Yollarin ve arazilerin yeni yildizi: AUDI Q7

Erol SABANQuattro`nun (sürekli dört tekerden çekiş sistemi) yaratıcısı ve araçlarındaki yüksek malzeme kalitesiyle ün salmış Audi firması sonunda gerçek bir arazi aracı üretti. Estetik dış görünümlü, iç tasarımda Audi A6 ve A8 modelleriyle benzerlik gösteren Q7`nin lüks arazi araçlarının sınıfı olan SUV ka

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
Motor, Performans ve Teknoloji
Audi Q7 hem arazi yollarında üstün bir arazi performansı gösterebilecek, hem de şehir içi ve şehir dışı yollarda konforlu, performanslı bir sürüş sağlayacak şekilde üretilmiş.  Bunu gerçekleştirebilmek için Audi firması üstün teknolojilerden yararlanmış ve performanslı motorlar imal etmiş.  Audi Q7 Türkiye’de ilk olarak iki motor seçeneği ile piyasaya sunulacak. 
Motorlardan ilki 233 HP güç üretebilen ve 500 Nm’lik bir tork gücüne sahip 3.0 litre 6 silindirli dizel motor.  Dünyanın en çevre dostu dizel motorlarından biri olan bu motor son teknoloji "common rail" püskürtme sistemi sayesinde düşük devirlerde bile yüksek bir tork seviyesine ulaşarak üstün bir performans sağlıyor. 
Piyasaya sunulacak ikinci motor ise 350 HP güç üretebilen ve 440 Nm’lik bir tork gücüne sahip 4.2 litre 8 silindirli FSI (direkt benzin püskürtme teknolojisi) benzinli bir motor.  İki motor seçeneğinde de yüksek güçler, quattro teknolojisiyle donatılmış aracın dört tekerine birden 6 vites tiptronik (istenildiği takdirde viteslerin manuel olarak da değiştirilmesini sağlayan otomatik şanzıman sistemi) şanzıman aracılığı ile dağıtılıyor.   Audi Q7’nin hem arazide hem de normal yollarda yüksek performanslı sürüş sunabilmesi için, üstün teknoloji ürününde, her tür yol ve yük şartına göre kendini ayarlayabilen değişken havalı bir süspansiyon kullanılmış.  Bunun yanı sıra aracın yol tutuşunu arttırmak için gelişmiş bir ESP sistemi kullanılmış.  Özellikle arazi modunda Q7’nin engebelerde ve  kontrolsüz zeminlerde fren gücünü ve yol tutuşunu arttıran bu sistem, normal yollarda römorkla sürüş sırasında tehlikeli bir sallanma meydana geldiğinde motor yönetimine müdahale ederek aracın dengesini sağlar.

İç Mekan Tasarımı ve Konfor
Audi Q7’nin iç mekan tasarımı Audi’nin konforlu sedan modelleri olan A6 ve A8 ile benzerlik gösteriyor.  Aracın içindeki yüksek kaliteli alüminyum, plastik, ahşap ve deri malzemeler, estetik dizayn hemen göze çarpıyor. 
Audi Q7’de yükleme ve oturma pozisyonları için 28 farklı şekilde ayarlanabilen koltuklar aracı çok işlevsel bir hale getiriyor.  Bunun dışında, Audi A6 ve A8 modellerinin iç mekanında da mevcut olan MMI multimedya sistemi sayesinde Audi Q7’nin ayarlarının çoğu, TV, radyo, DVD ve navigasyon gibi fonksiyonlar tek bir ekran ve yönetme butonu aracılığı ile kontrol edilebiliyor.

Sonuç

Senelerden beri araçlarında özellikle arazi araçlarında kullanılan 4x4 çekiş sistemini kullanan Audi, bu teknolojisini yeni arazi aracında kullanarak SUV sınıfına başarılı bir adım attı.  Bu araç özelikle büyük ailelere hem arazide hem de uzun seyahatlerde son derece rahat ve konforlu bir şekilde seyahat olanağı sağlıyor.  SUV tipi araç almayı düşünen tüketiciler bana kalırsa hangi aracı alacaklarına karar vermeden önce bu aracı mutlaka yakından incelemeliler.

Teknik Veri Tablosu
AUDI Q7 4.2 FSI quattro AUDI Q7 3.0 TDI quattro
Motor 4163 cc 8 silindir, maksimum güç: 350 HP, maksimum tork: 440Nm 2967 cm 6 silindir, maksimum güç: 233HP, maksimum tork: 500Nm
Şanzıman ve Çekiş 6 vites Tiptronic şanzıman 6 vites Tiptronic şanzıman
Performans 0뀬km/h: 7,4 sn Azami hız: 244 km/h 0뀬km/h: 9,1 sn Azami hız: 210 km/h
Resimler için kaynak: www.audi.com.tr