"Mutlu Tatil Sitesi"

Yazın gelmesiyle birlikte hepimizin aklında tek bir şey var: Tatil! Tatil denilince de akla ilk gelen sitelerinden Gezisitesi.com’un Genel Müdürü Şevket Hakan Tuncel ile A’dan Z’ye tatili konuştuk

Yaşam
22 Haziran 2011 Çarşamba

  Yaz geldi. Herkes tatilden konuşuyor, gitmek için planlar, araştırmalar yapıyor. Hala kararını verememiş birini Gezisitesi.com nasıl ikna eder?

Çok uzun süre erken rezervasyon periyodları ile insanları kampanyalı ve indirimli fiyatlarla satın almaya yönlendirdik. Şu anda karşımızda üç farklı kitle var; erken rezervasyondan hala haberi olmayanlar, son dakikacılar(tembellikten) ve izin tarihlerini kesinleştiremediği için hala plan yapamayanlar. Bu üç kitleye hitap edebilmek için aralıklarla kampanyalar yapıyoruz; haftasonu paketleri, son dakika fırsatları, bir günlük özel indirimler gibi fırsatlar yaratarak dikkatlerini çekmeye çalışıyoruz.

2010 yılında yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye’de online alışverişin galibi turizm sektörü oldu. Türk kullanıcılarının tatil satın almak için neden interneti tercih ediyor?

İnsanlar bilgiye erişim kolaylaştıkça daha bilinçli hareket etmeye başlıyorlar. Gidecekleri yerden seçecekleri acenteye kadar her konuda detaylı bilgi edinmek istiyorlar. İnternet de bu konuda en hızlı ve kolay bilgi kaynağı. Insanlar da araştırmalarını yaptıkları ortamda birkaç tıkla rezervasyonlarını da yapabilmek şüphesiz kolaylarına geliyor.Acente acente dolaşmadan işte, evde, cepte her şekilde araştırma, fiyat karşılaşması yapması, sorularına online cevap alabilmesi, kredikartı ile anında satın alabilmesi artık tatilcilerin hayatını daha da güzelleştirdi.

Facebook, Twitter... Son yılların en popüler oluşumları malum. Gezisitesi.com bu tip sitelere bakışı nasıl, bir aktivitesi var mı?

Sosyal medyada elimizden geldiğince var olmaya çalışıyoruz. Olumlu olumsuz her türlü, yoruma, eleştiriye, sorulara açığız ve insanlar da rahatlıkla günde saatlerce zaman geçirdikleri bir platformdan bize de rahatlıkla ulaşabiliyorlar, tatil fotoğraflarını paylaşıyorlar. Kampanyalarımızı yayınlıyoruz, indirimlerden, son dakika fırsatlarından bahsediyoruz. Gazeteleri karıştırmadan, internette araştırmadan zaten her gün keyfi sebeplerle girdikleri bir sitede arkadaşlarının fotoğraflarına yorum yaparken aynı zamanda kampanyalardan haberdar ediliyorlar. Hatta rezervasyon yapıyorlar. Facebook ve twitter üzerinden aldığımız rezervasyon sayıları her geçen gün yükselerek artıyor ve bizim için birazcık daha özel rezervasyonlar oluyor bunlar. Merak edip bakıyoruz kimmiş neciymiş, kadın mı, erkek mi genç mi yaşlı mı diye.

 Diyelim ki zamanımız yoktu ve tatilimizi planlayamadan kendimizi yollara attık. Yolda iken bize konaklamalarımızda hatta ara transferlerimizde yardımcı olabilir misiniz?

Tabi kii. Yaklaşık bir ay önce iPhone uygulamamız yayına girdi. Misafirlerimiz uygulamamızı telefonlarına download ederek otel, tur, cruise ürünlerimizi istedikleri tarihlere göre aratabilir, detaylarını, resimlerini, yorumlarını inceleyebilir, kredikartı ile tek çekim veya taksitle, isterlerse havale/eft ile rezervasyon yapabilirler. Bu şekilde gitmekte oldukları yönde kendilerine en uygun mekanları en iyi fiyatlarla satın alabilirler. Ayrıca sadece inceleyip beğendikleri ürünleri sepetlerine atabilir daha sonra bilgisayarlarından satın alabilirler.

  Çok uygun bir fırsat sundunuz ve bir anda hiç beklemediğiniz kadar çok taleple karşılaştınız. Telefonlara yetişemeyecek, maillere cevap veremeyecek kadar hem de. Gezisitesi böyle bir durumda ne yapar?

Ağzınızdan bal damlıyor.Belli dönemlerde bu durumu yaşıyoruz. Ofiste genel olarak bir bayram havası estiğini söyleyebilirim. Nefes almadan çalışan onlarca insan yüzlerinden gülümseme hiç eksilmeden en son müşteri ile de ilgilenilene kadar hiç bir yere ayrılamıyor. Ertesi gün ise herkes yorgunluklarından değil mağrur başarılarından bahsediyor oluyor. Çok güzel bir duygudur.

Demek ki tatil işinde olmak oldukça zevkli. Böyle bir ortamda çalışmak müşterilere nasıl yansıyor?

İşimiz gerçekten de çok zevklidir. İnsanlar bir yıl boyunca belki de bu tatil için hazırlanıyor, yoğun bir düğün temposundan sonra hayatının en romantik seyahatini planlıyor, ilk defa bebeğiyle tatile çıkma heyecanını yaşıyor. Onların heyecanını tam anlamıyla biz de yaşıyoruz. Günde 100 kişi veya 1000 kişi farketmeden bunu yaşıyoruz çünkü herkese göre kendinin tatili çok önemli. Çok güzel bir tatil yaşadıklarında onların kahramanları oluyoruz. İrademiz dışında yaşanan olumsuzluklar olduğu zaman kurtarıcıları oluyoruz.

 Gezisitesi.com’un bir satış ofisi var mı? İnterneti aktif olarak kullanmayan biri, sizin aracılığınızla tatile gitmek istiyor. Gezisitesi, bu durumda nasıl yardımcı olur?

Bir satış ofisimiz yok. Tüm operasyonlarımızı Maslak’taki merkez ofisimizden yürütmekteyiz. Ayrıca bir de çağrı merkezimiz var. Dönemsel ihtiyaca bağlı olarak buradaki kapasiteyi artırıyoruz. İnterneti aktif olarak kullanamayan misafirlerimize tüm desteği çağrı merkezimiz veriyor. Mail ya da telefon aracılığıyla tüm müşterilerimize en kısa zamanda yardımcı olmaya çalışıyoruz.

Konu tatil. Müşteriler heyecanlı. Mutlaka ilginç olaylarla karşılaşıyorsunuzdur, bu güne kadar en ilginci hangisiydi? Mesela, son anda evlenmekten vazgeçip balayını iptal eden oldu mu?

Maalesef o da oldu. Ama ben size üzücü olmayan anlılarımızdan paylaşayım. Mesela bu çok başımıza geliyor. Müşterimiz arayıp bir tatil planı ile ilgili bilgi alıyor. Benim bir de çocuğum var, siz de çoçuk indirimi var mı diyor? Var tabi çoçuğunuz kaç yaşında diye soruyoruz. Malum ya yaşa göre indirim miktarları değişebiliyor. Müşterimiz mesela “36 yaşında” diye cevap verebiliyor. Büyük bir ciddiyetle o yaş için indirim olmadığını söylüyoruz. Ayrıca e-mail adreslerini sorduğumuzda, bozulduğu için tamire gönderdiğini söyleyenler, tatiline kendi arabasıyla çıkmak isteyip de bizim otobüslerimizi takip etmek isteyenler de bizim keyifli misafirlerimiz arasında.

 İşletmelerle birebir iletişimde olmanız müşteriler açısından bir avantaj. Misafir, otel/tur programları, websitesi üçgeninde en çok hangi durumlar sizi zorluyor? Aynı anda herkesi mutlu etmek zor olsa gerek?

Şöyle, insanlar online rezervasyon yapıyor. Otele gittiğinde veya katıldığı turda karşılaştığı herhangi bir sorunda ilk muhattabı biz oluyoruz. Sonuçta bizden satın aldı ve otelden veya tur operatöründen aldığı cevaptan çok bizden aldığı cevap onları ilgilendiriyor. Bir yanda işbirlikçilerimiz bir yanda misafirlerimiz olduğunda doğruyu ve yanlışı iyi ayırt etmek, haklıyı ve haksızı tespit ederek her iki tarafı da kırmadan, kaybetmeden sonuçta herkesin mutlu olacağı bir yol bulmak zorundayız. Müşteri memnuniyeti bizim işimizde çok önemlidir. Tüm tarafları müşterinin lehinde davranacak şekilde organize etmek zorundayız. Aksi taktirde başarılı olamayız zaten. Yıllarını bu işe vermiş, artık turizmciliği kanında damarında yaşayan bir ekiple çalışıyoruz ve bunu başaramamak gibi bir sorunumuz yok.

Son olarak önümüzdeki 5 yılda Gezisitesi’ni nerde görüyorsunuz?

Bu soru ister istemez keyfimi yerine getiriyor. Biz Gezisitesi olarak her yıl çok belirgin şekilde büyümekteyiz. Önümüzdeki yıllarda bu büyümeyi daha da hızlandırmak için birçok planımız var. Şimdi detayları paylaşmak istemiyorum ama şu kadarını söyleyebilirim ki her bir iki ayda bir bizden önemli bazı yeni adımlar göreceksiniz. Yeni ürünler, yeni pazarlar ve tabi yeni mecralar. Çok yetkin bir ekibimiz var. Gün geçtikçe de güçlenip genişliyor. Böyle bir ekibiniz olunca herşeye cesaret edebiliyorsunuz. Biz de öyle yapıyoruz. Sadece Türkiye’de değil Avrupa içinde söz sahibi bir turizm faliyetine doğru yoldayız.

Tatilcilerin en çok tercih ettiği destinasyonlar

Yurtdışında: Dubrovnik, Beyrut, Benelux, Moskova & St. Petersburg, Dubai

Yurtiçinde: Kemer, Belek, Bodrum, Alanya, Side, Çeşme

Gezikolik.com, gezginlerin buluşma noktası!

Gezen, yazan, fotoğraf çeken, paylaşmayı seven, interneti daha çok seven herkes soluğu Gezikolik.com’da alıyor!

Geziseverler gittikleri yerlerle ilgili bilgi ve deneyimlerini paylaşırken, fotoğraf ve video yükleyerek yazılarını daha eğlenceli hale getirebiliyor. Konakladıkları otellere puan verebilen kullanıcılar, diğer yazıları oylayabiliyor ve yorumlarını paylaşabiliyor. Deneyimlerini diğer gezikoliklerle paylaşmak isteyen kullanıcılar, sitenin sunduğu Sen de yaz! seçeneği sayesinde kolayca bu imkandan yararlanabiliyor.

Tatille ilgili aradığınız tüm soruların cevaplarını da bulabileceğiniz bu eğlenceli platform, aynı zamanda bir bilgi kaynağı olarak da kullanılabiliyor. Doğal güzellikler, görülmesi gereken tarihi mekânlar, nerede ne yenir gibi soruların cevaplarını barındıran Gezikolik.com, kullanıcılar tarafından oylanan ‘En Çok Okunanlar’ köşesiyle de dikkat çekiyor.

Gezex.com ne yapar?

Gezex.com, tatilcilere en düşük fiyatlı tatil fırsatlarını sunuyor! Sadece bir tıkla hayalinizin tatiline kavuşurken, indirimli fiyatlar sayesinde bütçenizi sarsmamış olacak ve ikinci tatilinizin planını yapmaya başlayacaksınız! Gezex, her yaştan kullanıcı için tasarlanan kolay ve pratik internet sitesi, günün her saati ulaşılabilen konusunda uzman yetkilileriyle tatilseverlerin tüm ihtiyaçlarına anında cevap veriyor.

Hayat gezince güzel sloganıyla kurulan Gezex, planlamadan tatil yapma fikrini aklınıza getirecek ve harekete geçmenizi sağlayacak! Sadece tatil fırsatları sunmak için Doğan Grubu bünyesinde bir e-ticaret sitesi olarak tasarlanan Gezex.com, çok özel indirimler ve avantajlar sağlayarak, üyelerine Türkiye’de ve dünyada gezme/tozma/yeme/içme imkanı sunuyor. Tatil fırsatları, kampanyalar, ucuz tatil yerleri, otel/tur kampanyaları, gezi/tur seçenekleri, online rezervasyon imkanı ve daha fazlası Gezex’te. Gezex’i diğer fırsat sitelerinden ayıran önemli özelliklerinin başında yüksek seviyede müşteri tatmini sunması ve alışverişlerin Doğan Online güvencesinde olması geliyor.

Gezex, yoğun iş temposuna sahip herkesin zaman kaybetmeden sadece bir tıkla en uygun tatili bulmalarını sağlarken, akla tatil fikrini getiriyor ve aksiyona geçmelerini sağlıyor! Sitedeki teklifler belirli süre ve kontenjanlar için geçerli olduğundan; ilk gelen ve alan kazanıyor. Gezex’in amacı plan yapmadan, kendinizi bir anda tatil için yolda bulmanız!

Edna SARFATİ

 

BU BİR İLANDIR.