36. Yil Deniz Kuvvetleri Kupasi ve Doğu Ege Yelken, Gant Uluslararasi Yelken Yar

Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü`nün düzenlediği 36. Yıl Deniz Kuvvetleri Kupası ve Doğu Ege Yelken Haftası Yelken Yarışlarında, Leon Sarfati, Leon Penso ve Selim Yannier ayrı ayrı teknelerle yarışarak kendi kategorilerinde ilk üçe girmeyi başardılar.

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba

Aykan Semizer’in skipper’lığında Korsan Taxi teknesi ile IRC 2 klasmanında yarışan Leon Sarfati yaşadıklarını şöyle özetliyor: “13 Temmuz Cuma günü Çengelköy’den Bozcaada’ya doğru start aldık. Kara bulutları ve yağmuru arkamızda bırakıp, rüzgarı yanımıza alarak İstanbul Boğazı’nı terk ettikten yaklaşık 23 saat sonra Bozcaada’ya vardık. Bu etapta, kendi sınıfımızda (IRC 2) 3. olduk. Rüzgarın 38 knot, teknemizin 14 knot hıza ulaştığı Deniz Kuvvetleri Kupası’nın ikinci ayağı olan Çeşme Yarışı’nı yaklaşık 13 saatte tamamlayarak bu ayakta kendi sınıfımızda 2. olduk. Bu sayede Deniz Kuvvetleri Kupası yarışlarını  IRC 2 klasmanında 2. olarak tamamladık.
Çeşme’de bir günlük tamirat ve dinlenme molasından sonra 17 Temmuz sabahı saat 10.00’da Bodrum’a gitmek üzere yola çıktık. 13 saate yakın süren Çakabey yarışını en yakın rakibimizin (düzeltilmiş zaman olarak) 16 dakika önünde 1. olarak tamamladık. Cuma akşamı yapılan benim katılamadığım ödül törenine korsan gömlekleriyle katılan Korsan Taxi ekibi büyük ilgi topladı…”
Korsan Taxi’nin başarılarının yanı sıra, Leon Penso'nun Wind Dancer'ı Deniz Kuvvetleri Kupası’nı kendi divizyonunda üçüncü, Selim Yannier'in yarıştığı U2 teknesi ise ikinci olarak tamamladı.
Selim Yannier ise duygularını dizginleyemiyor: “Sponsorlar aralarında anlaştı/ anlaşmadı tartışmaları sürerken 13 Temmuz geldi çattı. Her yelkencinin tüm sezon merakla beklediği Deniz Kuvvetleri Kupası (İstanbul- Bozcaada- Çeşme) ve Çakabey 926 Kupası (Çeşme- Turgutreis) için start zamanı; Cuma saat 13:00 İstanbul boğazında cıvıl cıvıl 45 tekne, bir de yağmur!
Uğur Atasoy’a ait U2 isimli teknemizde yedi kişilik ekipte kardeşim Alper ve ben önümüzdeki denizleri hayal ediyoruz. Önceki sene de katıldığımız yarışta bizi nelerin beklediğini az çok biliyoruz ama yine de her şey rüzgara bağlı. Hava tahminleri, internet sitelerinden toplanan bilgiler havada uçuşuyor. Gece inmeden, rüzgar kesmeden Çanakkale Boğazı’na girmeyi başarırsak ertesi gün öğlen Bozcaada’ya varacaktık. Giremezsek bir sonraki gece yarısı varırız: gitti akşam yemeği, gene teknede domates ve salatalığa talim.
Rüzgarı iyi yakaladık, rotamızı da güzel çizmişiz ki Bozcada etabını çok hızlı bitirdik, Cumartesi 11:00 ve Bozcaada’dayız. Bu kadar hızlı bir yolculuk bize kendi sınıfımızda birinciliği ve tüm 45 tekne arasında 11ciliği getirdi. Bu yarışın birinci etabı. Geceyi “karada” daha doğrusu karaya bağlı teknelerde geçirip ertesi gün yolculuk Çeşmeye…
Pazar sabah yine 45 tekne yola çıktık, saat daha 9:00 ama rüzgar belli ki erken kalkmış sert esiyor. Egenin lacivert sularında kısmen Türk kısmen Yunan karasularında ilerliyoruz. Sahil Güvenlik her yerde güvenliğimizi sağlamak için sürekli çevremizde. Teknelerin performansları farklı, dolayısıyla bazı tekneler “önden” giderken bizim gibi küçük tekneler onların arkalarında. Koskocaya Ege’ye dağılmış durumdayız. Yarış sonunda tüm teknelerin parkuru tamamlama süreleri teknelerin performanslarına göre katsayılarla çarpılıp birinci açıklanacak. Pazar akşamı gün battı ama ay henüz doğmuyor. Sakız adasına yaklaşıyoruz; ışıkları görünüyor. Çeşme de karşımızda ama daha iyi aydınlanmamış belli belirsiz göz kırpıyor. Neticede yedini tamamlıyoruz ikinci etabı, bu sefer kupa yok. Ama sürpriz; her iki etabın toplamında sınıfımızda ikinciyiz.
Pazartesi boş gün, Çakabey 926 kupası için Turgutreis’e yelken açacağız, açacağız da hangi yelkeni; tekneye asıl hızını veren balonumuz hasarlı. Gün içinde kopan iplerimizi, yırtılan yelkenimizi bir güzel tamir ediyoruz, teknemizi yıkıyoruz, erzakımızı tamamlıyoruz. Eh, birde denize giriyoruz tabii. Çarşamba sabahı yeniden start alıyoruz. Sert hava çok teknede hasar yarattı, 45 tekneden geriye 35 tekne kalmış durumda. Dengesiz esen rüzgar ve yüksek dalgalara rağmen pupa yelken ilerliyoruz. Yine denize dağılmış durumda tüm tekneler ve yine Sahil güvenlik bizimle. Tüm gün ilerliyoruz, toplam 60 mil yol almıştık, gece olduğunda. Gel gör ki gece kesen rüzgar sabaha kadar bizi yerimizde bıraktı.
Toplamda 5 günü denizde geçirdik kaptanımız Uğur Atasoy’un tecrübesi ve çabasıyla yırtılan bir yelken hariç kayıpsız eve döndük. İstelik iki de kupa getirdik.

Gant Cup
Bodrum Açıkdeniz Yelken Kulübü tarafından, hazır giyimin önde markası GANT ve Akdeniz'in ödüllü marinası Milta Bodrum Marina'nın ana sponsorluğunda düzenlenen, SECURITAS, Yacht Türkiye, Kos Marina, D- Marin Turgutreis ve Powerade'in yan sponsor olduğu Uluslararası Yelken Yarışları'nın yedincisi bu yıl 25 -  29 Temmuz tarihleri arasında yapıldı. IRC ve Destek Gruplarında 6 sınıfta düzenlenen farklı rotalardaki 5 yarışa bu yıl 50 tekne katıldı. 26 Temmuz sabahı, Milta Bodrum Marina'dan start alan yarışın ödül töreni 29 Temmuz akşamı Milta Bodrum Marina Sit Alanı'nda gerçekleşti. IRC 2 sınıfında, Leon Sarfati ile babası Moris Sarfati’nin birlikte katıldıkları, Aykan Semizer skipper’lığında yarışan Korsan Taxi 3. oldu.