Yeni dönemde yeni atılımlar

Ulus Özel Musevi Okulları, önümüzdeki eğitim-öğretim yılında eğitim sisteminin birçok farklı kısmında önemli yenilikler uygulamaya hazırlanıyor. Bu uygulamalarda önemli görevler üstlenen, kadronun deneyimli isimleri ile bir araya geldik; gelişmeleri kendilerinden dinledik.

Virna BANASTEY Toplum
25 Mayıs 2016 Çarşamba

UÖMO Eğitim Koordinatörü

RÖNE KASPİ

Geçtiğim hafta yaptığımız bir bilgilendirme toplantısı ile son yıllardaki eğitim atılımlarımızı velilerimizle paylaştık. Önümüzdeki eğitim yılı için önemli yeniliklerimiz bulunuyor. Öncelikli hedefimiz, İngilizce eğitim alanındaki yeniliklerimiz. 

İngilizce eğitimi ilgili birçok çalışmamız bulunuyor; bunlar anaokulundan lise sona kadar devam ediyor. Örnek vermek gerekirse, anaokulunda hem bir İngilizce hem de bir Türkçe öğretmeni tüm gün sınıfta öğrencilerle beraber oluyor. İlkokuldan lise sona kadar her sınıfın bir yabancı İngilizce öğretmeni mutlaka var. Öğrenciler yaş gruplarına göre, Story Telling, Drama, Communication Skills, Language Arts, Literature, World Issues gibi değişik dersler alıyorlar. Ders içinde olduğu kadar ders dışında da etkinliklerle İngilizcelerini pekiştirmeye çalışıyorlar çünkü biliyoruz ki günlük hayatta kullanıldığı zaman ancak bir bilgi özümsenebiliyor, pekiştirilebiliyor. Spelling Bee, Talent Show, English Week gibi değişik etkinliklerle de öğrenciler günlük yaşamda İngilizceyi kullanıyor. Uluslararası projelerimiz de devam ediyor; öğrencilerimiz Prag, Roma, Atina, Budapeşte, Londra gibi farklı şehirlere gidiyor ve oradan gelen arkadaşlarını ağırlıyor. Ayrıca, Junior Model United Nation, Model United Nation gibi ulusal ve uluslararası çalışmalarda İngilizce olarak dünya sorunlarını dile getiriyorlar.

Önümüzdeki yıldan itibaren ilkokulun 1. ve 2. sınıflarda İngilizce derslerini sadece native - ana dili İngilizce olan öğretmenler verecek.

İngilizce olarak yürütülecek derslere iki ders daha ekledik; biri Culture- Creativity-Art, diğeri ise School Symphony. Bunlar İngilizce görsel sanatlar ve müzik dersleri. Müzik ve resim kültürünü vermenin yanında yaparak öğrenmeyi ve yaparken İngilizceyi kullanmayı hedefliyoruz bu derslerde. Resim ve müzik derslerimize ek olacak bu dersler dışarıdan gelen eğitmenlerle çeşitli galeriler ve müzeler gezilecek; eserler incelenecek ve öğrenciler 3 boyutlu eserlerini yaratacaklar. Tüm bunları yaparken de İngilizce duyacak, konuşacaklar.

İkinci atılımımız; okulumuz STEM Okulu oldu. STEM’in açılımı Science, Technology, Engineering, Mathematics (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik). Dünya tüketici değil, üretici gençlik yetiştirme üzerine eğitim metotları arayışında. Dünyada bu aralar popüler olan bir öğretim metodu bu. Amacı merak uyandıran öğrenci oluşturmak. Merak eden öğrenci bilgiye ulaşmayı kendi ister ve araştırır. Öğrenciler araştırmaya yönlendirilir. Öğrenciden projelerle sonuca kendisinin ulaşması beklenir. Böylece öğrenilen daha bilgi kalıcı olur. Birkaç yıldır okulumuzda bu sistemle ilgili altyapı çalışmaları oluşturuyoruz. Mühendislik  alanında lise öğrencilerimiz uluslararası projelere katılıyor; Genius Olimpiyatları, ISWEEP, TÜBİTAK projeleri, ilgilenen öğrencilerimizin katıldığı etkinliklerin başında geliyor.

Bu kapsamda okulumuzda yapılan başka çalışmalar da var; Lego çalışmaları bunlardan biri. Anaokulunda sürdürülen Lego çalışmalarımızda uzman bir hocamız da var.

Anaokulu Öğretmeni

SERA YÖNDEM

Anaokulu dört yaş grubu Türkçe öğretmeniyim. Aynı zamanda Lego Education Academy Türkiye eğitmenlerindenim. Önümüzdeki yıldan itibaren anaokulunda hâlihazırda yaptığımız Lego çalışmalarını  müfredatın içine yedirerek uyguluyor olacağız. Lego çocuklar için vazgeçilmez bir oyuncak, aynı zamanda çok güçlü bir öğrenim materyali… Dolayısıyla sınıflarımızda Lego’yu serbest zaman köşesinde çocukların yaratıcılıklarını kullanarak inşa ettikleri modellerden öteye taşıyarak çocuklardaki gelişim alanlarını ve onların becerilerini geliştirirken bir öğrenme materyali olarak nasıl kullanabileceğimize odaklanıyoruz.  Sosyal ve duygusal becerilere, bilişsel becerilere, dil gelişimi, ince kas motor becerilerine yönelik çalışmalar konusunda düşünüyor ve bunları müfredatımıza uygulama yöntemlerini araştırıyoruz. Lego’nun bir metodolojisi var dolayısıyla bu metodolojiye uygun, yaparak ve  yaşatarak çocuklarımızı eğitmeye çalışıyoruz

R.K: Legolarla öğrenciler hayal ettikleri üç boyutlu tasarımları yapıyor. Önümüzdeki yıl ilkokulda da Lego çalışmalarımız devam ediyor olacak. Burada artık sensörlerle ve motorlarla Lego’larını hareket ettiriyor olacaklar. Aslında bu ortaokulda Lego Robotix adı altında yıllardır kulüp olarak yapılan bir çalışmaydı. Önümüzdeki yıldan itibaren bunu ilkokul düzeyine indiriyoruz.

Yine ilkokulda sürdürdüğümüz, STEM’i destekleyen Destination Imagination (DI) çalışması var. Yaratıcılığı ve beceriyi geliştiren bir çalışma iki ilkokul öğretmenimizin öncülüğünde yapılıyor.

ilkokul Türkçe Öğretmeni

BURCU ILDIZ

İlkokul Türkçe öğretmeniyim, aynı zamanda Melis Öğretmenle beraber Destination Imagination takımının çalışmalarını sürdürüyoruz. Destination Imagination (DI) bir yaratıcılık organizasyonu. Okul eğitiminin yanı sıra öğrencilerimizin günlük hayatta karşılaşabilecekleri, basitten karmaşığa doğru problemlerin çözümünü yaparken yaratıcılığı kullanması ya da yaratıcı düşünceyi hayat tarzı olarak benimsemelerini hedefleyen, uluslararası alanda çok yaygın bir organizasyon. Bu çalışmalarımızı yaparken öğrencilerimize zaman yöntemi, anlık ve yaratıcı problem çözme becerisi kazandırmayı, takım çalışması ve doğaçlama becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Dünyanın en büyük yaratıcı organizasyonun Türkiye temsilcisi DI Türk, her yıl ICC anlık görev yarışması ve DI Türk Avrasya Turnuvası olmak üzere her sene iki çalışma düzenliyor. Üye ülkelerin katıldığı bu organizasyonların yerel turnuvalarında başarılı olan öğrenciler dünya finallerine gitmeye hak kazanıyor. Dünya finalleri de her sene Amerika’da mayıs ayında gerçekleşiyor.

İlkokul Fen Öğretmeni

MELİS YAĞIZ

Dört yıldır okulumuzda DI çalışmaları yapıyoruz. İlk yıl sadece kulüp çalışmaları yaptık ve yarışmaya katılmadık. Son üç yıldır da üç farklı takımla yarışmalara katılıyoruz. 2013- 2014’te bölgesel ve ulusal yarışmalar oldu; biz bölgeselde Avrupa yakası birinciliği aldık. 2014-2015 yılında yine bölgesel yarışmaya katıldık ve yine Avrupa yakası birinciliğini aldık. Artık bu organizasyon sadece ulusal olarak yapılıyor ve biz 34 takım içinde bu yıl Türkiye dördüncüsü olduk. Bölgesel derecelerden sonra ulusal dereceye yükseldi başarımız. Gelecek seneki hedeflerimiz arasında farklı alanlarda üç takım hazırlamak var. Destination Imaginagition aslında STEM’in bir dalı; doğaçlama, teknik, güzel sanatlar, sosyal sorumluluk alanlarında takımlar görevlere hazırlanabiliyor. Biz üç yıl doğaçlama üzerine çalıştık, seneye hem doğaçlama, hem bilim hem teknik üzerine üç farklı takım hedefliyoruz. Onun dışında anlık görevlerimiz var. Bu görevler STEM’le aslında çok paralel. Çocukların, bağımsız gibi görünen materyalleri kısa bir sürede birleştirip bir yapı yapmaları ya da verilen görevle ilgili bir şey tasarlamaları bekleniyor; bu da çocukları çok geliştiriyor. Senenin sonunda görüyoruz ki çocuklarımız birçok alanda bahsettiğimiz kazanımların hepsini kazanmış.

R.K: Destination Imagination artık ortaokulda da süregelen bir çalışma olacak. Yine STEM’in bir ayağı çocukların fen ve matematik derslerinde sorgulayıcı, araştırıcı olarak yol almaları amaçlanıyor. Bu kapsamda okulumuzda projeler üstüne çalışan bir laboratuvar öğretmenimiz var; Sinem Kahraman ve Kimya öğretmenimiz Nehir Tülay Maşlak ortaokul öğrencileriyle yaptıkları çalışmaların verimini almaya başladılar.  

Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmeni

NEHİR TÜLAY MASLAK

Bu yıl Arel Okulları’nın altıncısını düzenlediği aktif deney yarışmasına katıldık. İlk kez geçen yıl katılmıştık ancak derecemiz yoktu. Fakat geçen yıl bu deneyimi yaşamanın bu yıl bizim için iyi bir yatırım olduğunu gördük. Sinem Hoca’mızla beraber gruplar oluşturduk; iyi raporlama yapabilen, gözlem gücü yüksek, takım çalışmasına yatkın ve bilimsel olarak da ilgili 5. ve 7. sınıf düzeyinden öğrencilerle katıldık. 7 Mayıs günü Arel Kolejinde yapılan yarışmaya İstanbul genelinde ortaokul düzeyinde 25 seçkin okul katıldı. Biz hem 5. sınıf hem de 7. sınıf düzeyinde ikincilik ödülü alarak okulumuza döndük. Katılan okulların niteliği göz önünde alındığında bizi çok umutlandıran bir başarı oldu. Buna katkısı olan Sinem Öğretmen’in okulumuza gelmesi, her konunun deneyinin mutlaka yapılmış olması da çocuklarımıza bu başarıyı getirdi.

Yarışmaya giren çocuklara yapacakları deney jüri tarafından kura ile verildi. Çocuklar malzemelerini kendileri aldılar, raporlarını kendileri yazdılar, bütün süreci kontrol ettiler. O anda çıkan bir aksaklığı - bir fenerin çalışmaması, bir prizdeki sorun gibi - takım halinde çözdüler. En önemlisi ise rapor yazmaydı. Yapılan deneyin sonucunu, hata payını  rapora bilimsel bir şekilde geçirdiler ve jürilerin sorularına yanıt verdiler. Çocuklarımız okulumuzda bu tür çalışmaları yaptıklarından olaya alışık ve yatkınlar.

Fen Bilimleri Laboratuvar Öğretmeni

SİNEM KAHRAMAN

Okula bu yıl katıldım. Laboratuvar derslerini yürüttüm. Fen Bilimleri müfredatı kapsamında her seviyede deneyler yaptık. Hatta bazı sınıflarımızda deney sayımız 15’e çıktı. İlk yıl olmasına rağmen çok önemli sonuçlar elde ettik ve bununla bağlantılı olarak Arel Okullarının aktif deney yarışmasına katıldık. Bir yıl boyunca devam ettirdiğimiz çalışmaların sonucunu almak bizi çok mutlu etti.

R.K: Laboratuvar çalışmaları STEM’in bir parçası. Bu çalışmalarda öğrenciler araştırıyor ve merak ettikleri konuda sonuca ulaşmaya çalışıyor. Elde ettikleri çeşitli veriler sonucunda ulaştıkları sonuçların doğruluğunu tespit etmek için yine deneyler yapıyor, yine araştırıyor, soruyor ve en sonunda da raporlamalarını yapıyorlar. Bu bir süreç ve bütün bir yıl boyunca buna çalışan çocuklar bunun verimini almaya başladı. Merak eden ve bir sorunda çözüm bulmaya çalışan, sorgulayan çocukların yetişmesi için önemli çalışmalar.

Bir de Maker Atölyemiz bulunuyor. Maker da STEM’in önemli bir parçası. Ortaokul ve lisede Maker Atölyesini yürüten eğitmenlerimiz IT Departmanı’ndan Evren Tombul ve Eğitim Teknoloğu Belkıs Kaya’ydı.

Bilgi İşlem Sorumlusu

EVREN TOMBUL

Belkıs Hanım’la Scratch programlama diliyle algoritma ve yazılım mantığı üzerine çalıştık. Ortaokulda yeni projeler geliştirmeye gayret gösterdik. Ortaokul Maker Kulübü’nün oluşumunu birinci dönemin sonunda gerçekleştirdik. Bir elektronik devresi olan Makey Makey ile projeler geliştirdik. Öğrencilerimiz projelerden büyük zevk aldılar. Mesela bir merdiven piyano yaptık; sanal gerçeklik- artırılmış gerçeklik nedir, arasındaki farklar nelerdir onları öğrendik; kendi hologramlarımızı yaptık. Anaokulundan liseden mezun olana kadar öğrencilerimizin algoritma mantığını öğrenmesini hedefliyoruz. Programlama dilinin önemli olduğunu biliyoruz ve bunu aşılamaya çalışıyoruz. Herkesin bir kod yazabilme kabiliyeti elde edebilmesine çalışıyoruz. Değişik, güzel projeler üretiyoruz, üretmeye devam edeceğiz.

Anaokulu Müdürü

EMEL LEVİ

Bu sene kadromuza uzun zamandır Amerika’da eğitmenlik yapan bir öğretmen ekledik. Kendisi yurtdışından geliyor. Daha önce çalıştığı anaokullarında STEM Programında deneyimli. Lego Education dışında bu programın fen ayağı, matematik ayağı, sanat ayağı gibi kısımlarında da bu öğretmenle işbirliği içerisinde çalışıyor ve anaokulu programımızı da zenginleştirmiş olacağız.

R.K: Yurtdışında STEM’e Art da eklenmiş durumda. STEAM de deniyor bu sisteme. Biz de bu yolda çalışmalarımızı planlıyoruz. Hedefimiz sorgulayan, merak eden gençlik yetiştirmek. Bu doğrultuda öğretmenlerimiz yaz döneminde de çeşitli eğitimler alacak.

Lisede AP – Advanced Placement derslerimizi bu yıl arttırıyoruz. 11. sınıftan itibaren öğrenciler, Türkiye’de kalacaklar ya da yurt dışında okuyacaklar olarak üniversiteyle ilgili olarak yollarını çizmeye başlıyor. 11. sınıftan itibaren onlara değişik, farklılaştırılmış dersler veriyoruz; bunlardan biri de Advanced Placement dersleri. AP Mathematics-Calculus AB ve AP Computer Science derslerimiz zaten vardı, AP Calculus BC ve AP Art derslerini de ekleyeceğiz. Öğrencilerimizden İsrail’e gitmek isteyenlere ek İbranice dersleri veriyoruz. İsrail’de İbranice eğitim görmek isteyen öğrencilerimizin Psikometri Sınavı’nı Türkiye’de alabilmeleri için çalışmalarımız var; şu an yetkililerle iletişim halindeyiz.

UÖML Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı

İZİ AŞKANER

Donanımlı, yenilikçi, bilgili dolu, şeffaf, samimi, şefkat dolu, irfan dolu, daima yılmadan, usanmadan çalışan dinamik bir kadroya sahibiz. Ben şahsen gurur duyuyorum bu akademik kadroyla. Lütfen herkes bizleri desteklesin. Okulumuzun güzel hedefleri var. Cemaatimizle beraber kenetlendik. Kimsenin aklında soru işareti kalmasın, geleceğe doğru ümitle bakalım. Çocuklarımız birim her şeyimiz; onlara inancımız sonsuz…