UÖML Yurtdışı Üniversite Danışmanlık Ofisi’nin yoğun yılı

Bu yıl 12. sınıf öğrencilerinin yarısından fazlası yurtdışındaki üniversitelere başvurdu. Dünyanın önde gelen üniversitelerinden alınan kabuller ve 1,5 milyon TL’nin üzerinde kazanılan burslarla öğrencilerimiz hedefledikleri üniversitelerde okuma fırsatını yakaladılar.

Gençlik - Eğitim
22 Nisan 2015 Çarşamba

Greta Mizrahi



Dünyanın seçkin üniversitelerinden kabulü gelen UÖML öğrencilerine sorduk.

Yurtdışında okumak istediğine ne zaman karar verdin ve neden?

Aslan Öztreves (Drexel University): Yurtdışında okuma isteğim çok erken yaşlarda başladı ve bunda en büyük etken ağabeyimin yurtdışında okumasıydı. Yaşadığı tecrübeleri onun ağızdan dinleyince ben de kendim için bu yolu seçtim. Ağabeyimin söylediği “tek başıma yaşarken asıl ben kimmiş onu öğrendim” cümlesi, yeni kültürleri tanıma, değişik ülkelerden insanlarla tanışma ve üniversitelerin sunduğu eğitim imkânlar beni yurtdışına çeken sebepler arasında.

Cem Beceren (Newcastle University): Yurtdışında okumak istediğime 10.sınıfta karar verdim.  Yurtdışında yaşayan aile bireylerimin olması ve İngiliz vatandaşı olmam bu kararımda önemli rol oynadı.

Cesi Öztürkkan (Roger William University): Liseye geçtiğim ilk günden beri özellikle Amerika’da okuma hayalim vardı. Yurtdışındaki üniversitelerin eğitim kalitesi ve iş alanında açtığı farklı kapıların kariyerimde bana büyük bir avantaj sağlayacağına inanıyorum.

Semih Meriç (Nottingham University): Yurtdışında okumaya, 11. sınıfın sonunda İngiltere’ye yaptığım seyahat sonrasında karar verdim. İngiltere her zaman hayalimde olan bir ülkeydi. Eğitim imkânlarının çok kuvvetli olması ve orada okumanın bana gelecekte büyük  getirisi olacağını düşünerek, ailemin de bana verdiği destekle eğitimime İngiltere’de devam etmeye karar verdim. Farklı kültürlerden insanlarla okumanın bana geniş bir bakış açısı ve kariyer açısından da faydalar sağlayacağını düşünüyorum.

Valeri Bahar (Royal Holloway University of London veya University of Surrey): Yurtdışında eğitim alma sevdam Amerika, İsrail ve İngiltere’de katıldığım yaz kamplarında  “evet ben burada yaşayabilirim” diyerek başladı. Ancak bu senenin başına kadar kesin kararımı veremedim. Bu yıl hem ailemden çok uzak olmak istemediğime, hem de yurtdışında tek başıma yaşama deneyimini tatmak istediğime karar verdim. Böylece İngiltere’deki üniversitelere başvurma serüvenim başladı.

Yasemin Yahni (UCLA veya Florida Institute of Technology): Her zaman yurtdışında okumaya merakım vardı ama kararımı 10. sınıfta tam olarak verdim. Beni yurtdışında okumaya çeken en önemli faktörlerden biri başvuru süreciydi. Türkiye’deki sınavlı sistemin aksine, benim not ortalamam stajlarım, projelerim, katıldığım okul dışı etkinlikler, ilgi alanlarım gibi birçok değişik kriteri içeriyordu. Okulda ve sosyal hayatımda aktif bir insan olduğumdan bu şekilde bir başvurunun benim gelecek planlarım için daha uygun olduğuna karar verdim. Ayrıca araştırmalarımda,  okumak istediğim alan ile ilgili sunulan deney, araştırma ve staj imkânlarının yurtdışında daha fazla olduğunu gördüm.  Ve tabii ki de bambaşka bir ülkede yalnız yaşamanın bana katacağı değerler ve sorumluluk duygusunun, kişisel olarak gelişmeme imkân sağlayacak olması bu kararımı pekiştirdi.

Yurtdışı başvuru sürecinde UOML Yurtdışı Üniversite Danışmanlık Ofisi sana ne şekilde yardımcı oldu?

Aslan Öztreves: Bu yorucu, uzun ve zorlu dönemi tek başıma geçiremezdim ve bu yolda bana yardımcı olan Yurtdışı danışmanımız olmasa her şey çok daha zor olurdu. Bayan Debbi’nin organize ettiği üniversite görüşmeleriyle hepimizin ayrı ayrı özelliklerine ve kriterlerine en uygun üniversiteleri belirledik. Üniversite listesini hazırlarken de bu görüşmelerde edindiğimiz farkındalık bize çok yardımcı oldu ve zorlandığımız noktalarda danışmanımız bizimle kendi tecrübelerini paylaştı.

Cem Beceren: Danışmanımızın başvuru aşamasında yaptığı doğru yönlendirmeler ve başvuruları tamamlarken aldığımız destek büyüktü. Gelen kabullerde büyük etkisi olduğuna inanıyorum.

Cesi Öztürkkan: Danışmanımız Mrs. Debbi’nin yurtdışı bağlantıları,  okulumuza çeşitli üniversite temsilcilerini getirerek onlardan birebir bilgi almamıza olanak sunması,  başvurularda ve referanslarda verdiği destek bu zorlu süreci inanılmaz derecede rahatlattı. Teşekkürler Bayan Debbi!

Semih Meriç:  İstediğim meslek doğrultusunda yurtdışındaki doğru üniversitelerin seçimi ve başvuru aşamasında gerekli tüm prosedürde danışmanımız hep yanımdaydı, birlikte çalıştık. Bana yol gösterdi ve destek verdi.

Valeri Bahar:  Danışmanımız sürecin her aşamasında benimle yakından ilgilendi. Önce okumak istediğim bölümün, Londra’da hangi üniversitelerde olduğunu birlikte araştırdık. Daha sonra ailemle birlikte benim için en uygun olan üniversiteleri seçip başvuru sürecini ve gerekli belgeleri birlikte tamamladık. Bu aşamada neden yurtdışında okumak istediğimizi, neden o üniversiteyi ve bölümünü seçtiğimizi anlatan ve başvuru aşamasında büyük rol oynayan bir essay-kompozisyon yazmamız gerekiyordu. Kompozisyonu nasıl yazacağımı günlerce düşündükten sonra danışmanımız Bayan Debbi mükemmel bir kompozisyon yazmama yardımcı oldu, tamamen yabancı olduğum bir ülkede üniversitelerin ziyaret programlarına katılmamız için gerekli organizasyonları yaptı. 

Yasemin Yahni: Okulumuza neredeyse her hafta birkaç üniversite temsilcisi geliyordu. Böylece üniversiteler ve bölümleri konusunda yetkili kişilerden bilgiler alıyorduk. Başvuru sürecinde önemli tarihleri takip etmekte çok önemliydi. Bayan Debbi bu konuda hepimizin hayatını kolaylaştırdı. Her adımda bizimle birlikte oldu. Girmem gereken sınavlardan üniversite listemi hazırlamaya, kompozisyonlarımı yazmaktan öz geçmişimi oluşturmaya kadar gayet yoğun bir başvuru süreci geçirdim

Önümüzdeki senelerde yurtdışına başvuracak öğrencilere ne gibi önerilerde bulunabilirsin?

Aslan Öztreves: Benim diğer öğrencilere önerilerim, sürece kesinlikle 10. sınıfın başında başlamalarını tavsiye etmek  olur. Öncelikle sınavları (SAT/ACT) halletmek gerekiyor ve 11. sınıfın yazından itibaren kompozisyonların yazılması, gerekli belgelerin hazırlanması ve üniversite seçimlerinin yapılması çok önemli.

Cem Beceren: Tavsiyem, yurtdışında okuyacaklar ise olabildiğince erkenden işlerini halledip son ana bırakmamaları.

Cesi Öztürkkan: Bu süreç bazı noktalarda biraz uzun ve yorucu olabiliyor ama sonucu o kadar tatlı oluyor ki her şeye değiyor! Arkadaşlarıma tavsiyem “her şeyden önce not ortalamanızı lise hayatınız boyunca yüksek tutmanız. Eğer Amerika’da seçici bir üniversitede okumayı hayal ediyorsanız, SAT sınavına 11. sınıfa geçilen yazın sonunda hazırlanılmaya başlanması gerekiyor. IELTS ve TOEFL sınavları İngilizce alt yapınız kuvvetliyse çok daha rahat halledilebiliyor. Son ve başvuruların vazgeçilmezi ise dolu bir CV. Sosyal sorumluluk projeleri, okul dışı faaliyetler, sertifika programları ve stajlar bu noktada çok önemli oluyor.”

Valeri Bahar: Ben İngiltere adına yorum yapabilirim. Tavsiyem IELTS sınavını geciktirmeden iyi bir puanla geçip, üniversiteleri tanımak için bol bol araştırma yapmak.

 Yasemin Yahni: 10. sınıfta yurtdışına başvurmaya kesin karar verdim ama aslında ne kadar erken başlanırsa o kadar iyi. Doğru okulları seçmek çok önemli! Saatlerce üniversite sayfaları okudum ve organize edilen her üniversite fuarına gitmeye çalıştım. Kendinize uygun kriterleri belirleyip uygun okulları seçmek zaman alan bir iş; bu nedenle ne kadar erken başlanırsa o kadar iyi.

Geleceğe yönelik planların hakkında bizi bilgilendirebilir misin?

Semih Meriç: İngiltere’de makine mühendisliği okuyup otomotiv sektöründe çalışmayı planlıyorum. Eğer imkânlar elverirse iş hayatına da yurtdışında devam etmek istiyorum.

Cem Beceren: Benim planım İngiltere’de işletme okumak ve kariyerime orada devam etmek.

Cesi Öztürkkan: Ben psikoloji ve dans alanlarında çift ana dal okuyacağım. Bu alanlarda ilerlemeyi ve yenilikler getirmeyi düşünüyorum.

Valeri Bahar: Ben biraz farklı bir örneğim. Hayatım boyunca dans etmek istememe rağmen, işletme okumaya yurtdışına gidiyorum. İleride yapacağım iş alanında işletme okumuş olmamın bana avantaj sağlayacağını düşünüyorum.

Yasemin Yahni: Ben genetik veya fizyolojik psikoloji arasında karar vermeye çalışıyorum. Yurtdışındaki üniversitelerde bölümümü ikinci senenin sonuna kadar kesinleştirmek zorunda olduğumdan buna okurken karar vereceğim. Bir şirketin Araştırma-Geliştirme bölümünde çalışmayı veya eğitimime devam edip akademisyen olmayı hedefliyorum. Üniversite sırasında yapacağım araştırmaların ve stajların beni yönlendireceğini umuyorum.

 

Kendi sesini keşfetmek...

 

“Kişiye heyecan veren alanda sivrilmek son derece önemli ki bu aslında yalnızca yurtdışı üniversite başvuruları için değil, hayat için gerekli.  İnsanın kendi sesini, tutkusunu keşfedip sürekli olarak bir adım ileriye gitmesi… İşte yurtdışındaki üniversitelerin aradığı da bu.”

Bu sene öğrencilerimiz için başvuru sürecinde belki de en önemli adım, kendi hedefleri ve ilgi alanları doğrultusunda yazdıkları başvuru kompozisyonları oldu. Amerika’ya yapılan başvurularda her ne kadar daha yaratıcı ve hikâye tonunda bir yazı istense de, İngiltere, İtalya, Hollanda ve İsrail için daha akademik ve hedef odaklı bir yazı aranıyor. Bu noktada, başvurulan ülke ne olursa olsun, öğrencinin kendini tanıması ve yetenekleri ile ilgisinin çakıştığı alanları tespit etmiş olması çok önem kazanıyor. Örneğin, mühendislik okumak isteyen bir öğrencinin lise boyunca yaptığı aktivitelerle edebiyat okumak isteyen bir öğrencinin özgeçmişi çok farklı olacaktır. Öğrencinin, zorunlu alması gereken dersler ve okulda yaptığı aktivitelerin dışında, kendi inisiyatifiyle başlattığı ya da katıldığı bir takım projeleri ve çalışmaları olması, başvuru sürecinin daha kolay ve sağlıklı yürümesini sağlıyor. Gerek okul karnesi gerekse başvuru sınavları hep rakamsal verilerden oluşuyor. Bu belgelere üçüncü boyut kazandıracak olan yer, öğrencinin başvuru kompozisyonları ve buna malzeme hazırlayacak olan aktiviteleri.

Andre Stern’ün dediği gibi: “En önemlisi hayatta onları [çocukları] heyecanlandıran konuları bulmalarını öneririm. ‘Hangi konuda kötüyüm, nasıl daha iyi olabilirim’ yerine, ‘hangi konuda iyiyim, nasıl daha da iyi olabilirim’ sorularının cevaplarını araştırsınlar.” Bu aslında tartışmaya açık bir konu. Öğrencilerin zayıf oldukları derslerin ve alanların da üzerine gitmeleri, asla pes etmeyerek ellerinden geleni yapmaya çalışmaları önemli. Keza üniversite temsilcilerinin bir karneye baktıklarında dikkat ettikleri nokta, öğrencinin seçtiği derslerle kendini ne kadar zorladığı, zorlandığı derslerde azmedip üzerine gidip gitmediğidir. Fakat bunun yanı sıra, her öğrencinin kalbinin daha hızlı attığı bir ders/alan vardır mutlaka. Örneğin bu benim için hep İngilizce dersi olmuştur, kimi öğrencilerim için bu müzik, kimisi için ise biyoloji. Kişiye heyecan veren alanda sivrilmek son derece önemli ki bu aslında yalnızca yurtdışı üniversite başvuruları için değil, hayat için gerekli.  İnsanın kendi sesini, tutkusunu keşfedip sürekli olarak bir adım ileriye gitmesi… İşte yurtdışındaki üniversitelerin aradığı da bu.

Önümüzdeki sene bu konuda yurtdışına başvuran öğrencilere destek olmak için ‘Essay Writing’ dersini başlatıyoruz. Bu dersin öğretmeni olarak öğrencilere yaratıcı yazıdan akademik yazıya kadar geniş bir yelpazede farklı yazı çalışmaları yaptıracağım. Bu dersteki asıl hedefim, hem öğrencilerin kendi ilgi alanlarını tespit ve analiz etmelerini sağlamak, hem de fikir ve düşüncelerini kâğıda dökme sürecinde destek olmak. Ayrıca her ay Şalom’da yurtdışında eğitim konusundaki köşe yazılarımla da sizlerle birlikte olacağım. Amacım öğrencilerin içinde olan potansiyellerini açığa çıkarmalarına destek olmak ve uzaktan zor gözüken yurtdışı başvuru sürecinde doğru adımlar atılması için yol göstermek.

  Debbi Antebi

   UÖML Yurtdışı Üniversite Danışmanı

  -------

2014-15 UOML YURTDIŞI ÜNİVERSİTE KABULLERİ:

Albion College, Boston University, Brandeis University, Bryant University, Clark University, Connecticut College, Drexel University, Emory University, Florida Institute of Technology, George Washington University, Goldsmiths University of London, Interdisciplinary Center Herzliya, Inholland University of Applied Sciences, Kingston University London, Lynn University, Marymount Manhattan College, McGill University

Newcastle University, Northeastern University, Pace University, Parsons The New School for Design, Purdue University, Quinnipiac University, Ramapo College of New Jersey, Rimon School of Music, Rochester Institute of Technology, Roger William University, Royal Holloway University of London, Stevens Institute of Technology, Suffolk, University, Tel Aviv University, University of British Columbia, University of California Santa Cruz, University of California, Irvine, University of California, Los Angeles, University of Leeds, University of Manchester, University of Miami, University of Nottingham, University of Roehampton, University of Surrey, University of Sussex, University of Toronto , University of Waterloo