97 yaşındaki stil ikonası İris Apfel manken oluyor

İris Apfel, moda dünyasında yaşın yalnızca bir rakamdan ibaret olduğunu uzun zamandır ispatlamış bir isim olarak aynı durumu modellik dünyasında da kanıtlamaya hazırlanıyor.

Kültür
6 Şubat 2019 Çarşamba

Moda sektörünün en büyük ajansı konumunda olan IMG geçen hafta 97 yaşındaki Apfel’i kadrosunda eklediğini duyurdu. Şirket mankenlik işleri yanında görüntü verme ve sponsorluk anlaşmalarında da Apfel’i temsil edecek.

Apfel bugüne kadar düzgün bir ajansı olmadığını belirterek heyecanını şu sözlerle paylaştı: “Kendi işini yapan bir kızım. Olaylar o kadar hızlı gelişti ki, hayatımın bu yöne gideceğini hiç düşünmemiştim. Modelliğin saman alevi gibi bir kerelik bir şey olduğunu düşündüm ama teklifler devam etti. İnsanlardan talepler yağdı. Tommy Hilfiger ‘Bu iş böyle olmaz’ deyince ajansa yazıldım. Çok heyecanlı ve müteşekkirim.”

Son yıllarda Apfel, Kate Spade, MAC, Alexis Bittar, HSN ve Le Bon Marché gibi markalar için çalışmış, ülkemizde Paşabahçe’nin vitrinlerinde Şişecam’ın global tasarım markası Nude’ün yeni kampanyasının yüzü olarak karşımıza çıkmıştı.

Rus Yahudi’si bir aileden gelen New York doğumlu İris Apfel, sanat tarihi okumuş, modayla da ilgilenen zamansız bir stil ikonu. Farklılığı takıları ve aksesuarlarından geliyor. Ölümüne dek 67 yıl evli kaldığı kocasıyla, bir tekstil firması kuran ve Beyaz Saray’da, dokuz başkan için dizayn ve restorasyon çalışmaları yapan Apfel bugüne kadar hiçbir kıyafetini atmamış. Hazırcevaplığı, eksantrik hayat felsefesi ve etrafına yaydığı pozitif enerji sayesinde popülaritesi her geçen gün artan, adına belgeseller çekilen ve Barbie bebekler yapılan Apfel, bu son hareketiyle diğer yaşlı kadınlara ilham olmak istediğini söylüyor. Apfel, “Emeklilik ölümden beter. Çalışmayı ve yaptığım işi çok seviyorum. Yaptığı işi sevmeyenler için çok üzülüyorum” diyor.

Modellik ajansı IMG’nin temsil ettiği diğer müşterileri arasında Gigi Hadid, Gisele Bündchen, Karlie Kloss bulunuyor.

 

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün