Nişantaşlı ‘Dilberler’

Tilda LEVİ Köşe Yazısı
11 Aralık 2019 Çarşamba

Geçenlerde Facebook sayfamda gezinirken karşıma bir resim çıktı. Renkli, ama zaman içinde solmuş bir fotoğraf. Dikkatlice bakıp, altyazıyı da okuduktan sonra ‘Dilberler’ Mağazası olduğunu anladım. Genç nesil için bir anlam taşımayacak, ama dönemi yaşayanlar için simgeydi Dilberler. Bir an için kendimi ‘sözlü tarih’ gibi hissettim.

Nişantaşı meydanında, tam köşede, ışıkların Osmanbey’e yakın olan tarafında, büyük cam vitrinleri ve girişinde geniş alanı bulunan bir mağazaydı. Neydi burayı o kadar özel kılan? Öncelikle, kaliteli kıyafet satardı. Yanılmıyorsam, bir bölümünde iç giyim de vardı. Çok işlek bir noktada olduğu için adres tarifinde sıkça adı geçerdi. “Dilberler’den sağ sap, tam karşına gelecek…” gibi…

En önemlisi ise, cumartesi öğleden sonra gençlerin belki de tek buluşma noktasıydı. Bir genç kızla ‘tesadüfen’ karşılaşmak istiyorsanız, cumartesi günü saat ikide Dilberler’in önüne gitmeniz yeterliydi. Sekiz – on kişilik gruplar şeklinde toplanılır, yaşa göre 14.45 veya 16.45 seansına Konak, Site, As veya Kent Sinemalarına dağılınırdı. Çıkışta ise, kızların ‘izin’ durumlarına göre, kimileri eve döner, kimileri de pastanelerde eğlenmeye devam ederdi. Yerleşim ağırlıklı bir semt olan Nişantaşı, 1970’lerde yeni yeni alışveriş merkezlerinden biri olmaya başladı. İlk büyük mağazalarından sayılan Dilberler iki katlıydı ama bizim gözümüzde şimdiki AVM’lerden daha ihtişamlıydı.

Zamanla şartlar gereği, Dilberler Mağazası kapandı. Mekan yıkıldı, yerine çok katlı bir bina inşa edildi. Efsane böyle bitti. Facebook’ta her paylaşılanı hazzetmiyorum. Ama bu kez çok mutlu oldum.

↔↔↔

Efsane Cuma bitti. Sırada yılbaşı, ardından Sevgililer Günü furyası var. Piyasanın hareketlenmesi için dört gözle beklenen vesileler. Kış soğuklarının geç başlaması, tekstil ürünü satanlar açısında çok verimli olmadı. Gözlemlediğim kadarıyla insanlar mağazalara alışverişten ziyade, mola vermek, biraz da ısınmak amacıyla giriyorlar. Çok memnuniyet verici bir durum değil tabi.

Bu arada Efsane Cuma, Türkiye’de asıl yoğunluğu on-line mağazalarda yaşadı. En çok sipariş, 22-34 yaş arasındaki kullanıcılardan geldi. Dünya genelinde ise, yapılan istatistiklerde, erkeklerin kadınlardan daha çok alışveriş yaptığı belirlendi.

Aslında ülkemizde çoğu mağaza indirime birkaç gün önce başladı. Girdiğim AVM’deki ayakkabı dükkanında satıcıya, “İndirim ne kadar devam edecek?” diye sorduğumda, “Hanımefendi, indirim biter, kampanya başlar. Bu uygulamalar olmasa bir şey satamayız” cevabını aldım. Her sektöre ‘hayırlı işler’ dilemekten başka çare kalmıyor.

↔↔↔

Yazıyı güzel bir öneriyle bitirmek istiyorum. CRR Konser Salonu eski neşesine geri döndü. Program çok güzel. Salon her kesimden izleyici ile dolup taşıyor. Emekli indirimi tekrar gündeme geldi. Kaliteli müziği hoş bir ortamda dinlemek istiyorsanız, biletler her ayın birinde satışa çıkıyor. Acele edin, çok çabuk tükeniyor.

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün