Yeni gençler zirveye oynuyor

Yeni gençler tasarımlarıyla bizleri adeta büyülüyorlar, şimdi moda genç tasarımcılar...

Batya KEBUDİ Yaşam
7 Eylül 2011 Çarşamba

Seskana

Seskana markası yarı Türk yarı İtalyan olan Sibel ve Sema Ünkan adlı iki genç tasarımcı kardeş tarafından yaratıldı. İsviçre’de doğup, henüz dokuz yaşındayken gittikleri Fransa’da ilkokul, orta okul ve lise eğitimlerini tamamlayarak zevk aldıkları ve yapmak istedikleri meslek için İtalya’ya taşınıyorlar. Milano’da ‘Instituto Marangoni’ ve ‘Accademia del Lusso’da, Fashion Designer ve Visual Merchandising/ Fashion Business alanlarında eğitim görüp, eğitimlerini bitirdikten sonra tecrübe kazanmak için moda dünyasının başkenti olan Milano’da değişik firmalarda iş hayatına atılıyorlar. Yurt dışında geçirdikleri bu on beş sene zarfında, edindikleri bilgi ve tecrübeler ışığında İstanbul’a dönüp, 2010 yılının sonlarına doğru Seskana’yı kuruyorlar. Seskana stili avant-garde, futuriste, minimal temalarıyla modern ve çağdaş günümüzün kadınına hitap ediyor. ‘Color Therapy’ diye adlandırdıkları ilk koleksiyonlarını farklı kültürlerden, geleneklerden, yeni jenerasyonun yaşam stillerinden, teknolojiden ve sanattan esinlenerek hazırlamışlar. Tasarlanan kıyafetlerde canlı renklere ağırlık verilerek dinamik ve göz alıcı kumaşlara, geometrik şekiller, pli detayları işlendi. Koleksiyonda kullanılan ince detaylar, kıyafetleri özel kılıyor. Tasarımlarda deri, tafta, gabardin, triko, krep gibi çeşitli kumaşlar kullanılarak markaya orijinal ve şık bir görünüş katılıyor.

www.seskana.com

Kith&Kin

Kith&Kin markasının ortaya çıkış hikâyesi tasarımcısı Serra Kefeli’nin Afrika’ya duyduğu ilgiyle başlıyor. Kabileleri ve kabile yaşamını araştırırken ve Kith&Kin’in, kabile içindeki insanların bir arada olup aynı duyguyu hissetme ihtiyacı anlamına geldiğini öğreniyor. Kabile insanlarının giyim tarzları, renkleri, boncukları bazen bir şöleni andıran dansları, bazen sert savaşçı ruhları tasarım yapmak için müthiş detaylar sunduğundan, kabilenin eğlenceli  ve savaşçı ruhunu inceleyerek iki konsept belirleyip koleksiyonunu oluşturuyor. Yüzde yüz renk renk ipeklerle hazırlanan kıyafetler bu ruhu yansıtıyor. Koleksiyonunda eğlenceli ruh için geometrik şekiller, bazen renkli boncuklar, capcanlı renkler kullanırken, savaşçı ruh için daha sert kesimler, griler, siyah, beyaz, lacivert, kırmızı kullanıyor. Savaşçı ruhunda kadının gücü, kendine güveni, hem renklerle hem kesimlerle pekiştiriliyor. Afrikalı kadının karikatürize edilmiş illüstrasyonu olan logo, kıyafetlerde karikatürize edilmiş canavarlar, küçük vahşi hayvanlar, Serra Kefeli’nin Kith&Kin kadınını anlatıyor. Detaylarda ise üçgenler, yuvarlaklar ve zigzaglar Kith&Kin kadınını ve o kabileye ait olmanız için sizi provoke edecek şekilde ortaya çıkıyor.