Formula 1’de Görünüm

<p class="MsoNormal"><span>Formula 1, son yılların en heyecanlı sezonuna hazırlanıyor. Bu heyecanın en büyük nedenlerinden biri yedi kez dünya şampiyonluğu bulunan Schumacher’in 40 yaşına gelmiş olmasına rağmen pistlere geri döneceğine dair söylentiler...</font></span></p>

Spor
23 Aralık 2009 Çarşamba

İzzet ANCEL


Sezonun başlamasına henüz uzun bir zaman varken, Formula 1 dünyası bugünlerde değişik açıklamalarla karışıyor. Henüz pilotlarını kesinleştirmemiş çok az takım bulunurken, ortalığı karıştıran konu Michael Schumacher’in pistlere geri dönme olasılığı.

Aslında konuşmalar söylenti boyutunu ciddi biçimde aşmış durumda. Bundan kısa zaman önce basında yer alan haberlerde, F1’in yeni takımı Mercedes GP (eski Brawn GP)’nin, Nico Rosberg’in yanında Schumacher’in yarışması için kendisiyle anlaşmaya çalıştığı belirtmişti. Bu haberlerin ardından ilk açıklamalar Schumacher’in hâlâ sözleşmesi bulunan Ferrari’den gelmiş; bu durum doğrulanırken Schumacher’in danışmanlık sözleşmesini feshetmek istemesi halinde bunu normal karşılayacakları da belirtilmişti.

Ferrari takım patronu Montezemelo, Schumacher ile konuşmasından sonra yaptığı açıklamada Schumacher’in çok büyük ihtimalle Mercedes GP’de yarışacağını açıkladı. Şimdilik en büyük problem olarak Schumacher’in boynundaki sakatlık görülüyor. Geçtiğimiz sezon Massa sakatladığı dönemde Schumi’nin onun yerine yarışması kesin gibi gözükürken sakatlığı Schumi’nin pistlere dönmesine engel olmuştu. 40 yaşındaki pilotun eski performansını tekrar piste yansıtacağını düşünsek bile onun için asıl engel boynundaki problem.

Schumacher’in pistlere dönmesinin ne kadar yerinde bir karar olduğu şu anda her yerde tartışılmakta. Birçok kişi hâlâ kendisinin eski günleri tekrar yaşatabileceğine inansa da, bir kesim de yarışması halinde bir senelik kontrat yapacak olan Schumi’nin orta sıraların fazla üzerine çıkamayarak F1’in in gelmiş geçmiş en iyi pilotu imajını zedeleyebileceğini düşünüyor.

Yarışması durumunda ne kadar başarılı olacağından bağımsız düşünmek gerekirse, son senelerde skandallarla, tartışmalarla popularitesini ciddi şekilde yetiren ve seyirci sayısında düşüş yaşanan sporun tekrardan ilgi çekmesi adına oldukça yerinde bir karar olacağa benziyor.

Bunun dışında gelecek sezonun kaba olarak görüntüsü ortaya çıkmış durumda. Sezon boyunca ve de özellikle sezonun sonlarına yaklaştığımızda oldukça fazla gündemde olan Ferrari ve McLaren pilotlarının durumu kesin olarak belirginleşti. Ferrari beklendiği üzere Massa ve Alonso ile yarışırken, McLaren takımında ise Hamilton’un yanında, takımdan gönderilen Kovalainnen yerine geçen senenin şampiyon pilotu Button oturacak. Böylece İngiliz takımında iki şampiyon İngiliz pilotu beraber izleyeceğiz.

Williams geçen sezon şampiyonluğa oldukça yaklaşan Barichello ile beraber genç Fin pilot Hulkenberg ile yarışacak. Geçen sene, sonunun ne olacağı belli olmayan Kovalainnen, Trulli ile beraber Lotus F1’de yarışacak. Maddi sıkıntılar yaşayan Renault yeni sezonda Robert Kubica ile anlaşırken ikinci pilotu hala belirsiz. BMW takımını satın alan Sauber ise geçen sene çıktığı yarışlarda başarılı bir görünüm sergileyen  Kamui Kobayashi ile anlaştı. İsmi Virgin Racing olarak değişen Manor takımı ise eski Toyota pilotu Timo Glock ve Lucas Di Grassi ile yarışacak.

Tekrar asıl konuya dönmek gerekirse, her Formula 1 seyircisinin Schumi’nin dönüşüne sevineceğine eminim. Daha da önemlisi çok fazla seyircisini kaybeden F1, geçen sene Schumi’nin geri dönme olasılığı olduğu zamandaki canlanmaya muhtemelen tekrar şahit olacaktır.

Malezya’nın ulusal benzin ve doğal gaz şirketi Petronas, Formula 1 takımlarından Mercedes GP’nin ana sponsoru oldu.

Mercedes GP’den yapılan açıklamada, uzun vadeli sözleşme imzalanan Petronas’ın, takımın ana sponsoru olduğu belirtilirken, finansal detaylar ve sözleşmenin bitiş tarihi hakkında bilgi verilmedi.

Malezya Grand Prix’sinin de sponsoru olan Petronas’ın logosunun, 1 Şubat 2010’da başlayacak sezon öncesi test sürüşlerinden itibaren Mercedes GP’nin aracını süsleyeceği ifade edildi.

Mercedes-Benz, Kasım ayında sezonun markalar şampiyonu Brawn GP’nin yüzde 75.1’ini satın aldığını belirterek, pistlerde bundan böyle “Mercedes GP” adıyla boy göstereceklerini açıklamıştı.