11 Temmuz 2020 Cumartesi 11:30

Tel Aviv´de Türk İhraç Ürünleri Fuarı

Bu yıl ilk defa 3-5 Haziran tarihlerinde, AKİB (Akdeniz İhracatçıları Birlikleri) Tel Aviv’de Türk İhraç Ürünleri fuarı düzenliyor. Fuar organizasyonu ile ilgili detaylı bilgileri keyifli bir söyleşi eşliğinde Edi Baruh paylaştı.

Nur Şaul BARAKAS Ekonomi 5282 görüntüleme
5 Şubat 2020 Çarşamba

İsrail, dünyada katıldığı fuarlar ve ülkesinin kapılarını açtığı fuarlarda her zaman “en iyiler” arasında olmayı başardı. Dünyada teknolojik ve medikal alanların yanı sıra kendine özgü kültürel zenginliğini sergilerken her yıl farklı ilklere imza atıyor.

Bu yıl ilk defa 3-5 Haziran tarihlerinde, AKİB (Akdeniz İhracatçıları Birlikleri) işbirliği ile Tel Aviv’de Türk İhraç Ürünleri fuarını düzenliyor. Fuar organizasyonu ile ilgili detaylı bilgileri keyifli bir söyleşi eşliğinde Edi Baruh bizlerle paylaştı.

 

İki ülke arasındaki ticari ilişkilerden, çok talep gören Türk mutfağı spesiyalitelerine, fuara katılmak isteyen şirketlerdeki rekabetten geniş sektörel yelpazeyi ele aldık.

“Halen şansım var mı?” diye düşünüyorsanız bu röportajı okuduktan hemen sonra harekete geçin derim. Kültürel oratklıklardan yola çıkarak ticari payınızı büyütebilirsiniz.

Şalom okurlarına kendinden söz eder misin?  

1974 yılında İstanbul’da doğdum, Galatasaray Lisesini ve ardından da İstanbul Üniversitesi Pazar Araştırmaları ve Reklamcılık Bölümünü bitirdim. Evliyim ve 12 yaşında bir kızım var.

Fuarcılığa nasıl başladın? 

Fuar sektöründe çalışmaya ilk olarak 2004 yılında Expotim şirketinde başladım. Daha sonraki süreç beni 2013 yılında yönetici ortak olduğum Atlas Expo’ya kadar ilerletti.

AKİB ile Atlas Expo arasındaki işbirliğinden söz eder misin? 

Atlas Expo kurulduğu günden beri İsrail’deki birçok fuarın Türkiye temsilciliğini üstlendi. Bu fuarlar arasında en çok ilgi gören ise ISRAFOOD (gıda ve gıda teknolojileri fuarı) oldu. 2014 ve 2015 yıllarında fuara İstanbul İhracatçılar Birliğine bağlı Kanatlı Ürünler Tanıtım Grubu katıldı. 2016 yılında AKİB Israfood’a ‘info stand’la deneme amaçlı olarak katıldı.

Fuardan memnun kalan AKİB yöneticileri 2017 yılı için milli katılım kararı aldı. Fuar öncesinde Kudüs ve Tel Aviv’de Türk yemekleri tadım günleri düzenlendi. 2019 yazında AKİB’ten tarafımıza İsrailde tüm sektörleri kapsayan bir Türk İhraç Ürünleri Fuarı Organizasyonu yapma talebi geldi. Süreç sonucunda fuarın 3-5 Haziran 2020 tarihleri arasında yapılmasına karar verildi.

Türk yemekleri ve tatlıları İsrail’de ne oranda ilgi görüyor?

İki ülkenin damak tatları birbirine çok yakın bu nedenle Türk yemekleri festival boyunca çok büyük ilgi gördü, tadım stantlarında uzun kuyruklar oluştu...

Daha çok tatlılar ilgi gördü diyebilirim. Bunların arasında baklava, cezerye ve künefe ilk sıradaydı. Yemeklerde ise kaşerut kurallarına göre hazırlanmış marine edilmemiş döner en favori yemek seçildi. Bulgur pilavı, baklagil çeşitleri, sandviç çeşitleri dağıtıldı.

“FUAR TÜM SEKTÖRLERE AÇIK”

İki ülke arasındaki ticari akışa dönecek olursak İsrail pazarının AKİB’e bakış açısı nedir?

AKİB bu ve benzeri organizasyonları yapacağı zaman Türkiye çapındaki tüm ihracatçı birliklerine, ticaret ve sanayi odalarına duyurur. Böylece organizasyonlara tüm Türkiye’den katılım sağlanır. Sonuç olarak İsrail pazarındaki bakış açısı AKİB’ten ziyade Türk mallarına olan bakış açısıdır ki bu bağlamda Türk mallarının birçok sektörde İsrail’de yüksek talep gördüğü gayet açık görülüyor. İsrail kara sınırları olmasına rağmen mevcut politik durum nedeniyle komşularıyla ticari faaliyet yürütememekte. Bu açıdan İsrail’i bir ada ülkesi gibi düşünebiliriz ve bu adaya en hızlı, en ekonomik ve en yüksek kalitede ürün gönderebilecek ülke Türkiye’dir.

Fuarda daha çok hangi sektörler yer alıyor? Ürün çeşitliliği nedir? 

Fuar bir Türk ihraç ürünleri fuarı, yani tüm sektörlerin katılımına açık. Planlama yapılırken ilk etapta öngördüğümüz sektörler gıda, tekstil, hazır giyim, inşaat malzemesi, mobilya, kimyevi maddeler, hizmet sektörüdür.

Fuar öncesi hazırlıklardan bahsedebilir misin?

Bir fuarın başarılı olması için en önemli şey fuar öncesi yapılacak PR faaliyetleridir. Başarılı PR kampanyası fuardaki katılımcıları hedefledikleri kişilerle tanışma ve iş geliştirme olanağını sağlar bununla beraber ülke imajına uygun fuar alanı dizaynı ve katılımcıların beklentilerinin net olarak anlaşılması da başarının diğer unsurlarıdır.

Ticaret Bakanlığımız ve Tel Aviv Büyülkelçiliğimiz konuya büyük özen gösteriyorlar, geçtiğimiz hafta Türkiye’nin İsrail’deki Ticari Ataşesi ile birlikte fuar alanını tekrardan inceleyip gerekli organizasyonları güncelledik. Haziranda gerçekleşecek fuarda kimler katılabilir?

Fuara İsrail pazarına ihracat yapan ya da yapmak isteyen tüm firmalar katılabilir. Bu fuarda diğer fuarlardan farklı olarak katılımcılara sektörlerine göre İsrailli firmalarla B2B (business to business) yani alıcı ile satıcıyı bir araya getirme ve görüşme yapma olanağı da sağlanacak. Bu bağlamda fuar konsepti hem bir sergi alanı hem de bir ticaret heyet avantajı sağlayacak.

Sektörün iki ülke arasındaki ticari akışına etkisini nasıl değerlendirebilirsin? 

Günümüzün internet ortamı her ne kadar dünyayı global bir köy haline getirmiş olsa da, ikili ilişkiler ve alınacak malı veya hizmeti bizzat görmek hâlâ büyük önem taşıyor. İsrail fuarcılık sektörü için niş bir pazar olup yüksek alım gücü ve tüketim alışkanlıkları göz önünde bulundurulduğunda İsrail’deki fuarlara katılımın ülkenin görece az olan nüfusuna göre büyük faydası olduğu yadsınamaz.

 

 

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün
Yorum Yapmak için üye girişi yapın!Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor...
Üye Girişi yapmak için Tıklayın

İLGİLİ HABERLER

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR