İçerik pazarlamasının önemli oyuncuları: Bloglar

(...)"2014 yılının blog trendlerini etkilemesi beklenen gelişmesi ise mobilin ‘önlenemez’ yükselişi olacak. Geçtiğimiz yıllarda Microsoft’un gerçekleştirdiği bir araştırma 2014’te mobilin internet tüketiminin masaüstü ve dizüstü cihazları geçeceğini öngörüyordu. Dolayısıyla blogların mobil cihazlara uyumlu oluşunun büyük önem kazanacağı düşünülebilir." (...)

Haymi BEHAR Köşe Yazısı
23 Nisan 2014 Çarşamba

Technorati’nin 2013 Digital Influence raporuna göre bloglar, tüketicilerin fikir ve satın alma kararlarını sosyal ağlardan daha fazla etkiliyor. Rapora göre tüketicilerin yüzde 30’u blogların en güvenilir online kaynak olduğunu düşünürken, yüzde 32’si blogların satın alma kararlarında Twitter, Pinterest, Instagram gibi sosyal ağlardan ve forumlardan daha etkili olduğunu ifade ediyor.

Türkiye’nin günden güne büyüyen blog ekosisteminde farklı konularda içerik üreten sayısız blog var. Bu çeşitlilik markalara, farklı hedef kitlelere ulaşabilmek için farklı blog kategorilerini seçme fırsatı sağlıyor. En çok tercih edilen kategoriler arasında ise yeme-içme, annelik, seyahat, moda, kozmetik yer alıyor.

Bağımsız yayıncıların beğenileri, tavsiyeleri ve şikayetleri hem okuyucuları için, hem de kurumsal şirketler için büyük önem taşıyor. Bloglarının yanı sıra sosyal medya takipçilerinin de gücüyle oldukça geniş kitlelere ulaşıyorlar. Bloglar, satın alma kararlarında büyük etki sahibi olmalarının dışında markaların, hikâyelerini tüketiciye ulaştırmak için kullanabilecekleri en uygun medya kanallarından biri.

İçerikle Pazarlama (Content Marketing) yönteminin giderek yaygınlaşması ile, ‘bağımsız yayıncılar’ olarak adlandırılan  blogcuların ve blogların önemi de her geçen gün hızla artıyor. Pazarlama mixinin içinde blogla pazarlamaya ayrılan pay günden güne büyüyor. Blogla pazarlama yöntemleri reklam kampanyasının hedeflerine göre değişiklik gösterebiliyor.

Reklam verenin amacı kampanyayı geniş kitlelere ulaştırmak ve arama motorlarındaki görünürlüğünü arttırmak ise, kampanya içeriğini aynı anda yüzlerce blogda yayınlatmayı tercih ediyor. Bu yöntemde metin, video ve görselden oluşabilen bu içerikler, kampanya için özel olarak hazırlanıyor. Pazarlama profesyonellerinin en çok tercih ettiği diğer bir yöntem ise bağımsız yayıncıların kampanya için hazırladıkları özgün içerikler. Bu yöntemde bloggerlar pazarlanan ürün ya da hizmeti birebir deneyimleyerek, deneyimlerini kendi fikir ve yorumlarıyla okuyucularına aktarıyor. Bağımsız yayıncıların ilgi duydukları konulara dair ürettikleri özgün içerikler, blogları aracılığıyla geniş kitlelere ulaşıyor. Bu güçlerini sosyal medya yayılımları ile birleştirerek, ulaştıkları bu kitleleri büyük ölçüde etkileyen, kendi alanında uzman fikir önderleri haline geliyorlar.

Wisemetrics’in araştırmasına göre Facebook paylaşımlarının tüm görüntülenmelerinin yüzde 75’i ilk 2,5 saatlik süre içerisinde tamamlanıyor. Bir tweet’in ömrü dakikalarla sınırlı. Tüketiciyle sürdürülebilir iletişim kurmak ise bu rekabet ortamında büyük önem taşıyor. Bloglarda yer alan organik içerikler kampanya içeriklerinin arama motorlarında indekslenmesini ve üst sıralara taşınmasını sağlıyor. İçeriklerde metin, görsel ve videonun aynı anda kullanılabilir olması reklam verene avantaj sunuyor. Bloglar, sosyal medyada etkileşim için tetikleme platformu gibi çalışıyor.

 2014 yılının blog trendlerini etkilemesi beklenen gelişmesi ise mobilin ‘önlenemez’ yükselişi olacak. Geçtiğimiz yıllarda Microsoft’un gerçekleştirdiği bir araştırma 2014’te mobilin internet tüketiminin masaüstü ve dizüstü cihazları geçeceğini öngörüyordu. Dolayısıyla blogların mobil cihazlara uyumlu oluşunun büyük önem kazanacağı düşünülebilir. Bu gelişmeyle birlikte bağımsız yayıncıların mobil cihazlarda kolay tüketilebilen ve paylaşılabilen içerikler üretmeleri de önem kazanacak. Okuyucular, daha fazla görsel ve videoyla desteklenen, az ve öz yazıları tercih edecek.