Eğitim takvim ve bütçe planlaması yaparken...

Cüneyt DİRİCAN Ekonomi
13 Mart 2019 Çarşamba

Kurumsal eğitmen bir kurumda veya organizasyonda fark ve farkındalık yaratarak, ihtiyaç duyulan alanda ilerleme sağlanması adına kurumun kullandığı dış kaynağın aktarıcı ön yüzüdür.

Eğitmenlikte deneyim yaşayanların karşılaştığı olasılıklar:

1. Eğitmen hem konuya hakimdir hem konuyu iyi aktarmaktadır

2. Eğitmen konuya hakimdir, konuyu aktarma becerisinde ilerleme kaydetmesi lazımdır

3. Eğitmen konuya hâkim değildir, konuyu iyi aktarma becerisi ile açığı kapatır

4. Eğitmen konuya hâkim değildir, konuyu aktarma becerisi açığı kapatacak seviyede değildir

Belli alanlarda ilerleme ihtiyacı hisseden kurumlar, eğitimlerle çalışanları destekleyerek organizasyonel ve kişisel gelişimler ile performans artışı hedefler. Birçok kurumda bu arzu ön planda olmasına rağmen, eğitim anketleri dışında çalışanlardaki bilgi ve uygulama düzeyi gelişimi ve ilgili departmanların işletmeye olan katma değerlerindeki artışın ölçümü yapıl(a)mamakta.

Test, sınav sistemlerinin ise daha çok kariyer yolunda ilerleme amaçlı kullanılması, dengeli kurum karneleri ile stratejik öncelikleri günlük performanslar ile örtüştürmeyen işletmelerde çoğu zaman beklenen faydayı doğuramamakta, hatta verimsizlik dışında bütçelerin sağlıklı harcanmaması nedeni ile getiriden çok maliyet unsuru olmaktadır.

Her işletme kâr etmek için kurulur. Kâr sonuç yani amaç, diğer unsurların hepsi araçtır. Ancak çoğu kez, örneğin satış eğitimleri gibi, araç amacın önüne geçmekte, softskill gelişim eğitimleri ile kurumun ihtiyacının karşılandığı gibi bir algı oluşabilmektedir. Satış ve diğer softskill eğitimler performans için tek kriter gibi düşünülüp, bütçe yönetimi, piyasalar, finans, stratejik yönetim ve planlama gibi teknik eğitimler göz ardı edildiğinde büyük resimden uzak kalan çalışanların tek boyutlu düşünme olasılığı beklenen fayda, verim ilişkisinde kopukluğa neden olmakta.

Eğitimlerde farklılaşma arayan kurumlar eğitim başlıklarını farklılaştırarak yaratılan çözümlerin katma değerini benzer şekillerde ölçmekte zorlanabilir. Satış tekniklerinin ilerisi veya sonuç getireni aslında karar verici ile sunucu firma arasında çoğu zaman yukarıdaki alanlara denk düşer.

Eğitimler çoğu kez solo düşünülmekte ve katılan çalışanların katıldığı eğitimler arasında bağ kurması beklenmektedir. Uçtan uca bütünsel, sebep sonuç ilişkisini bir hap gibi çalışana veren eğitimler çoğu kez göz ardı edilir.

Eğitim başlıkları gibi çoğu kez içerikleri de yanılgı yaratabilir. Kurumsallık algısındaki farklar gibi, sunum ve sunucu kalitesi de çoğu kez biçilen değerin hesaplanmasında dikkate alınmadığında, kurumlarda olumsuz deneyimler daha da artar.

Not: Bu haberin orijinal hali 17 Ekim 2014’te LinkedIn’de yayınlandı. Devamı ikinci bölümde yayınlanacak.

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün