İnternet yoluyla keyifli ve pratik alışveriş

Küçük işletmeler ile yetenekli tasarımcılara, büyük markalarla yan yana on-line olma şansı tanıyan ve modanın Google’ı olarak adlandıran Vitringez.com’un CEO’su Natali Yeşilbahar ile Türkiye’de e-ticareti, internet alışverişini alıcılara ulaşma yöntemlerini konuştuk

Nur Şaul BARAKAS Ekonomi
11 Haziran 2014 Çarşamba

Yaratıcısı olduğun on-line alışveriş sitesinden biraz bahseder misiniz?

Modanın Google’ı olarak konumlandırdığımız Vitringez.com eksikliğini uzun yıllardır hissettiğim, her şeyden önce kendi ihtiyaçlarımdan ve yakın çevremin taleplerinden yola çıkarak gerçekleştirdiğimiz hayalim. On-line alışveriş için internette vazgeçmeden arama yapan ve buna uzun dakikalar, hatta saatler ayıran kişilerin hayatlarını kolaylaştıracak, keyifli zaman geçirmelerini sağlayacak bir sistem yaratmak istedik.

On-line alışveriş yapan insanların da benim gibi ihtiyaçları var mı diye düşündüm. Buradan hareketle 16 yıllık IT ve e-ticaret deneyimi olan ortağım Önder Göğebakan ile birlikte detaylı bir araştırma yaptık, sonuçları analiz ettik ve hem e-ticaret siteleri hem de buralardan alışveriş yapanlar için önemli bir eksik olduğunu gördük. Ve ‘Türkiye’nin Moda Arama Motoru’ Vitringez.com’u hayata geçirdik. Vitringez.com, kullanıcısının ihtiyacı olan ürüne ve istediği markalara, istediği zaman, geniş filtreleme seçenekleriyle ve tek tıkla ulaşmasını sağlıyor. İndirim alarmı ve moda alarmı sayesinde kullanıcının aradığı ürün ve marka beklediği fiyatla ayağına gidiyor.

Bugün itibarıyla Vitringez.com olarak, ziyaretçilerimize kadın, erkek, çocuk ve ev kategorilerinde 8600’den fazla marka ve 92 e-ticaret sitesi altında çantadan saate, giyimden aksesuara, ayakkabıdan kozmetiğe bir milyonun üzerinde ürün seçeneği sunuyoruz.

Bu arada sevindirici bir gelişme oldu. Heyecanla hazırlandığımız, girişimciliği destekleyerek sürdürülebilir ekonomik kalkınmanın itici gücü olma vizyonuyla çalışmalarını sürdüren Endeavor Türkiye Ofisi, ‘Endeavor Girişimcileri’nin seçimini gerçekleştirdi. Türkiye’nin alışveriş alışkanlıklarını değiştirmek ve kolaylaştırmak amacıyla kurulan Vitringez.com’un kurucuları olarak beni ve ortağım Önder Göğebakan’ı Endeavor Girişimci Adayı olarak seçtiler. Bu bizim doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

İnternet kullanıcıları bu sistemden ne yönlerde yararlanabiliyorlar?

Vitringez.com tam anlamıyla modanın Google’ı. İnternet kullanıcıları için alışverişi daha keyifli ve pratik hale getirmek, aranılan ürüne en hızlı şekilde ulaşılmasını sağlamak için çalışıyor.

Vitringez.com’a giren kullanıcılar, hem arama kutucuğundan, hem de kategoriler üzerinden tarzları için aradıkları her şeye tek tıkla ulaşabiliyor, anında satın almaya yönlendiriliyor. Ayrıca marka, renk, model ve fiyat filtreleriyle en doğru ürüne kolayca ulaşabiliyor, beğendikleri ürünleri listeleyip favorilerine ekleyebiliyorlar. ‘Moda Alarmı’ ve ‘İndirim Alarmı’ sayesinde seçtikleri ürünlerin indirimlerini takip ederken, en sevdikleri markaların ve tasarımcıların yeni ürünlerinden herkesten önce haberdar olabiliyorlar.

Ayrıca Vitringez Blog ile takipçilerimize hem ilham hem de haber kaynağı oluyoruz. Takipçilerimiz yaşam, güzellik, kültür-sanat, evlilik ve daha birçok konuda son trendleri keşfedebiliyor, bu trendlerden ve onlarca blogger’dan ilham alabiliyorlar.

Ekibinden bahseder misin? Nasıl bir ekipsiniz, gün içinde neler yapıyorsunuz?

Vitringez.com’da alt yapıyı kuran ve her geçen gün geliştiren bir teknoloji ekibi ile tüketicilere sunduğumuz marka dünyasını geliştiren bir pazarlama ekibimiz var. Ekip olarak öncelikle işimizi çok inanarak ve severek yapıyoruz. Bu sayede hedefe ulaşmak için daha büyük bir istekle çalışan, işine hâkim, tutku dolu ve heyecanlı bir ekip ile harika projeler üretiyoruz. 

E-ticaret sitelerine ne sağlıyorsunuz?

E-ticaret ve on-line alışveriş her geçen gün gelişirken, küçük işletmeler ve tasarımcılar kendi sitelerini açmaya devam ediyor ama nasıl tanıtım yapacaklarını bilemiyorlar. Burada Vitringez.com devreye giriyor ve bu küçük işletmeler ile yetenekli tasarımcılara, büyük markalarla yan yana on-line olma şansı tanıyor. Büyük markalar ise, internette var olduklarını çok kısa sürede geniş kitlelere gösteriyor ve hedef kitlelerine ulaşıp yeni müşteriler kazanıyorlar. İşbirliği yaptığımız markalar bugüne kadar kendilerine yönlendirdiğimiz trafikten oldukça memnunlar. Bunun nedeni, markaların web sitelerine tamamen hedeflenmiş (targeted) ve satın almaya oldukça yakın bilinçli müşterileri gönderiyor olmamız.

İnternette hangi müşteri segmenti en çok ne alıyor?

Vitringez.com olarak 8.600 marka – bir milyon ürün portföyüne sahibiz. Önemli verileri alabiliyoruz. Sanırım bunları ifade etmek daha anlamlı: Kadınlar en fazla ayakkabı ve çanta satın alıyor. Erkekler ise ayakkabı ve t-shirt. Mevsimsel farklılıklar görüyoruz. Örneğin şu sıralarda hem kadın hem de erkekte gözlük satışı arttı. Bizim platformumuzda çok geniş bir ürün yelpazesi ve çok farklı fiyat aralıkları var. Örnek verirsek, 20 TL’ye de çanta bulabiliyorsunuz, 200 TL’ye de, 2000 TL’ye de... Dolayısıyla aslında herkese dokunuyoruz.

2014 sonrası hedefleriniz neler, yeni projeler var mı?

Dünyada kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimi gittikçe önem kazanıyor. Bu alışveriş yapanların hayatını kolaylaştırırken, alışveriş keyfini de farklı bir noktaya çekiyor. Kişiselleştirilmiş alışveriş deneyiminde biz Vitringez.com’a gelen kullanıcıların alışveriş, arama vb özelliklerine bakarak bir sonraki gelişlerinde ilgi alanlarına göre ürünler sunacağız.

Kısa vadede gelecek yıl için hedefimiz 2 milyon ürün ve 18 bin marka ile tüketicilere alışveriş keyfini yaşatırken, hayatlarını kolaylaştırmaya devam etmek. Gelecek üç yıl içinde internetten alışveriş yapan her dört kişiden birinin Vitringez deneyimini yaşamasını hedefliyoruz.

 

Türkiye’de e-ticaret sektörünün durumunu değerlendirir misiniz?

Türkiye’de bugün 12 binin üzerinde e-ticaret sitesi faaliyet gösteriyor. Ülkemizde e-ticaret pazarı her yıl yüzde 35-40 civarında büyüme gösteriyor. Sektör, 2013 yılını 40 milyar TL ile kapattı. Her geçen gün yeni e-ticaret siteleri ortaya çıkıyor ve sektördeki mevcut oyuncuların birçoğu da önemli ölçüde büyüyorlar. 

2014 yılında da büyümenin hızla devam edeceğine inanıyoruz. E-ticaret hacminin bu yıl içinde 50 milyar TL’nin üzerine çıkması bekleniyor. Var olan oyuncular ve sektöre katılacak yeni yatırımlarla rekabet de artıyor. Mobilin de hayatımıza hızlı bir şekilde girişi ve internet kullanımının yükselmesi ile internetten alışveriş oranının artacağını tahmin ediyoruz.

Gelecek 10 yılda, dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinin bir kısmının Türkiye’den çıkması bekleniyor. Teknolojik alt yapının gücü, akıllı telefon kullanımının artması, cepten internete bağlantı, dijital dünyaya hızla adapte olmuş ve alışverişe istekli genç nüfusun olması ve dünyanın en hızlı büyüyen ikinci ekonomisine sahip olmamız, bu beklentiyi de doğruluyor.