Yahudi Takvimi`nin en keder verici tarihi, Av ayının dokuzuncu günü olan Teşa Be Av günüdür. Aynı tarihte Yahudiler`in en kutsal mabetleri olan 1. ve 2. Bet ha Mikdaş birkaç yüzyıl arayla bu tarihte yıkılmıştır. Teşa Be Av`la ilgili olarak Yahudiler arasında birçok söylence çıkmış, aynı tarihte Yahudilerin başına birçok b
Yusuf BESALEL
Torada belirtilen ilk sunular Kain ve Abel tarafından Tanrıya takdim edilmiştir. Bereşit ayrıca Noah ve bütün (Ata) Peygamberlerin de korbanot takdiminde bulunduğunu belirtir. Mısırdan çıkış da ilk Pesah Korbanı ile simgelenmiştir.
Geleneksel kaynaklara göre korbanot ancak belirli ibadet yerlerine götürülebilirdi. Çölde Mişkanın mevcudiyeti esnasında korbanot başka yerde takdim edilemezdi. Bu ibadet yerinin yokluğunda korbanot, bamot (Yüksek Yerler) da sunulabilirdi. Nihayet Şelomonun Bet- Amikdaşı tamamlanınca korbanatun bu Yüksek Yerlerde takdimi yasaklandı.
İbranicedeki korban daha yakına getirmek anlamındadır. Korbanot, insanı Tanrıya, Tanrıyı da insana yakınlaştırır. Maimonides, korbanatın paganistlerindekinden çok farklı olduğunu vurgular. Çünkü korbanot doğrudan doğruya Tanrıya yönlendirilmiştir. Nahmanides ve birçok Ortaçağ din alimi Maimonidesin Rehberindeki bu görüşe karşı çıkarlar. Çünkü günah sunusunda kişi günah büyüklüğünü kurban edilen hayvanın başına gelenin aslında kendi başına gelmesi gerektiğini düşünerek kavrayabilmektedir. Peygamberlerin korbanot uygulamasında karşı çıktıkları, gerekli pişmanlığı duymadan korbanot takdimlerinin bir çeşit alçalmadan başka bir şey olmayışıdır.
devam edecek...
Kaynakça: "Yahudilik Ansiklopedisi", Cilt I, II, III, Yusuf Besalel