Geçtiğimiz yıl 18 Mayıs’ta halka arz edilen Facebook son bir yıl içinde bir sosyal medya sitesinden uluslararası bir şirkete dönüşme yolunda önemli adımlar attı
Dünyanın en büyük sosyal medya sitesi hala dünyayı birbirine bağlama iddiasını sürdürse de yatırımcılarının beklentilerini gözeterek daha fazla kâr eden bir şirket olmayı birinci önceliği haline getirdi. Bunun için yeni iş planları, yeni reklam modelleri geliştiren Facebook bunların yanı sıra daha önce bedelsiz sunulan bazı servisleri paralı hale getirmeye kadar birçok adım attı. Şirketin borsada işlem görmeye başlamasının ardından sitenin kurucusu ve CEO’su Mark Zuckerberg yeni girdikleri dönemi “Tarihteki birçok ünlü insan büyük şeylerin yaratıcısı ve bir parçası olmanın yanında bunlar üzerinden para kazanmak da istemiştir” şeklinde özetliyor. Bu amaçla arkadaş listesinde ekli olmayan kişilere mesaj atmak isteyen kullanıcılardan bir dolar ücret isteyen site üzerinden Zuckerberg gibi ünlü isimlere mesaj atmanın bedeli ise 100 dolara kadar çıkabiliyor. Ayrıca yedi dolarlık ücret karşılığında iletilerin daha çok kişi tarafından görülmesini sağlayan ‘promote’ özelliği de eklendi.
Facebook’un şimdiye kadar en çok zorlandığı konulardan biri de kullanıcıları rahatsız etmeden site içerisinde reklam alanları yaratmaktı. Bu anlamda şimdiye kadar en başarılı girişimlerinden biri yine şirketin halka arzından sonra mobil cihazlarda izledikleri ilan politikası oldu. Yayınlanan rakamlar Facebook’un mobil ilanlardan kazancının normal sitedeki ilanlarına oranla 2,5 kat fazla olduğunu gösteriyor.