Amerikalı ödüllü kemancı Eugene Drucker, İsrail Ranana’da verdiği konserde gözlerinde yaşlar ile babasının Naziler yüzünden çalmayı yarım bıraktığı Brahms’ın D Majör Opus 77 Keman Konçertosu’nu çaldı. Drucker kendine has Brahms yorumu ile büyük alkış aldı.
Grammy Ödüllü kemancı Drucker’ın çaldığı konçerto 1933 yılında Köln’de baba Ernest Drucker tarafından icra edilirken salonda bulunan Nazi subayları ayağa kalkarak Yahudi sanatçıyı dışarı çıkartmış, konser yarım kalmıştı.
Aşırı ırkçı Nazi görüşünün hızla tabana yayıldığı 1933 Almanya’sında, Yahudi sanatçıları dışlamak bir gelenek haline gelmişti. Nazi yöneticiler çeşitli fırsatlarda yaptıkları açıklamalarında Yahudi sanatçılar tarafından oluşturulan sanat birliği ‘Judischer Kulturbund’ın Alman saf ırkına uygun olmadığını belirtiyorlardı.
Naziler, Yahudileri ölüm kamplarına göndermeden sadece birkaç yıl evvel, tüm Alman bilim ve sanat kurumlarını Yahudilerden arındırmış ve bunu ‘Ari ırkın saflaştırılması’ olarak bir propaganda malzemesi olarak kullanmışlardı.