Happy Teens & Kids: ÖĞRENCİYE ÖZEL EĞİTİM

İki yıl önce Itır Aydın Eğitim Hizmetleri’nin bir parçası olarak kurulan, Happy Teens and Kids’in yaratıcısı Itır Aydın ile farklı öğrencilere uygulanan özel danışmanlık hakkında söyleştik

Çocuk-Aile
22 Kasım 2012 Perşembe

Öncellikle kendinizden bahsedermisiniz?

1968 Ankara doğumluyum.Liseye kadar temel eğitimimi Kanada’da Henry Munro School’da tamamladım.1987 yılında lise eğitimimi Ankara TED Kolejinde bitirdim.

İstanbul Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatını dereceyle bitirdim. İstanbul Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Eğitim Yönetimi, Eğitim Psikolojisi ve Sosyolojisi, Özel Eğitim Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanlarından Sertifika Programını tamamladım.

2011’de University of California ,Irvine- Extension (Independent Education Consultant) Bağımsız Eğitim Danışmanlığı  Programı’nı bitirdim. Şimdi UCIE onaylı üç alanda  eğitim danışmanlık hizmeti vermekteyim.

Öğrenme bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite tanısı konmuş öğrencilere, yabancı yatılı okullarda temel eğitim almak isteyen öğrencilere,  üniversite eğitimini yurtdışında almak isteyen 9-12 sınıf öğrencilerine danışmanlık veriyorum.  Merkezi ABD, Virginia’da olan Independet Education Consultancy Association’nın (IECA) Türkiye’deki aktif üyesiyim.

 

 

Sizi bu girişime yönlendiren sebep neydi?

Bu sorunuz beni sekiz yıl öncesine götürüyor. Üç oğlumdan ortanca olanı ana sınıfındayken sınıf öğretmeni beni okula davet etmişti. Bu davet ile başlayan süreçte yaşadıklarım benim bu işe yönelmeme sebep oldu. Sınıf öğretmeni bana oğlumun sınıfta başladığı oyunu veya çalışmayı bitiremediğini çünkü sıkıldığını veya dikkatinin çabuk dağıldığını, kurallara uymakta, sırasını beklemekte zorluklar çektiğini söylemişti. Bu nedenle biz de bu konuda görüşlerine önem verdiğimiz bir uzman psikiyatra başvurduk. Oğluma dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu ve sözel öğrenme güçlüğü teşhisi kondu. Bu tanının arkasından pedogojik, akademik destek ve psikiyatrik yönlendirme aldık. Dört yıl çok rahat bir süreç geçirdik ancak 4.sınıfta akademik beklentilerin artması, sürecin yoğunlaşmasıyla birlikte stresli ve zorlukların başladığı yeni bir döneme girdik. Oğlumun 4. ve 5. sınıf yaz dönemlerinde eğitimine katkı sağlaması için yaz programı arayışına girdim; bu süreçte yaşadığım zorluklar ve iki yıl yaz okulu-kampı deneyiminden sonra kendisinin temel eğitimine yurtdışında bu alanda uzman olan bir okulda devam etmesine karar verdim. Oğlumdaki pek çok olumlu sonuçlar neticesinde benim gibi süreçlerden geçen tüm anne, baba ve çocuklara eğitim alternatiflerinin olduğunu göstermek için de böyle bir girişimde bulunmaya karar verdim.

Happy teens and kids ne zaman kuruldu?

Happy teens and kids iki yıl önce Itır Aydın Eğitim Hizmetleri’nin bir parçası olarak kuruldu. Amacımız sevgili anne ve babalara çocuklarının içinde bulunduğu sistemde yaşadığı zorlukların, başarısızlıkların üstesinden gelebilmeleri için alternatif yolların olduğunu göstermektir.

Çocukların ya da gençlerin ne tür eğitim zorluklarına çözüm buluyorsunuz?

Bize dikkat eksikliği ve hiperaktivite, çeşitli öğrenme bozuklukları veya Asperger Sendromu tanısı konmuş, farklı öğrenen çocuklar veya gençler buradaki sistemden dolayı yaşadıkları zorluklar nedeniyle başvuruyorlar. Biz de onların ve anne-babalarının istekleri doğrultusunda akademik ve nöropsikolojik bilgiler ışığında temel eğitim seçeneklerini ve yaz programları üzerine neler yapabileceğimizi anlatıyoruz.

Bu tür rahatsızlıkları olan çocukların ailelerini nasıl yönlendiriyorsunuz?

Ailelerin geçirdikleri zorlu süreçleri ve neler yaşadıklarını dinliyoruz. Çocuğun genel nöropsikolojik ve akademik bilgilerini alıyoruz. Anne ve babanın yaşanılan durum karşısındaki yaklaşımlarını ve değerlendirmelerini istiyoruz. İzlenecek yol ve yapılacaklar konusunda aileye ayrıntılı bilgi veriyoruz. Başarının yakalanması ve istenilen hedeflere ulaşmak için devamlılık, anne ve babanın tutum birliği çok önemli. Yurtdışı eğitim için pedogojik eğitim, uzman görüş ve tedavileri, doğru eğitim planlaması yapılması geçiş süresini rahatlatmakta ve öğrencinin profiline uygun yaz okulu ve temel eğitim seçeneklerinden birine kabul edilmesi mümkün kılmakta.

Mesleğiniz gereği eğitim kurumlarıyla bir işbirliğiniz var mı?

Evet, var; Türkiye’de bazı okullar ve okulların rehberlik departmanlarına bu alan ile ilgili yaptığımız çalışmaları anlattık. Yurtdışında ise farklı öğrenen çocuklarımız için çok geniş okul ve kamp alternatifleri var. Danışanlara tarafsız ve dogru bilgi verebilmek için tavsiye edilen okulları yerinde ziyaret ediyor ve değerlendirme yapıyoruz. Üyesi olduğumuz IECA-Independent Education Consultancy Association’nın çalışma ve etik kurallarına göre yönlendirme yaptığımız tüm okullara ve yaz programlarına eşit mesafedeyiz. Yaptığımız çalışmada en önemli nokta öğrencinin ihtiyaçlarının neler olduğunun tam bilinmesi ve bu durumundan doğan ihtiyaçlarına en uygun okul veya yaz programı alternatiflerinin danışana sunulmasıdır.

Bize biraz eğitim dönemleri ve türlerinden bahsedermisiniz?

Eğitim türleri, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, özel öğrenme güçlüğü, Asperger Sendromu veya Otizm tanısı konmuş çocuklarımız için yurt dışında yaz okulu ve temel eğitim seçenekleridir. Özel öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği  hiperaktivite veya Asperger Sendromu  eğitimi veren yaz okulu, yaz kampı veya temel eğitim seçenekleri çok, ancak daha özel bir alan olan Otizm için seçenekler kısıtlı.

Her çocuk ve gencin farklılıklarından doğan eğitim ihtiyacı da farklı olduğu için danışanlarımızı ‘case by case’ değerlendiriyoruz. Bir çocuk için uygun olan bir alternatif diğer çocuk için hiç uygun olmayabilir. Bu nedenle bu okul veya şu kamp daha iyi gibi yaklaşımları kesinlikle doğru bulmuyoruz. Bahsi geçen eğitim kurumları kendi alanlarında uzmanlaşmış eğitim kadrolarını bulunduran, hiç bir kâr amacı gütmeyen, ciddi bağışlar alan ve bağımsız özel okullardır.

Ağaoğlu My Prestige Barbaros Mah. Ihlamur sok. No:1 Kat:16 D:141 Ataşehir/İst.

0212 688 40 52

www.happyteensandkids.org