Kaçan fırsatları yeniden yakalamak mümkün

Günlük fırsat siteleri hayatımıza gireli çok fazla olmadı ama şimdiden vazgeçilmezlerimiz arasına girdi. Artık, her türlü sosyal imkânı, ucuza alabilmek mümkün. Peki ya kaçan fırsatlar?

Aydın BOLKAR Teknoloji
26 Ekim 2011 Çarşamba

Bize öncelikle biraz kendinizden, eğitiminizden ve iş geçmişinden bahseder misin?

Sani Levi: İTÜ Mimarlık mezunu, Mimar Sinan Grafik Sanatlar’da yüksek lisans derecesi olan bir tasarımcıyım. 2002 yılında başladığım tasarım kariyerimi, dokuz yıl boyunca reklam ajanslarında sanat yönetmeni olarak sürdürdüm. Bunun son dört yılında yaratıcı takım kaptanı olarak görev yaptım.

Yerel ve global markalara ayağı yere basan bir çok yaratıcı fikir ürettim. Benim için ‘fikir’ hayatın yapıtaşı. Ancak bu yapıtaşının işlenmesi benim mesleğimde de olduğu gibi yalnızca doğru ve yaratıcı uygulama ile mümkün.

Tutkum olan internet ve dijital dünya ile yollarımın kariyer yolumda kesişmesi bana bir kapıyı daha açtı. Ciddi başarılara ulaşmış internet girişimlerinin başlangıç ve gelişme evrelerinde, bu girişimlere yapılandırma ve internet pazarlama fikirleri üretip, kullanıcı deneyimi alanında çalışmalar yaptım.

Araştırmalarımı; yeni internet fikirleri, sosyal trendler ve sosyal ticaret üzerine yoğunlaştırdım. Tecrübelerimi, tutkularımı, hatta korkularımı birleştirerek ve odaklanarak artık kendi girişimimin vaktidir dedim ve 2010 yılının Eylül ayında Kuponomi fikrini ortaya attım! Kuponomi, e-tohum 2011 seçimlerinde 1500 projeden ilk 40’ta yer aldı.

2011 yılının Mayıs ayında Metin Bencuya ve Sunny Levi ile yollarımızı birleştirerek 3 ortak olarak yolculuğumuza devam ediyoruz. Bünyemizde Semih Çavlı stajyer olarak bize destek veriyor.

Metin Bencuya: 1980 doğumluyum. Robert Koleji’nden sonra Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünü 2003 yılında tamamladım. Okul yılları süresince fizik ve kimya özel dersleri verdim ve profesyonel iş hayatına Pronet Güvenlik Hizmetleri şirketindeki yarı zamanlı görevi ile başladım.

Makineler üzerine çeşitli stajlardan sonra 2002 yılında aile şirketinde görev yapmaya başladım. Plamet Plastik Ambalaj ve Met Plastik’te özellikle ithalat, yeni ürün geliştirme ve bunların pazarlaması konusunda kendimi geliştirdim. Aile şirketlerindeki her konuya hakim olma avantajından faydalanarak mali konularda da kendimi geliştirme fırsatı buldum.

Girişimci ruhum ve  e-ticarete olan ilgim beni 2010 yılından itibaren bu konularda çeşitli denemeler yapmaya itti. 2010’da Firmanya.com’un kurucu ortakları arasında yer aldım, 2011’de Kuponomi.com projesinde yer aldım.  

Sunny Levi: 1980 doğumluyum. Işık Lisesi mezuniyetinin ardından, Bilgi Üniversitesi Reklam bölümünden mezun oldum ve eğitimime ABD’de Berkley’de devam ettim. Marketing üzerine eğitimini tamamlayıp Türkiye’ye döndüm.

E-ticarete olan ilgim, e-ticaret projelerinde yer alma tutkusu ile birleşince kendimi Kuponomi’nin ortakları arasında buldum.

Şu an projede pazarlama konusunda bir çok yeni fikir ile aktivasyonları gerçekleştiriyorum.

Hizmet verdiğiniz alanlardan bahseder misiniz?

Kuponomi, sloganının bize net olarak söylediği gibi ‘kaçan fırsatların pazar yeri’. Hayatımıza yaklaşık 1,5 sene önce giren günlük fırsat siteleri sayesinde her türlü sosyal imkânı, ucuza alabilmek mümkün. Satın aldığımız kuponlar hem bizi hem çevremizi daha fazla sosyalleşmeye itiyor. Bu noktada bir kaç tüketici iç görüsünden alıntı yapmak istiyorum: “Masaj 50 TL! Hem de Sanda Spa’da! Hemen alalım! Bir ara kullanırız”, “Biz aldık! Hadi hemen siz de alın! Şubat ayında tatile gidiyoruz!” söylemleri, zaman içinde fırsat sitelerinden alınan kuponların kullanılamayacağı durumlarda şu tip yakınmalara dönüştü: “Bir türlü zaman ayıramadık. Kuponların zamanı bu hafta sonu bitiyor. Ne yapacağız?” Ya da, “Dünkü fırsatı hepiniz aldınız mı? Ben alamadım!”

Araştırmalar gösteriyor ki; her ay bu sektörde satın alınan ortalama 350.000 adet kuponun yüzde 15 ile yüzde 20’si kullanılamıyor. İşte Kuponomi de tam da bu noktada bu sorunları çözüyor!

Kuponomi, tüm fırsat sitelerinden satın alınan ve kullanılamayan kuponların, sahipleri tarafından satışa çıkarılmasını sağlarken, alıcılar tarafından fırsatları tekrar yakalamalarını sağlayan bir alım-satım ve alışveriş platformu. Fırsat sitelerinde tükenen kuponlar Kuponomi’de devam ediyor.

Kuponomi olarak biz en kaliteli ve en çok satan fırsatları takip edip, kendi satın almalarımızı da yapıyoruz. İnsanlara fırsat sitelerinde çok satan ve sona ermiş fırsatları, kullanma tarihine dikkat ederek belirli aralıklarla pazar alanımızdan satışa açıyoruz. Bu da Kuponomi’nin bu noktada ‘fırsat gurusu’ unvanını yaratmasına olanak sağlıyor.

Kuponomi’nin çok önemli bir görevi daha var – Dijital Cüzdan...

Kuponomi ek olarak bir ‘fırsat rehberi’ niteliğinde. Bir çok fırsat sitesinden satın aldığınız kuponların kodlarını ve bitiş tarihlerini ya bir deftere kaydediyorsunuz ya da cep telefonunuza not alıyorsunuz.

Kuponomi, fırsat sitelerinden satın aldığınız kuponları sistemleri ile senkronize ederek sizin istediğiniz zaman girip kontrol edebileceğiniz bir fırsat saklama organizatörünüz gibi de davranıyor. Fırsat sitelerinden satın almış olduğunuz kuponlarınız Kuponomi’de sizin için saklanıyor. Periyodik hatırlatma mailleri ile kuponunuza özel tarih bildirimleri ile sizi kullanıma teşvik ediyor, kullanmamakta ısrarcıysanız da, size bir butonla fırsatınızı Pazar alanına koymanızı sağlıyor. Bu yüzden biz Kuponomi’ye Günlük Fırsatlar için Dijital Cüzdan diyoruz!

Sitenin rakamlarından kısaca bahseder misiniz?

Daha yolun başındayız, 1 Eylül’de sitemizin yeni yüzünü yayına aldık. Şu anda 2.500 adet üyemiz var. Sistemde 400 kişinin kuponlarının cüzdanını tutuyoruz. Ocak başı hedefimiz aylık 5.000 üye kazanımına ulaşmış olmak.

Önümüzdeki dönemle ilgili hedefleriniz nelerdir?

Bir pazar yeri yaratma fikri ile başlayan girişim, büyük fırsat siteleriyle işbirliği, lokasyon bazlı kiosk satın alma uygulamaları ve bir life-style indirim rehberi gibi uygulamalar ile büyüyebilir, gelişebilir.

Kuponomi’den daha fazla insanın haberdar olmasını sağlamak birinci amacımız.

Pazar alanında sunduğumuz seçme fırsatlarımızın daha çok insanın satın almasını ve bu satın alma sonucunda da sosyal paylaşımlarla kaliteli kupon algısını yaratmak için çabalıyoruz.

Bu dönemde özellikle birçok yurtdışı yayında bulunmak bizi de cesaretlendiriyor. Örneğin Ekim ayında yayınlanan Trendwatching.com raporunda, Kuponomi Levi’s, IKEA ve Adidas gibi markalarla anılıyor.

Kuponomi fırsat sektöründe ‘re-commerce’ platformuna yerleşmiş durumda.

Biz Kuponomi olarak, yolumuza devam edip, fırsat sektörünün sağ kolu olarak anılmak istiyoruz.