Güç ve zerafet

Erol SABANNefes kesici sürati, cezbedici zerafeti, eşsiz huyu ile BMW M6 duyularınızı ve beyninizi anında etkisi altına alacak bir teknoloji harikası! BMW M6 pistlerde yarışabilecek bir performansa sahip olduğu halde lüks bir “coupé”nin özelliklerini de hiç aratmıyor. Dizaynı ile herkesi büyüleyen, sokakta gören herkesin gözlerini kendi üstüne odaklayan, perf

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba

Motor ve Performans
BMW’nin en son piyasaya sunduğu araçlardan biri olan M6, şu ana kadar BMW tarafından üretilen en hızlı otomobil.  Araç 7750 devirde 500 beygir, 6100 devirde 384lb ft tork üretirken, bu güç 7 ileri SMG Drivelogic şanzıman (debriyaj olmadığı halde sürücü bu otomatik şanzıman ile direksiyonun üzerindeki + ve – tuşlarına basarak veya vites kolunu kullanarak, ayağını gazdan çekmeden ve güç akışı kesintisi hissetmeden, manuel vitesli bir arabada değiştirebileceğinden bile hızlı şekilde büyütme veya küçültme imkanına sahiptir) ile 1710 kg’lık aracın arka tekerleklerine ulaştırılıyor.  Bunun sonucunda BMW M6 0’dan 100 km/h’ye 4.2 saniyede çıkıyor ve 250 km/h’lik limitlendirilmiş son sürate ulaşıyor.  Motoru M5’tekinin aynısı olsa da M6’nın 120 kg hafif oluşu, süspansiyonunun daha sert  oluşu aracı daha sert, süratli ve kullanımı keyifli bir hale getiriyor.  M5’te olduğu gibi SMG şanzımanının otomatik modunda 5, manuel modunda ise 6 farklı ayar seçeneği kimi zaman sakin olan şanzımanı inanılmaz agresif, hızlı bir hale getirebiliyor.  BMW M6, BMW’nin standart motorlarından birine sahip olan kardeşlerinden 645 Ci ile karşılaştırıldığında ise aradaki teknoloji ve performans farkı yine hemen göze çarpıyor.  M6, 645 Ci’den sadece 20kg daha ağır olmasına rağmen V10 motoru 645Ci’nin V8 motorundan %52 daha fazla güç üretiyor.  Bu motor diğerinden iki kat daha fazla soğutma gerektirdiğinden M6’nın aerodinamiği 645Ci’ninkinden oldukça farklı.

İç Mekan Tasarımı ve Teknoloji
Aracın iç mekan tasarımında da yine M5 ile benzerlikler hemen göze çarpmakta.  Üç kollu SMG vites değiştirme kollarına sahip direksiyon, klima tuşları, vites topuzu, orta konsolda araçtaki nerdeyse her şeyi kontrol edebilen i-Drive butonu ve onun bağlı olduğu büyük ekran, aracın iç tasarımda M5ile aynı olan parçalarından bazıları.  Yine orta konsolda araçtaki "Power" butonu ile araç 400 beygirden 500 beygire çıkıyor.  Direksiyonun üstündeki MDrive butonu ile sürücü süspansiyon sertliğinden vites değiştirme aralıklarına kadar her şeyi kendi isteğine göre ayarlayabiliyor. 

Sonuç
BMW’nin bu modeli Ferrari ve Porsche’nin bile bazı modellerine performans olarak rakip olabilecek bir araç haline getirilmiş, ancak bunun yanı sıra BMW M6 BMW 7 serisi, Audi A8, Mercedes S serisi gibi lüks otomobillerin konforuna sahip olacak bir şekilde üretilmiş.  BMW M6 ile aynı performansa sahip birçok otomobilden farklı olarak bu aracın içinde dört kişi çok konforlu bir şekilde seyahat edebilir.  Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz ki BMW’nin ürettiği bu araç üç-dört kişilik ailesiyle uzun yola çıkarken aynı zamanda hız tutkusunu tatmin etmek isteyen kişiler için birebir.