Eski UÖML öğrencisi “Formula G” yarişinda

Sandy BAHAR Lora Kohen YANAROCAK2000-2001 Öğretim yılında Ulus Özel Musevi Lisesi`nden başarıyla mezun olan İsak Varol, aynı sene içinde Yıldız Teknik Üniversitesi`nin Makine Mühendisliği bölümünü kazandı. UÖML`de öğrencilik yıllarında Öğrenci Birliği başkanlığını yürüten İsak Varol,Yı

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba

Bu kadar önemli bir projeye, katkıda bulunan İsak Varol’a, yaratıcı gençlere yol göstermesi amacıyla sorduk…

Kısaca GESK nedir anlatır mısınız?
Günümüzde fosil yakıtların yavaş yavaş tükenmeye başlamasıyla bilim adamları alternatif enerji arayışlarına girdiler. Biz Yıldız Teknik Üniversitesi’ndeki mühendis adayları olarak alternatif enerji kaynaklarının kullanımı hakkında çalışmayı kendimize görev bildik. Bu amaçla 2004  Ocak ayında "Güneş Enerji Sistemleri Kulübünü" kurduk. Bu gün GESK, güneş enerjisinden hidrojen enerjisine kadar, bütün bu alternatif enerji kaynaklarının kullanım alanları üzerinde yeni projeler üretiyor.

Bu projeye nasıl dahil oldunuz?
Bilim Teknik Dergisi’nde  arkadaşımla gördüğümüz "Formula G" adlı yarışmaya katılmaya arkadaşlarımızı da ikna ettik. Böylece on kişilik bir beyin takımı, bu kulübün kurucuları oldu.
GESK’te  sizinle birlikte çalışanlar kimlerdi?
Makine mühendisliğinden Can Sabuncu, Çağkan Kocabaş, Can Arer, Alen Kuyumcu, Deniz Özkan, Deniz Özden; elektronik ve haberleşme mühendisliğinden, Volkan Sezer, Hakan Çankaya, Salim Zengin; gemi inşa mühendisliğinden, Hakan Cankurtaran; elektrik mühendisliğinden,  Pınar Öztürk ile Ayşe Çüycü takım arkadaşlarımdı.

Çalışmanız ne kadar sürdü?
Projemizi üç aşamada gerçekleştirdik diyebilirim. Birinci aşama projelendirme aşamasıydı ve on iki ay sürdü. İkinci aşama ise üç ayımızı alan tanıtım ve sponsor bulma aşaması oldu. Sonuncu  ise imalat aşaması oldu ki bu da yaklaşık beş ayımızı aldı.

Bu çalışmada sizi en zorlayan nokta ne oldu?
Böyle bir aracı yapmak hayli külfetli. Seksen, seksen beş bin dolarlık bu projeyi gerçekleştirmek için firmaların ilgisini  üzerimize çekmek zorundaydık. En başta çok zorladık; fakat proje ilerledikçe biz sponsorlara değil, sponsorlar bize gelir oldu.

Yarış gününe gelelim... O gün neler hissettiniz?
Yarıştan önceki bir hafta boyunca takım arkadaşlarımla beraber fabrikada sabahladık; fakat yarıştan iki gün önce aracı piste götürdüğümüzde yaptığımız işten büyük gurur duyduk. Yarış sabahı  Formula  pistine gidecek olan misafir otobüslerini organize etmek için  üniversiteye gittiğimde en yakın arkadaşlarımı orada görmek beni çok heyecanlandırdı. Aracı piste götürürken yaşadığım gururu anlatamam.
Yarışta istediğiniz sonuca ulaşabildiniz mi?
On altı okulun katıldığı bu yarışa sekizinci sırada başladık; fakat ikinci düzlüğe girmeden aracımız birinci sıraya yerleşmişti. Birinci ve ikinci turu birinci tamamladık; ancak elektrik sisteminde oluşan bir arıza sonucu piller yeterince şarj edilemedi ve yarışı sekizinci tamamladık; fakat altı dakika otuz saniyelik tur zamanımızla en hızlı araç seçildik ve pist rekorunu kırdık.

Yarışın size kazandırdıkları nelerdi?
Bu projeyle birlikte, bir ürünün sıfırdan ürün haline gelişine kadar geçirdiği tüm safhalara tanıklık ettim. Mesleki bilgilerimi geliştirmenin yanı sıra sponsor arama ve onlarla görüşme, yurt dışı yazışmalar, fatura  yazma, muhasebe defteri tutma, kaynak  yapma, ileri imalat  yöntemleri hakkında bilgi sahibi oldum.

Bundan sonrası için planlarınız nelerdir?
Ocak ayı gibi imalat mühendisliği dalında master’ıma başlamak istiyorum. Yüksek lisansla birlikte çalışmayı da düşünüyorum.
 
Bu keyifli sohbet için İsak Varol’a teşekkür  ettik. Başarılarının devamını diliyoruz.