Springpad ve Nudgemail iki sanal asistanım

Aydın BOLKAR Teknoloji
18 Mayıs 2011 Çarşamba

21. yüzyılın hızlı koşuşturmacası içerisinde sürekli bir şeyleri hatırlamak zorundayız.

Eski moda defterler ve ajandalar kullanma alışkanlığını hiç değiştirmemiş ve halen düzenli bir şekilde kullanan insanlara hep gıpta etmişimdir. Ben hiçbir zaman o kadar düzenli olamadım. Farklı dönemlerde, farklı cihazlardaki ‘Takvim’, ‘Görevler’ gibi bir takım araçlar ile tüm notlarımı, takvim kayıtlarımı, hatırlatmalarımı organize etmeye çalıştım. Ancak yolda gördüğüm bir tabelanın fotoğrafını çekip saklayabileceğim veya araba kullanırken kaydetmek istediğim bir telefon numarasını sesli olarak saklayabileceğim bir araç olmasını istedim.

Uzun arayışlardan sonra, kullanabileceğim komple bir organizer aracını buldum sanırım.

Springpad, sosyal medyanın tüm özelliklerini bünyesinde barındıran, her an elinizin altında, komple bir ajanda...

Kısaca tarif etmek gerekirse; hatırlamak isteyebileceğiniz her şeyi saklayabileceğiniz ve her yerden takip edebileceğiniz bir hizmet.

Bir çok farklı kategoride tutabileceğiniz listelerinizi aynı ekrandan takip edebilmeniz mümkün. Notlarınız, görevleriniz veya internette gezinirken gözünüze kestirdiğiniz ve sonradan hatırlamak istediğiniz bookmark’larınızı kolaylıkla saklayabileceğiniz Springpad’de, arkadaşlarınızın hesaplarında da paylaşmak istedikleri bölümleri görebilir ve ortak şekilde yönetebilirsiniz.

Örneğin hafta sonu bir piknik organizasyonu yapılacak ve 3 kişi bütün alışveriş listesini ortak bir elden takip etmek istiyor. Bir projeniz için tüm yapılması gerekenleri bir listede takip edip her bir konuya farklı notlar, fotoğraflar, videolar ve ses kayıtları eklemek istiyorsunuz. Tatil listesi, yeni bir alarm, yeni bir kitap, alışveriş listesi ve daha bir çok şey, deneyin beğeneceksiniz.

iPhone, Android ve iPad uygulamaları sayesinde de Springpad sürekli elinizin altında ve güncel...

Tanıtmak istediğim ikinci servis ise Nudgemail. Herhangi bir e-mail aldığınızı düşünün; e-mail içeriğinde yer alan konuya göre, bu mesajı veya verdiğiniz cevabı üç gün sonra kontrol etmeniz gerekiyor. Bu durumda tek yapmanız gereken, e-mail’in bir kopyasını ‘[email protected]’ adresine göndermek. Nudgemail’in yaptığı, bu e-mail’i size tam üç gün sonra hatırlatma amaçlı size göndermek.

Yoğun bir iş gününde, önemli bir sunum hazırlarken yöneticinizden gelen, sonradan mutlaka cevap vermeniz gereken ama mesaj kutunuzun dehlizlerinde kaybolup gitmesini asla istemeyeceğiniz bir mesajı ‘[email protected]’ adresine göndererek dört saat sonra size hatırlatma olarak geri gelmesini sağlayabilirsiniz.

Günde 300-400 arası mesaj alan günümüz çalışan kesimi için çok faydalı olabilecek bir uygulama.