Sezonun ortasında

<p class="MsoNormal"><span>Formula 1’de sezonun yarısını bitirdiğimiz bir dönemde, mücadelenin McLaren ve Red Bull arasında devam ettiği, Ferrari’nin bu iki takımın hızına yetişmekte zorlandığı görülüyor.</font></span></p>

Spor
14 Temmuz 2010 Çarşamba

İzzet ANCEL


2010 sezonunun ortasına geldiğimizde, sezon genelinde yarış galibiyetlerinde Red Bull ve McLaren pilotlarının ezici bir üstünlüğü olduğunu görüyoruz. Hatta özellikle son yarışlarda olmak üzere podyumda da en fazla bu takımların pilotları görülüyor. Daha bir bu kadar daha yarış yapılacağı düşünüldüğünde konuşmak için erken olsa da, sezon favorilerinden Mercedes hatta Ferrari’nin yarıştan yavaş yavaş kopmaya başladığını, daha doğrusu Red Bull ve McLaren’ın hızına yetişemediklerini söyleyebiliriz.

Geçtiğimiz hafta İngiltere’de yapılan yarış, özellikle Ferrari’nin tamamen teknik sebeplerden olmasa da geride kaldığını bizlere gösteren bir yarıştı. Alonso üçüncü başladığı yarışın henüz başında yerini kaybetmesinin ardından takım arkadaşıyla yaşadığı temas yüzünden daha da gerilere düştü. Yine de müthiş bir çaba göstermesine rağmen yediği ‘pitten geçme’ cezası yüzünden tekrar gerilere düştü. Massa ise geçen sene geçirdiği kazanın ardından henüz eski performansına kavuşamadı. Fazla gözükmediği yarışı takım arkadaşının arkasında 15. sırada tamamlayabildi ve bu sezon ilk defa Ferrari’ye puan getirmeden bir yarışı bitirdiler.

Hafta sonu yarıştan daha fazla konuşulan konu ise Red Bull pilotları Vettel ve Webber arasındaki gözle görülen rekabetin daha çok su yüzüne çıkmasıydı. Sezonun başından beri ikili arasında bir rekabet olduğu biliniyor. Zaten büyük takımlarda şampiyonluğu zorlayan iki pilot bulunması halinde bu pilotların takım içindeki pozisyonları konusunda tartışmaların olması da kesindir. Vettel ve Webber arasındaki çekişme hatırlarsanız İstanbul’da ikilinin kaza yapmasına yol açmış ve double’ye giderken böyle bir hata yaptıkları için iki pilot da eleştirilerin hedefi olmuştu. Geçtiğimiz hafta sonu ise yarıştan önce takım tarafından alınan bir karar ile Webber’in geliştirilmiş ön kanadının Vettel’in aracına takılması kararı verildi ve bu karara ise elbette Webber büyük tepki gösterdi. Webber bu durumu takımın ikinci pilotu olarak kabul edildiğine yorduğu için tepkisini daha çok bu yönde belirtti. Takımdan ise böyle bir ayrımın kesinlikle bulunmadığına, sadece şampiyonada avantajlı bulunan pilotu desteklediklerine dair açıklamalar geldi. Elbette bu açıklamalar Webber’i rahatlatmadı ve Vettel’in arkasında başladığı yarışı, muhtemelen yarışı kazanma değil sadece takım arkadaşını geçme hırsıyla beraber birinci olarak bitirdi. Vettel ise henüz start’ın ardından pozisyonun Webber’e kaptırırken zoraki bir pit stopla podyumdan uzaklaştı. Webber’in yarış bitiminde de telsizden takımına gönderdiği “ikinci pilot için oldukça iyi bir başarı” mesajı da bu konudaki düşüncelerini anlatır nitelikteydi.

Red Bull şüphesiz bu sezonun en hızlı aracına sahip ve elbette pistin en yetenekli pilotlarından iki tanesine… Yalnız unutulmaması gereken bir konu diğer araçlardan daha hızlı olsalar da sezonun sonunda birinciyi, yapılan ve yapılacak olan hatalar belirleyecek. Şu anda şampiyonanın bulunduğu görüntüde olmasının en büyük nedenlerinden biri de aslında bu denebilir. Red Bull pilotları aralarındaki rekabet kendilerine zarar verdiği noktada kendilerine dur diyebilmeliler. Her şeyden önce önlerinde aralarındaki rekabeti çok iyi yönetebilen ve en az kendileri kadar yetenekli olan McLaren pilotları var.