Konser öncesi çalacakları eserlerle ilgili genel bir bilgi veren Kamerata İstanbul topluluğu yetkilisi yaptığı açıklamada, 1492 yılında İspanyadan Osmanlı İmparatorluğu topraklarına gelmiş olan Sefarad Yahudilerinin müziği ile, o dönemlerde Avrupada kendini göstermeye başlayan Barok Dönem müziğinin arasında nasıl bir etkileşme olmuş olabileceğinden, bu konuyla çok ilgilendiğinden bahsederek, UÖMO sakinleriyle topluluk arasında sıcak bir bağ kurdu.
Aranın yaklaşık beş dakika sürdüğü iki bölümlü konserde ilk olarak, Gottfried Kellerin iki bölümlü, uvertür karakterindeki eseri icra edildi. Bakır üflemelinin yaylı beşlisinin eşiliğinde yükselen eşsiz tınısı sanki prensesleri, prensleri, kralları ve kraliçeleri salona teşrif edercesine çınlıyordu. Konserin ikinci eseri Barok Dönemin en önemli öncülerinden Georg Friedrich Haendelin Alexandre operasının uvertürüydü. Yavaş, hızlı, yavaş ve yeniden hızlı tempoda çalınan dört bölümlü uvertür, bir Makedonyalı savaşçı olan Alexandreı anlatmakta, Barok Dönemde sıkça rastlanan Mitolojik eserlere hoş bir örnek oluşturmaktaydı. Aradan önce çalınan son eser, canlı ve açık melodileriyle Barok Dönemi Klasik Döneme taşıyan İtalyan besteci Antonio Vivaldiye aitti. Günümüzde en çok Mevsimler keman konçertolarıyla tanınan Vivaldinin bu konserde icra edilen eseri, konçerto müzik formunun öncülerinden concerto grosso formundaki eseriydi. İcra öncesi yuva sınıflarının, salona ellerinden geldiğince sessiz olmaya çalışarak girmeleri, küçücük sesleriyle yaptıkları konserle ilgili yorumları, Vivaldinin bir süre sonra salonu dolduracak olan neşesiyle bütünleşti. Kamerata İstanbulun istirahatından sonra çalınan son eser ise, Genç Barok bestecilerinden İngiliz Henry Purcellin tiyatro müziğiydi. Kramer Kramere Karşı film müziğinde de kullanılan ve Barok Dönemin popüler danslarından oluşan bu eser adeta bir dans suitini andırıyordu.
UÖMOnun öğrencilerinin sanatçılara takdim ettikleri bahar buketleriyle son bulan Dünya Sevenler Günü Klasik Müzik konseri sayesinde, bir yandan öğrenciler ve öğretmenler Klasik Müzike doyarken, bir yandan da Klasik Müzik tarihi ve eserleriyle ilgili çeşitli bilgiler edindiler. Umuyoruz ki, Kamerata İstanbulun UÖMOyla paylaştığı bu güzel dakikalar hep yaşanır.
Berna SİDİ