Super Bowl süper şov

Amerikan futbolu finali Super Bowl, 110 bin kişilik Dallas Cowboys Stadyumu’nda yapıldı. Tüm ülke televizyon karşısında Green Bay Packers ile Pittsburgh Steelers’ın nefes kesici mücadelesine kilitlenirken, biletler 28 bin dolara kadar çıktı.

Spor
9 Şubat 2011 Çarşamba

ABD’de 45’inci Super Bowl finalinde hayat durdu, tüm ülke nefes kesici mücadeleye kitlendi. Dallas Teksas’taki 110 bin kişilik Cowboys Stadyumu’nda gerçekleşen mücadelede Ulusal Futbol Konferansı’nın bir numarası Green Bay Packers, Amerikan Futbol Konferansı’nın şampiyonu Pittsburgh Steelers’ı 31-25’lik bir skorla yendi, kupaya sahip oldu.

REKLAMIN SANİYESİ 100 BİN DOLAR

Green Day Packers’ın yanı sıra Super Bowl’un en fazla kazananı kuşkusuz karşılaşmanın yayın haklarına sahip olan Fox kanalı oldu. Final karşılaşması öncesinde ve sonrasında gösterilen 30 saniyelik reklamlar için Fox, 3 milyon dolar aldı. Şirketler saatler süren final mücadelesinde reklam vermek için birbirleriyle yarıştı, sadece Super Bowl’da yayınlanması için reklam filmleri çekildi. Kim Kardashian, Justin Bieber gibi yıldızların boy gösterdiği reklamlar için özel prodüksiyonlar yapıldı.

4,5 MİLYON KİŞİ TELEVİZYON ALDI ULUSAL PERAKENDECİLER

 Federasyonu’nun yaptığı araştırmaya göre, yaklaşık 170 milyon kişinin televizyon karşısında izlediği tahmin edilen karşılaşma için kişi başı ortalama 59 dolar harcandı. Ülkedeki her 2 kişiden birinin televizyon başına geçtiği final maçı için tüketicinin cebinden toplamda 10 milyar dolar çıktı. Bu yıl sadece bu karşılaşmayı izlemek için 4,5 milyon kişinin yeni televizyon aldığı belirtiliyor. Bu sayı geçen yıl 3,6, 2009’da da 2,7 milyondu.

YILIN EN ÇOK BİRA TÜKETİLEN 8’İNCİ GÜNÜ

 Maçı stadyumda 103 bin 219 biletli seyirci izledi.

 Tüm zamanların rekoru olan 1980’deki maçın 103 bin 985’lik seyirci sayısına çok yaklaşıldı.

 Biletler 28 bin dolara kadar alıcı buldu.

 230 ülkeden canlı yayınlandı

 TV’den 100 milyondan fazla kişinin izlediği tahmin ediliyor. Geçen yıl 106,5 milyon TV izleyicisi çekmişti.

 Amerikan ekonomisine katkısı 10 milyar dolar.

 Bir Amerikalı Super Bowl günü ortalama 59 dolar harcıyor.

 Super Bowl günü, Amerika’da en çok bira tüketilen 8. gün.

 Maça reklam verenler, yayıncı kuruluş FOX’a 30 saniye için 3 milyon dolar ödedi.

Maçın oynandığı stat 1,2 milyar dolara yenilendi.

Super Bowl, dünyanın en büyük kubbeli stadyumunda oynandı.

 Stat, 50 metre uzunluğunda ve 20 metre genişliğinde dünyanın en büyük yüksek çözünürlük ekranına sahip.

 30 dakikalık devre arasında Black Eyed Peas, Usher, Slash sahne aldı.