2014 yılı sosyal medya lideri: TÜRKİYE

Geçtiğimiz ay Google, 46 farklı pazarda internet kullanım alışkanlıklarını ölçtüğü ve karşılaştırdığı Tüketici Barometresi Araştırması sonuçlarını açıkladı. Bu araştırma kapsamında yer alan ülkelerdeki internet kullanıcılarının dijital, mobil, video ve alışveriş alışkanlıklarıyla ilgili iç görüleri aktaran rapor, 2014 yılı sosyal medya kullanımı konusunda Türkiye’nin dünya sıralamasında ilk sırada yer aldığını gösterdi.

Riella VARON Teknoloji
19 Kasım 2014 Çarşamba

Hayatımızın önemli birer parçası olan teknolojik cihazlar artık yaşamımızın olmazsa olmazlarımızdan. Cep telefonsuz bir hayat,  bilgisayarsız bir dünya veya internetsiz bir gün geçirmek mümkün değil. Hal böyle olunca hayatımızın merkezi haline gelen teknoloji kullanımının yanı sıra sosyal medyayı da aktif bir şekilde kullanıyoruz.

Geçtiğimiz ay sonunda Google, Türkiye’nin de dahil olduğu 46 farklı pazarda internet kullanım alışkanlıklarını ölçmüş ve karşılaştırmış olduğu Tüketici Barometresi Araştırması sonuçlarını duyurdu. Bu araştırma kapsamında yer alan ülkelerdeki internet kullanıcılarının dijital, mobil, video ve alışveriş alışkanlıklarıyla ilgili iç görüleri aktaran raporda, 2014 yılı sosyal medya kullanımı konusunda Türkiye’nin dünya sıralamasında ilk sırada yer aldığını açıklandı.

Google’ın paylaşmış olduğu bu raporda, ülkemiz genelinde interneti ne şekilde ve ne amaçlı kullandığımızı gösteren grafikler ve info grafikler de paylaşılarak yayınlandı.

Türkiye’deki internet kullanıcılarının ne şekilde internette zaman geçirdikleri üzerine kısa bir sanal tura çıkalım: 

Türkiye’deki internet kullanıcılarının büyük çoğunluğu (bizler) her gün on-line oluyoruz.

On-line olma oranı en yüksek yüzde 84 ile, 16-24 yaş aralığındaki kullanıcılara ait iken, 55 yaş üzerindeki internet kullanıcılarının, her gün on-line olma oranı da yadsınmayacak şekilde artış göstererek yüzde 62’lere ulaşmış durumda.

Tabi ki bu yaştaki internet kullanımının yükseliş sebepleri arasında, akıllı telefon kullanımının bu yaş grubundaki kişilerce hayli yaygın halde kullanılıyor olması büyük bir etken. Türkiye geneline baktığımızda ise; 2012 yılında akıllı telefon kullanımımız yüzde 14 iken, bugün yaklaşık üç katına çıkarak, yüzde 39’lara ulaşmış olduğunu görüyoruz.

Peki, akıllı telefonlarımızla en çok neler yapmayı seviyoruz? Tabi ki en severek etkileşime geçtiğimiz alan fotoğraf çekmek. Selfie (özçekim), filtreli fotoğraf, kolaj, ‘food porn’ derken sürekli fotoğraf çekiyoruz. Kullanıcıların yüzde 66’sı fotoğraf çekmek için akıllı telefonlarını kullandıklarını söylerken, müzik dinlemek ve oyun oynamak için kullandıklarını belirten kesim ise yüzde 53 oranında.

Bunların yanı sıra, gün içerisinde izlediğimiz videoları da unutmamak lazım. Türkiye’deki internet kullanıcılarının yüzde 41’i günde en az bir kere on-line video izliyor. Araştırma sonucunda, izleyicilerin yüzde 77’sinin videoları bir video sitesinden veya ilgili uygulamalardan izler hale geldiğini de gözlemleyebiliyoruz.

Bu aşamada mevcut teknolojiyle alışveriş alışkanlıklarımız da değişti. Artık alışveriş süreçlerimizi de akıllı cihazlardan yönetebilir olduk. Google raporuna göre, Türkiye’de alışveriş sürecinin herhangi bir aşamasında araştırma yapmak için akıllı telefonunu kullananların oranı yüzde 37 iken; bu oran ABD’de sadece yüzde 21 dolaylarında.

Araştırmaya katılan tüketicilerin, son cep telefonunu internet üzerinden satın aldıklarını belirtenlerin oranı yüzde 32 olup, ülkemizde bertaraf edilemez bir çoğunluğun alışverişlerini dahi internetten yaptığını bu sonuçlara bakarak söyleyebiliyoruz.

Mevcut teknolojik gelişmeler sayesinde ve var olan dünyaya adapte olabilmek için hepimiz internet kullanmıyor muyuz? Kimimiz az, kimimiz çok kullandığını belirtse de ihtiyaçlarımız dahilinde kullanmak durumunda olduğumuz günümüz iletişim aracı internet, yaşamımızın önemli bir gereksinimi ve artık hayatımızın odağında yer alır halde… Hele ülkemizin var olan konjonktürü içerisinde interneti, elimiz, kolumuz kadar etken bir şekilde kullanıyor ve onsuz bir yaşam düşünemez hale geldiğimiz ne yazık ki artık bir gerçek.