Pango+’ın yeni özelliği hayata geçti

İsrail’de geliştirilen park uygulamasının yeni özelliği, trafik sıkışıklığını ve hava kirliliğini azaltarak sürücülere zaman ve para kazandıracak.

Ekonomi
6 Ekim 2016 Perşembe

İsrail’de geliştirilen park uygulaması Pango+ sürücülerin varış noktalarına ulaşmadan park yerlerini bilmesini sağlayan yeni ve gelişmiş bir teknolojiyi tanıttı. Pango+ sürücüler gidecekleri yere ulaşmadan önce otopark, yol kenarındaki mavi ve beyaz işaretli ücretleri park yerleri ve eğer boşsa ücretsiz park yerleri gibi alternatifler sunuyor.

Uygulamanın yeni özelliği, hareket durumu ve park verisi üzerine odaklanan genç ve yenilikçi İsrailli şirket Anagog ile birlikte kitle kaynakları kullanılarak geliştirildi. Yeni özellik sayesinde artık sürücüler zamanlarını boş park yeri aramakla harcamayacak. Ayrıca bu özellik konum açısından en uygun ve en ucuz park yerini seçerek sürücülerin tasarruf etmesini sağlayacak.

Yeni özellik, sürücünün yol kenarındaki uygun park yerine ilk ulaşan olacağını garanti etmiyor, ancak bundan haberdar olan ilk kişi olacağını garanti ediyor.

Pango’nun araştırmasına göre arabalar en çok sabah 09.00 ve öğle saatleri arasında park ediliyor, ancak 18.00’den sonra şehir merkezinde çok daha fazla boş park yeri bulunuyor. Bir sürücü günlük ortalama 10-20 dakikasını boş park yeri arayarak harcıyor. Bu nedenle bu yeni özellik yakıt tüketimini ve trafik sıkışıklığını azaltarak çevre kirliliğine yardımcı olabilir.

Pango’nun CEO’su Roy Elbaz yeni özellik için, “Seyahat süresinin kısaltılması, para tasarrufu ve pratiklik düşünüldüğünde sürücülere her anlamda kolaylık sağlayan devrim niteliğinde bir teknoloji hizmeti sunuyoruz. Hava kirliliği ve trafik sıkışıklığının azalmasıyla bu özellik yalnızca sürücüler için değil kentsel çevre için de büyük bir gelişme olacak. Pango+ park yeri arama uygulamasının tanıtılması Pango’nun sürücülere geniş bir yelpazede hizmet verebilmesi için çok önemli bir adım. Park yerleri için navigasyon teknolojisinin kullanılması, birçok faktörü içeren kapsamlı bir gelişmenin sonucu. Hizmetlerimize abone olan 1,5 milyon kullanıcıya her gün iyi haberler vermeye çalışıyoruz” dedi.