Facebook’a karşı reklam boykotu büyüyor

Facebook’un nefret söylemlerini ve hatalı bilgi içerikli haber ve paylaşımları denetlemedeki isteksizliğini protesto etmek için düzenlenen #StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) kampanyasına destek veren global şirketlerin sayısı artıyor.

Dünya
1 Temmuz 2020 Çarşamba

Dünyaca ünlü dondurma şirketi Ben & Jerry’s’den yapılan açıklamada, #StopHateforProfit (Kâr için nefreti durdur) kampanyasına destek vereceği ve bu kampanyanın “Geçmişi ırkçı, şiddeti özendiren ve yanıltıcı içeriğe izin verme örnekleriyle dolu olan Facebook’a tepki olarak başlatıldığı” belirtildi. Ayrıca Facebook’a kampanyayla ilgili daha net ve kararlı davranma çağrısında da bulunuldu. “Ulusumuzun bölünmesi, ırkçılık ve şiddetin körüklenmesi ve demokrasimizin sekteye uğratılması amacıyla kullanılmasının önlenmesi için Facebook’a daha kararlı davranma çağrısında bulunanlara katılıyoruz” denildi.

Kampanya, önceki haftalarda Amerika’nın önde gelen sivil hakları koruma dernekleri tarafından başlatılmıştı. Siyahi İnsanların Gelişmesi İçin Ulusal Birlik (National Association for the Advancement of Colored People –NAACP) ve İftira ve İnkârla Mücadele Birliği (Anti-Defamation League – ADL), kampanyanın yayılması için ön safhada rol alan kuruluşlar oldular.

Kampanyanın amacı Facebook’ un nefret söylemlerini ve hatalı bilgi içerikli haber ve paylaşımları denetlemedeki isteksizliğinin protesto edilmesiydi.

Ben&Jerry’s’den önce de, perakende satış sektöründe bulunan Patagonia, doğa sporları ve kamp malzemeleri üreticisi North Face, freelance platformu Upwork kampanyaya katılarak temmuz ayı boyunca Facebook ve Instagram’a reklam vermeme kararı almıştı. Adidas, Coca-Cola, Colgate-Palmolive, Starbucks gibi dünya devleri de kampanyaya desteğini açıkladı.

 

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün