Arazilerin sportif ve konforlu fatihi: Yeni BMW X5

1999`da piyasaya BMW`nin ürettiği ilk arazi aracı olarak çıkan BMW X5 yeni bir çığır açtı. Kısaltması SAV olan Sportif Aktivite Aracı. BMW X5 gerçekten tek amaçları arazileri aşmak olan kullanıcılar için uygun olmasa da; şehir hayatında bir arazi aracının konforunu, genişliğini, işlevselliğini ve aynı z

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
Motor, Performans ve Teknoloji
Arazi aracı alan bir kimsenin elbette aklına ilk gelen, performans değildir.  Ancak M3, M5 ve M6 gibi çok yüksek performansta otomobiller üreten BMW’nin üreteceği bir arazi aracında kuşkusuz, sürüş keyfi ve performansın önemi oldukça yüksek olacak.  BMW bir önceki X5 modelinde de bu özelliğini kanıtlamış olmakla beraber, yeni X5’te performans ve sürüş keyfi konusunda daha da iddialı.  BMW X5,  ikisi benzinli, biri dizel olmak üzere üç motor seçeneğiyle piyasaya sunulacak.  Bunlardan ikisi 3000cc hacminde, biri dizel, diğeri benzinli olan motor seçenekleri.  Üçüncü seçenek ise; X5 modelini BMW’nin spor otomobilleriyle bile rekabet edebilecek performansa ulaştıran, 4800 cc hacmindeki benzinli motoru.  Üç motor da üstün teknolojileri sayesinde, önceki modeldeki ve piyasadaki daha birçok markanın arazi aracı sınıfındaki modellerinde kullandıkları aynı hacim motorlara göre daha yüksek performans sağlarken daha düşük bir yakıt tüketimi sağlıyor.  Bu üstün teknoloji motorlar BMW’nin yeni altı ileri otomatik şanzımanı ve dört tekerleğe motordan gelen gücü ayrı ayrı o anki yol tutuşunu maksimum seviyeye ulaştırmak için ayarlayan Xdrive teknolojisiyle birleştiğinde ortaya çıkacak sonucun mükemmelliğini siz düşünün!

İç mekan tasarımı, teknoloji ve konfor
BMW X5 bir arazi aracı olmasına rağmen, şu anda yüksek donanımlı tüm BMW’lerde kullanılan özelliklerin tamamını barındırıyor.  Aracın sürüşünü ve konforunu önemli ölçüde etkileyen bu ileri teknoloji BMW icatlarının bazıları şöyle:  X5’te bulunan özelliklerden biri olan adaptif sürüş paketi aktif süspansiyon ve Head up Display’den oluşuyor.  Aktif süspansiyon sayesinde aracın süspansiyon ayarları yol koşullarına göre, sürücüye yüksek konfor ve sürüş keyfini en iyi şekilde hissettirecek şekilde yapılıyor.  Bunun yanı sıra bu sistem, aracın virajlarda süspansiyon sertlik ayarlarını değiştirerek yatmasını önlüyor; böylece aracın içindekiler merkezkaç kuvveti nedeniyle üzerlerinde oluşan yana itme kuvvetini minimum seviyede hissederek yüksek konfora sahip oluyorlar.  Head up Display sistemi, araçla ilgili bilgilerin ön cama yansıtılmasını sağlıyor.  Bu sistem sayesinde sürücü, gözünü yoldan ayırmadan aracın ayarlarını, navigasyon veya hız sabitleme sistemi aktifse bunlarla ilgili bilgileri aracın ön camına yansıtılan yazılar sayesinde görebiliyor.  Araçta kullanılan iDrive sistemi ise yine sürücünün dikkatini minimum seviyede dağıtacak şekilde tek bir tuş ve tek bir joystick aracılığıyla yapılan ayarların aracın ön konsolundaki ekranda gösterilmesini sağlıyor.  Bu yeni ve daha önce mevcut olan bir çok teknolojik özelliğin yanı sıra BMW’nin alışılmış sportif ve kaliteli işçiliğe sahip iç mekan tasarımı, konforlu, estetik döşemeye sahip koltukları tahmin edeceğiniz üzere X5’te standart.  Hatta iç mekan hacminin de genişletilmesi sayesinde BMW ilk defa bu modeliyle 7 koltuk seçeneğiyle de sunulan bir arazi aracını piyasaya sürmüş olacak.

Sonuç
Oluşturduğu SAV sınıfının uzun açılımı olan Sportif Aktivite Aracı teriminden de anlaşılacağı gibi BMW X5, bir arazi aracı olduğu halde oldukça sportif özelliğe sahip.  Bu özelliğini BMW konforuyla da birleştirmesi sayesinde X5 BMW’nin en kullanışlı ve işlevsel aracı olma özelliğini de taşıyor.  Büyük bir aileye sahip ve aynı zamanda sürüş keyfine de önem veren kişiler için oldukça iyi bir seçenek olan X5 bu özelliklerin dışında biraz da haftasonları arazi keyfi yaşamak isteyenler için mükemmel bir seçenek oluşturuyor.