Hitler’in yaptığı konuşmanın görüntülerinin dublajlanarak kullanılmasıyla yapılan ve birçok televizyon kanalında yayınlanan şampuan reklamı, artan tepkiler nedeniyle on gün sonra yayından kaldırıldı.
Kaldırılma gerekçesi: Musevi hassasiyeti
Salı günü bir açıklama yapan ajansın sahibi Hulusi Derici, reklamın yayından kaldırılmasıyla ilgili olarak şunları söyledi: “Musevi toplumunun hassasiyetini gözönüne alarak, reklamın yayınına bugün itibariyle son verdik.”
REKLAMIN YARATICISINDAN UMURSAMAZ CEVAP
Reklamın yayında olduğu süre boyunca, bu yapıma imza atan ajansın sahibinin sözleri de çok eleştirildi. Önemli olanın reklam hakkında konuşulması olduğunu savunan reklamcı şu açıklamayı yaptı: “Eğer bir markanın hakkında ileri geri konuşuluyorsa, bu o markayı var eder. Aksi takdirde kayıtsız kalınması, o markayı öldürür. Bunun için insanlara bakmak bile yeterli... Madonna’ya bakın, Tayyip Erdoğan’a bakın, hatta Hülya Avşar’a bakın. O nedenle birileri üretir, birileri konuşur. Reklamdaki espriyi anlamadılarsa kendileri bilir. İsteyen istediği gibi çekiştirsin...”
CEMAATİN TEPKİSİ YURTDIŞINDA DA DUYULDU
Türk Musevi Cemaati reklamı kınayan iki mesaj yayınladı. Reklamın yayından kaldırılmamasını eleştiren cemaat yönetiminin mesajları başta İsrail gazeteleri olmak üzere birçok yabancı gazetelerde yer aldı. ADL, bir mesaj yayınlayarak reklamın ‘iğrenç’ olduğunu, Hitler ve Nazi ölüm makinesini kullanarak reklam yapmanın hiçbir geçerli sebebi olamayacağını belirtti. ADL Direktörü Abraham Foxman, reklam filminden dolayı duydukları rahatsızlığı Türkiye’nin Washington Büyükelçisi Namık Tan’a ilettiklerini belirtti ve tarihte Yahudilere kucak açmak ile övünen Türkiye’nin bu reklam ile halkını soykırım konusunda yanlış bilgilendireceğini de savundu