TeleKutu ile daha ucuz Alooo...

Nur ŞAUL BARAKASNedim Mitrani, Amerika`daki eğitimini tamamladıktan sonra hızla gelişmekte olan telekomünikasyon sektörüne adım attı. Öğrendiklerini ve edindiği deneyimlerini Türkiye`de uygulamaya karar verdi. Alper Mitrani, Mark Kohen ve Maryo Kohen ile "TeleKutu" iletişim hizmetleri şirketini kurdu. Hizmet verdikleri iletişim servisini, sektördeki rekabeti ve hedeflerini bizler

Ekonomi
9 Ocak 2008 Çarşamba
Şirketi kurma fikri nasıl ortaya çıktı?
Üniversite eğitimimi tamamladıktan sonra, Amerika’da telekomünikasyon sektöründe çalışırken, geleneksel telefon hatları üzerinden servis sağlıyorduk. 2002 senesinde VoIP teknolojisi, servis sağlayıcılarının birbirleri arasında kullandıkları bir teknoloji idi. Aklımda her zaman bu teknolojiyi son kullanıcıya taşımak ve geleneksel analog telefon hatlarını by-pass etme fikri vardı. Fakat, hem o zamanki mevcut teknoloji, hem de son kullanıcının sahip olduğu internet bağlantısı, sürat, performans ve güvenilirlik açısından yeterli değildi. 2004 yılında Türkiye’ye kesin dönüş yaptıktan sonra, ADSL gibi geniş bant internet servislerinin yaygınlaştığını görmek, bize böyle bir servisi sağlayacak platformu geliştirme cesaretini verdi. Bunun üzerine, biz de Türkiye’de Telekutu İletişim Hizmetleri şirketini kurduk.Yaklaşık  9ᆞ aylık  bir yazılım ve AR-GE çalışmasının ardından, üç ay evvel servisimizi, web sayfamız olan www.telekutu.com ve www.linecube.com’u kullanıma açtık.
Sistem Amerika'da nasıl işliyor?
Uzun yıllardır Amerika’da numara taşınabilirliği ile ilgi bir FCC (Federal Communication Commission – Federal Kommünikasyon Komisyonu)  regülasyonu mevcut. Bu sistemde, kullanıcıların, mevcut sabit ya da mobil telefon numaralarını, operatörden operatöre aktarabilmelerini sağlıyor. Bu regülasyon sayesinde yaklaşık 3.9 milyon kullanıcı Amerika’da mevcut sabit veya mobil numaralarını "geniş bant" telefon servislerine aktarmış durumda. Servisin taşınabilir olması, yayılma hızını pozitif bir biçimde etkiliyor. Nerede olursanız olun, ister ülke sınırlarında ister ülke dışında, herhangi bir dolaşım (Roaming) ücreti ödemeden, telefon numaranız değişmeden telefon servisinizi kullanmaya devam ediyor ve taşındığınız zaman numaranızın değişmesi artık bir sorun olmaktan çıkıyor. Numara taşınabilirliğinin ülkemizde serbest bırakılmasından itibaren tam bir deregülasyon ve tekelin son bulması söz konusu olacak. Böylelikle, alternatif operatörlerin gelişmiş ve yeni servisleri müşterilere ulaştırabilmesi açısından mümkün olacaktır.
Verdiğiniz hizmetlerden bahseder misiniz?
Verdiğimiz hizmet, VoIP teknolojisini kullanarak halihazırda ev veya ofisinizde bulunan internet alt yapısını kullanarak, geniş bant internet üzerinden hesaplı iletişim sağlayan bir servisidir. Kişinin sesi telefon cihazından bakır telefon şebekesine aktarılmak yerine kullandığımız Telekutu cihazı ile internet ağına aktarılmaktadır. Telekutu cihazı, analog ses sinyalini internet ortamında taşınabilen digital sinyale çevirir. Daha sonra bu sinyal aranan tarafta tekrar analog sinyale çevrilir. Servisimiz geleneksel telefon şebekesine kıyasla tüm şehirlerarası destinasyonlarda %65, tüm Türkiye mobil destinasyonlarda %50 ve tüm milletlerarası destinasyonlarda %50 ile %80 arasında değişen indirimler sağlamaktadır. Bu servis, birden fazla noktaya, bu sistemlerden kurulmak suretiyle, ağ üzerindeki tüm abonelere kendi aralarında limitsiz ve ücretsiz iletişim imkanı sağlarken, karmaşık PBX sistemlerinde bulunan tüm özel servis opsiyonlarınıda içerir.
Genişbant nedir?
Genişbant, ADSL ya da Kablolu modem kullanarak sağlanan yüksek hızlı İnternet bağlantısıdır. Standart bağlantıdan çok daha hızlı şekilde sürekli İnternet bağlantısı sağlar. LINEcube kullanabilmek için Genişbant İnternet bağlantısına ihtiyacınız vardır.
VOIP nedir?
VoIP (Voice Over Internet Protocol =İnternet Üzerinden Sesli İletişim Protokolü) telefon aramaları yapmak ve aramaları cevaplamak için, standart telefon bağlantısı yerine Yüksek Hızlı, Genişbant (Broadband) İnternet Bağlantısı kullanan yeni bir sistemdir. TeleKutu telefon aramalarınızı veriye dönüştürerek yüksek hızlı internet bağlantısıyla aktarır
Hedefleriniz nelerdir?
Hedeflerimiz sunduğumuz bu servisi daha çok kullanıcıya ulaştırmaktır. Bu sayede, hem servisimizin sağladığı şehirlerarası, mobil ve milletlerarası destinasyonlarda, değişen indirimlerden daha çok kullanıcı yararlanabilecek; hem de ağımız genişleyerek Telekutu’dan Telekutu’ya ücretsiz konuşma özelliği daha çok destinasyon için kullanılabilir hale gelecek.
Tüm bunlara ek olarak ağımız genişledikçe son kullanıcının iletişim maliyetleri daha da düşecek. Bir gün kullanıcılarımız birbirlerine iletişim numarası sorduğunda Amerika Telekutu numaranız var mı diye soracak ve böylece ücretsiz görüşme sağlayacaklar.
Bir çok telekom şirketi kuruldu. Çoğu süreklilik sağlayamadı. Rekabeti değerlendirir misin?
ABD’de başarılı bir VoIP şirketinde çalışmam ve orada yüksek başarı sağlayan diğer şirketler ile iletişim içinde bulunmuş olmam bu noktada bizlere yardımcı oluyor. Piyasada süreklilik sağlayamayan telekom şirketlerinin eksiklerini zaten Amerika’da başarılı olamamış şirketlerde görmüştüm. Bu noktada en önemli unsurlar müşteri memnuniyeti ve verilen servisin sürekliliğini eksiksiz bir şekilde yerine getirmek. Hiçbir şekilde servisin kalitesinden maliyetleri düşürmek adına ödün vermemek de önemli olan diğer bir unsur. Son kullanıcı memnuniyetini sağladığınız sürece rekabette her zaman bir adım öne geçiyorsunuz.
Sistemimizi sürekli kontrol altında tutan çok güçlü bir elektronik mühendisi ekibimiz; tüm yazılımlarımızın büyük bir çoğunluğunu şirket bünyesinde üretmemizi sağlayan güvenilir ve çok başarılı bir programlama ekibine sahibiz. Bu da şirketimizin dışarıya bağımlılığını azaltarak sistemimizin daha verimli çalışmasını ve hızla gelişmesini sağlıyor.

NEDİM MİTRANİ KİMDİR?
• 1976 yılında İstanbul’da doğdu.
• İstanbul Üniversitesi Elektrik – Elektronik Mühendisliğinden sonra Southern Illinois
  University Edwardsville’ de  MBA / E-Business bölümlerini bitirdi.
• Amerika’da iki yıl süreyle bir Telekommunikasyon şirketinde çalıştı.
• Amerika’da yaklaşık 3.9 milyon kişi tarafından kullanılan bu teknolojiyi Türkiye’de
  uygulamak üzere 2004 yılında Türkiye’ye kesin dönüş yaptı.