Barok dönem müziği ile Sefarad müziğinin aşki, Sevenler Gün&

14 Şubat Dünya Sevenler Günü`nde Ulus Özel Musevi Okulları`nda, tüm lise ve ilköğretim öğretmen ve öğrencilerinin katıldığı bir Klasik Müzik konseri düzenlendi. Henüz yeni kurulmuş “Kamerata İstanbul” topluluğu, yaklaşık bir saat süren Klasik Müzik ziyafetinde, gerek öğrencilerle zaman zaman sohbet ederek, ger

Toplum
9 Ocak 2008 Çarşamba
Konser öncesi çalacakları eserlerle ilgili genel bir bilgi veren “Kamerata İstanbul” topluluğu yetkilisi yaptığı açıklamada, 1492 yılında İspanya’dan Osmanlı İmparatorluğu topraklarına gelmiş olan Sefarad Yahudileri’nin müziği ile, o dönemlerde Avrupa’da kendini göstermeye başlayan Barok Dönem müziğinin arasında nasıl bir etkileşme olmuş olabileceğinden, bu konuyla çok ilgilendiğinden bahsederek, UÖMO sakinleriyle topluluk arasında sıcak bir bağ kurdu.
Aranın yaklaşık beş dakika sürdüğü iki bölümlü konserde ilk olarak, Gottfried Keller’in iki bölümlü, uvertür karakterindeki eseri icra edildi. Bakır üflemelinin yaylı beşlisinin eşiliğinde yükselen eşsiz tınısı sanki prensesleri, prensleri, kralları ve kraliçeleri salona teşrif edercesine çınlıyordu. Konserin ikinci eseri Barok Dönem’in en önemli öncülerinden Georg Friedrich Haendel’in “Alexandre” operasının uvertürüydü. Yavaş, hızlı, yavaş ve yeniden hızlı tempoda çalınan dört bölümlü uvertür, bir Makedonya’lı savaşçı olan Alexandre’ı anlatmakta, Barok Dönem’de sıkça rastlanan Mitolojik eserlere hoş bir örnek oluşturmaktaydı. Aradan önce çalınan son eser, canlı ve açık melodileriyle Barok Dönem’i Klasik Dönem’e taşıyan İtalyan besteci Antonio Vivaldi’ye aitti. Günümüzde en çok “Mevsimler” keman konçertolarıyla tanınan Vivaldi’nin bu konserde icra edilen eseri, konçerto müzik formunun öncülerinden concerto grosso formundaki eseriydi. İcra öncesi yuva sınıflarının, salona ellerinden geldiğince sessiz olmaya çalışarak girmeleri, küçücük sesleriyle yaptıkları konserle ilgili yorumları, Vivaldi’nin bir süre sonra salonu dolduracak olan neşesiyle bütünleşti. “Kamerata İstanbul”un istirahatından sonra çalınan son eser ise, Genç Barok bestecilerinden İngiliz Henry Purcell’in tiyatro müziğiydi. “Kramer Kramer’e Karşı” film müziğinde de kullanılan ve Barok Dönem’in popüler danslarından oluşan bu eser adeta bir dans suitini andırıyordu.
UÖMO’nun öğrencilerinin sanatçılara takdim ettikleri bahar buketleriyle son bulan Dünya Sevenler Günü Klasik Müzik konseri sayesinde, bir yandan öğrenciler ve öğretmenler Klasik Müzik’e doyarken, bir yandan da Klasik Müzik tarihi ve eserleriyle ilgili çeşitli bilgiler edindiler. Umuyoruz ki, “Kamerata İstanbul”un UÖMO’yla paylaştığı bu güzel dakikalar hep yaşanır.

Berna SİDİ