Day Care gönüllüleri bir rüyayı gerçeğe dönüştürdü

Haftanın iki günü, ikinci baharını yaşayan 60 kişilik bir grubu Alef’te, jimnastikten el faaliyetlerine, seminerden konferansa birçok etkinlikte buluşturan Day Care gönüllüleri bir ilke daha imza attı.

Toplum
9 Mayıs 2018 Çarşamba

Geçtiğimiz hafta bir İsrail turu düzenleyen Day Care grubu hafızalarından silinmeyecek olan birçok yeni anı ile İstanbul’a döndü. Day Care gönüllülerinden Zelda Habib yaşadıklarını ve katılımcılardan bazılarının duygularını bizlerle paylaştı:

“22 Nisan Pazar sabahı, 24 kişilik ekibimiz; heyecan, endişe, merak ve mutluluk duyguları ile yola çıktık. Aramızda İsrail’i ilk defa görecek olan, 45-50 sene önce gemiyle gitmiş ve hatta ilk defa uçağa binecek olanlar vardı. Kimimizin yüksek şekeri, kimimizin Parkinson’u, kimimizin yürüme güçlüğü vardı. Ancak bütün bunları göze alıp, birbirimize güvenip yola çıktık. Matan Baseter’in hazırladığı sandviçlerimizi de yanımıza almayı unutmadık tabii.

Güzel bir uçak yolculuğundan sonra rehberimiz ve Gina Alkaş bizi havaalanında karşıladılar. Ver elini Kudüs. Takdir edersiniz ki sabah erkenden yola çıkıp yorucu bir bekleyiş ve uçak yolculuğundan sonra biz gönüllüler otele vardığımızda artık yorulmuştuk. Ancak genç arkadaşlarımız gece şehir turu yapmak istedi, hem de yürüyerek.

Ertesi sabah 08.00’da herkes otobüsteydi. İnanılmaz bir heyecan ve mutlulukla, Kudüs sokaklarının mistik havasında iki saatlik bir yürüyüşten sonra bütün duygusallığımız ve minnetimizle Ağlama Duvarına varmıştık. Önceden hazırladığımız dua kâğıtlarımızı duvara yerleştirip güzel dileklerde bulunduk. Mutluluk gözyaşları hepimizi çok etkilemişti. Daha sonra öğle yemeği ve tabii olmazsa olmaz Yad Vaşem Soykırım Müzesi. Program çok yoğun, hava da soğuktu. Biz de biraz hazırlıksızdık. Tel Aviv’den bağışsever dostumuzun gönderdiği şallarımızla akşam ses ve ışık gösterisinde yerimizi aldık. Muhteşem gösterinin ardından ilk günün yorgunluğuyla otelimize döndük.

İkinci günkü program daha da yoğundu. Akko ve Hayfa. Bahai Bahçeleri inanılmaz güzelliğiyle bizleri çok etkiledi. Artık ülkenin diğer bölgelerine gitme vaktiydi. Otobüsümüze binip Hertzeliya’ya doğru yola çıktık. Burada bizi son elli senenin en yoğun yağmuru karşıladı. Ancak büyük bir mucize eseri bir damla bile ıslanmadık. Otobüse bindiğimizde bardaktan boşalan yağmur, biz gezmek için indiğimizde duruyor, otele vardığımızda tekrar kuvvetleniyordu. Akşam Türkiyeliler Derneğinin hazırlamış olduğu geceye katılıp eski dost ve komşularla buluştuk. Gözyaşı ve kahkahalar birbirine karıştı.

Ertesi sabah Yafo gezimiz ve Ben Gurion Müzesinin ardından bir buçuk saatlik bir yürüyüş ile öğle yemeğimizi yiyeceğimiz eski tren istasyonuna vardık. Otele döndüğümüzde bazılarımızın aileleri bizleri bekliyordu. Tabii markete uğramadan olmazdı. Hurma, nescafe ve tavuk tozu alınmazsa gezi tamamlanmazdı. Onu da yaptık.

Dördünce günün sabahı yorgunluk ve mutluluk sarhoşluğuyla havaalanının yolunu tuttuk. Ve çok şükür sağ salim evlerimize vardık.

75-85 yaş aralığındaki dostlarımızın heyecanı ve mutluluğu görülmeye değerdi. Bize bu fırsatı yaşatan değerli yardımseverlere ve misafirlerimize çok teşekkür ediyoruz. İnanılmaz bir deneyimdi. En yakın zamanda tekrar etmek dileğiyle.”

KATILIMCILARIN  GÖRÜŞLERİ

*Çok güzel bir rüya gördük. (Ester-Mando)

*Bizlere gösterdiğiniz fedakârlık ve alakanız için binlerce teşekkürler. (Rozi)

*İsrail seyahatinde anneme ve diğerlerine göstermiş olduğunuz özen, ilgi ve emek için sizlere sonsuz teşekkürler. Var olun. (Meri’nin oğlu)

*Bizleri çok mutlu ettiniz. Siz de çok mutlu olun. (Raşel)

*Hayatımın en güzel günlerini yaşattınız. Hepinizin gülen yüzü solmasın. (Eti)

*Hayalimi gerçekleştirdiniz. Teşekkürler. (Mozi)

*Yıllardır özlemini duyduğum bir geziydi. Teşekkürler. (Edit)

*Bu yaşımda bana bu mutluluğu yaşatanlara çok teşekkür. (Fifi)

GÖNÜLLÜLERİN GÖRÜŞLERİ

*Cemaat başkanının bizlere yer tutmak için kalabalığı yarıp, önceden içeri girerek koltuklara şalları atması görülmeye değerdi. (Şeli)

*Ağlama Duvarına yazılacak bazı yazıları onlar için kaleme almak bana nasip oldu. Bu duygu yoğunluğunu hiç tatmamıştım. (Zelda)

*İlkyardım çantası çok ağırdı. Ama bu mutlulukla 10 gün daha taşırdım. (Violet)

*İki oğlumun da bar-mitzvasını Kotel’de yapmıştım. Bu kadar duygulandığımı hatırlamıyorum. (Gina-Avi)

*Yaşamlarının ikinci baharında bir hayalle yola çıkıp, sonsuz enerjiyle bu güzel yolculuğu bize tattıran genç dostlarımıza biz teşekkür ederiz. (İshak)