Yariştan önce faydali bilgiler...

Rudi DİRİMANYıl 2007 üçüncü Formula1 yarışı İstanbul`da İstanbul Park`ta. Kimse kusura bakmasın bana inanması hala zor geliyor. Bu yıl bir değişiklik yaptık, hazır 2007 sezonunda çok büyük çekişmeye sahne olurken yarışa gidecekler için yarıştan önce faydalı bilgiler vermek istedik. Her sene olduğu gibi yine yarı

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
2007 sezonu oldukça çekişmeli ve olaylı geçiyor, ayrıca önümüzde ki yılın takviminde F1 pilotlarının İstanbul’u mayıs ayında ziyaret edeceği yazıyor. Bu da sezon başına tekabül ediyor. Lafın özü bu yıl ki yarışa gidin önümüzdeki seneye bırakmayın. Gelelim bu yarıştan önce bilmeniz gereken faydalı bilgilere. Birincisi bu yıl biletlerin daha ekonomik olduğu ortada, eğer bilet alacaksanız ve ekonomik bir yer istiyorsanız size tavsiyem Bronze Tribün 2, fakat ana tribünü kesinlikle tavsiye etmiyorum. Sadece gürültü ve baş ağrısı yapar. Bunun yanında en güzel yer ise Silver Tribün8 diyebiliriz. Gelelim Formula 1’deki son değişikliklere ilk önce kurallar; bu yıl sıkıcı diye kabullendiğim ve iki yıldır seyretmediğim sıralama turlarına göz atmak için İstanbul Park’ı önceden ziyaret edebilirim. Sıralama turlarında yeni düzenleme ile üç aşamada yapılıyor. İlk bölümde 22 arabadan en iyi zamanı yapan 16 araç ikinci tura kalmaya hak kazanıyor. İkinci bölümde zamanlar tekrar silinerek en iyi 10 araç belirleniyor. Son bölümde ise en iyi araç 10 araç en önde yer alabilmek için yarışıyor. Ayrıca bu sırada pilotlar hem en iyi zamanı yapmak için yarışmakta ve ayrıca taktiksel açıdan kendilerine göre benzin durumlarını planlamak zorunda kalıyor, bu da heyecanı daha da artıyor. Bunun yanında FIA takımların harcamalarını düşürmek için bazı değişiklikler yaptı. Takımlar en fazla 14 set lastik kullanabiliyorlar. Bu lastiklerin bir bölümü yumuşak bir bölümü de sert hamurdan oluşmakta bu da aracın performansı direk olarak etkiliyor.
Biraz da şampiyonada ki son duruma bir göz atalım. Mc- Laren takımı 138 Ferrari 119 puan da. Bu yıl Mc- Laren araçları Ferrarilerden çok daha hızlı. Ayrıca Ferrari 2007 araçları da beklenen performansı veremiyor. Bazı kaynaklar bunun casusluk davası ile ilişkilendiriyor. Ferrari’nin iddiası eski teknik koordinatörlerinden Nigel Stepney üzerinde yoğunlaşıyor. Ferrari’ye göre Monako için hazırlanan F2007'lerin sabotaja uğradıkları ve bunun sorumlusunun da Nigel Stepney olduğu. İtalyan medyasında yer alan bir başka iddia ise, Stepney'nin fahiş fiyatlar karşılığında Ferrari'ye ait ekipmanları başka takımlara sattığı ile ilgili. Aynı haberlerde Stepney'nin bazı takımlarla iş görüşmesi yaptığı ve bu görüşmelerin gizlenmediği de yer alıyor. Bu arada Stepney de Nisan ayı ortalarında yakın dostlarına Ferrari'nin kendisini izlettiğini, nereye giderse takip edildiğini söylüyor ve yine bu dönemde Honda ile iş görüşmesi yapıyordu. Tabii bu iddiaların çoğu yargıya intikal etmiş ve çözülmeyi bekliyor. Fakat ortadaki gerçek ise Ferrari'deki ciddi düşüşe karşın McLaren'in ciddi biçimde artan temposu. Mc- Laren'nin artan temposu takım içinde bazı olumsuzluklara da neden oldu. Mc- Laren'de Alonso birinci pilot Hamilton ise ikinci pilot olarak kabul ediliyor. Fakat Hamilton ikinci pilotlardan beklenenden daha iyi bir performans gösterince ve ayrıca Ferrari'nin ünlü ikinci pilotu Barrichello gibi bu gerçeği kabullenmemesinden dolayı Mc- Laren'de iç çatışmalar gerçekleşti. Bunun en son örneği ise, Macaristan Grandprix’de yaşanandı. Sıralama turları sırasında takım Hamilton’a, Alonso’ya yol vermesini telsizden bildirdi. Hamilton son durumda ikinci, Alonso ise birinci sırada yarışa başlamaya hak kazanmıştı. Fakat Hamilton bunu kabul etmeyerek yol vermeyi reddetti. Bunun nedeni ise daha hızlı bir tur atmak istemesi. Daha sonra Alonso pite girdi. Arkasından da Hamilton geldi. Kameralara da yansıyan görüntüde Alonso pitte bekleyerek Hamilton’nun bir tur daha atmasına izin vermedi. Araçların önünde duran ve yol veren eli çubuklu “lollypop men” adamın ilerle demesine rağmen. Bu görüntüler hakemlerinde dikkatinden de kaçmamış, Alonso birinci sıradan başlaması gerekirken beşinci sıradan başlamasına, ayrıca takımın aldıkları puanlarında geçerli olmamasına karar verilmiştir. Mc- Laren takım puanlarının geçerli olmamasını temyize başvurarak karara itiraz etmiştir.
Sürücüler sıralamasında Hamilton, 80 puan ile birinci durumda. Bu arada belirtmekte fayda var, Hamilton geçen sene GP2 şampiyon olmuş bu yıl da Formula 1’de ki ilk senesi. İkinci Alonso 73 puanla, üçüncü Ferrari’den Kimi Raikonnen 60 puan ve dördüncü yine Ferrari’den Felipe Massa. Sezonun bitmesine Türkiye Grandprix’si dahil altı yarış kalıyor. Bu sezon şampiyon olan takım, her şekilde mahkeme kararlarının gölgesinde kalacak gibi gözüküyor.
Yazımın son bölümünde Türkiye Grandprix'si ile ilgili son bir tavsiyem olacak. Formula futbol şöleni adı altında 22 Ağustos Çarşamba akşamı Ali Sami Yen’de bir karşılaşma düzenlenecek. Bu tip maçlar genelde pek keyif vermez ve futboldan uzak olur. Fakat açıklanan kadrolarının tamamı bu karşılaşmada yer alırsa sadece onları görmek için bile bu karşılaşmaya gidilebileceği görüşündeyim. Karşılaşma Formula 1 pilotları ile eski veteran futbolcular arasında olacak. işte Formula 1 pilotlarına karşı oynayacak Allstar takımdan birkaç isim; Zoran Simoviç, Cevad Prekazi, Tanju Çolak, Cemil Turan, Rıdvan Dilmen, Mehmet Özdilek, Rıza Çalımbay, Mahsun Kırmızıgül, Fatih Altaylı, Sinan Engin.