgileri Linkedln’e aktardığını rahatlıkla gözlemleyebilirsiniz. Böylelikle profiller güncel ve edinilen bilgilerle, sizinle ve de pek çok insanla anında paylaşılabilir hale gelmektedir.

LinkedIn kullanımıyla ilgili yapılması gerekenleri sıralayacak olursak, henüz Linkedln üzerinde bir hesabınız yoksa aşağıdaki liste adımlarını kullanarak güncel bir hesaba erişebilme olanağına sahip olabilirsiniz.

 İş bilgilerinizi, öz geçmişinizi, hangi pozisyonda çalıştığınız ve unvanınızı profilinizde net ve açık bir şekilde belirtmelisiniz.

 İş profilinize uygun bir fotoğraf seçmelisiniz.

Profilinize sahip olduğunuz yetenekleri, sertifikaları ve ilgi alanlarınızı paylaşarak profilinizi zenginleştirmelisiniz.

Sektörünüzle ilgili trendleri takip etmek istiyorsanız ilgilendiğiniz alanla ilgili gruplara üye olmalısınız. Gruplarda aktif olabilir veya sadece paylaşımlardan bilgi edinebilirsiniz.