Sosyal medyada nefretle mücadelede yeni dönem

Denetimsizlik nedeniyle, özellikle son yıllarda ırkçıların kendine rahatça yer bulduğu sosyal medya platformlarında değişimin ilk adımları görülmeye başladı.

Dünya
8 Temmuz 2020 Çarşamba

Facebook boykotu büyüyor

  ABD Başkanı Trump’ın George Floyd olayları sırasındaki provokatif paylaşımlarına tepki vermeyen Facebook, bir süredir protestoların gündeminde. Nefret söylemi kapsamındaki içeriklere izin vermekle suçlanan Facebook reklam boykotu ile karşı karşıya.

  Aralarında İftira ve İnkârla Mücadele Birliği (ADL) gibi STK’ların başı çektiği ‘Kâr için nefreti durdur’ kampanyasına Ford, Adidas, Coca-Cola, Unilever, Starbucks, Microsoft, Pfizer gibi dünya devleri destek veriyor.

 

AB’den yeni karar

Avrupa Komisyonunun açıkladığı yönergeye göre sosyal medya platformları geleneksel medya şirketleri gibi kendi platformları üzerinde yayınlanan içerikten sorumlu olacak.

  Konuyla ilgili açıklamada “Çevrimiçi servis sağlayıcılar, geleneksel medya şirketleri gibi, kullanıcılarının nefret söylemine karşı korunmasını sağlamak zorunda olacak” denildi.

  Buna göre sosyal medya platformları şiddet ve nefreti tetikleyen içeriklere karşı önlem almak zorunda olacak. 

YouTube 25 bin hesabı kapattı

  Dünyanın en büyük video paylaşım platformu YouTube da geçtiğimiz günlerde, ırkçılık ve nefret söylemi yayan 25 bin hesabı kapattığını açıkladı. Hesabı kapatılanlar arasında, Yahudi karşıtı söylemleri nedeniyle hüküm giymiş, Fransız antisemit komedyen Dieudonné M’bala M’bala da yer aldı. 

  Geçtiğimiz yıl nefret söylemi konusundaki kurallarını değiştiren YouTube, ırk, etnik köken, yaş, din veya cinsiyete dayalı olarak birey veya gruplara yönelik şiddeti veya nefreti teşvik eden içeriklere izin vermiyor.

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün