Philip Kotler İstanbul’dan geçti

Pazarlama sektörünün duayeni olarak bilinen Prof. Dr. Philip Kotler’in kurucu olduğu Dünya Pazarlama Zirvesi (World Marketing Summit), geçtiğimiz hafta İstanbul’da İTO ev sahipliğinde düzenlendi. Dünyaca ünlü yönetim ve pazarlama gurusu Prof. Dr. Philip Kotler konuşması süresince, “2000’li yıllarda doğan nesillerle rekabet edecekseniz bir amacınız olması gerekiyor. İnsanlar bir şeyi temsil eden markalardan alışveriş yapmak istiyor” mesajı verdi.

Nur Şaul BARAKAS Ekonomi
12 Aralık 2018 Çarşamba

Pazarlama gurusu Philip Kotler’in öncülüğünde yedi yıl önce kurulan World Marketing Summit (WMS), Japonya, Kanada, Bahreyn, Hindistan gibi dünyanın çeşitli ülkelerinin ardından İTO ev sahipliğinde İstanbul’da düzenlendi. Haliç Kongre Merkezinde gerçekleştirilen zirvenin ana teması, “Pazarlamanın geleceği İstanbul’da tasarlanıyor” olarak belirlendi. Üç binden fazla kişinin katıldığı Dünya Pazarlama Zirvesi’nde konuşan, ‘Modern pazarlamanın duayeni’ olarak anılan, dünyaca tanınmış yönetim ve pazarlama gurusu Profesör Philip Kotler, açılışta yaptığı konuşmada, pazarlama ve satışın birbirine karıştırılmaması gerektiğini belirterek, pazarlamanın bir bilim olarak son 110 yıldır var olduğunu belirtti.

“Problem çözmek için fikirler geliştirilmeli”

Doğru pazarlama stratejilerinin satışları olumlu yönde etkilediğinin önemini vurgulayan Kotler, “İnsanların problemlerini çözmek için fikirler geliştirmelisiniz. İnsanların ihtiyaçları var ve bu ihtiyaçlar her zaman karşılanmıyor. Girişimci bir kişi bir fırsat görür ve çözüm yaratır. Eğer bu çözüm iyiyse, insanlar almak için sıraya girer. Arada bir satıcı olması gerekmez. İnsanlar için iyi bir çözüm üretirseniz, satışa gerek kalmadan insanlar o çözümü satın alacaktır” diye konuştu. Kotler, şirketlerin ürünlerinin fiyatlarını belirlemeden iyi düşünmesi gerektiğini belirterek, bir marka kurmak için belli ölçülere dikkat edilmesi gerektiğini anlattı.

“Markanın bir amacı olmalı”

Konuşmasında ‘Marka aktivizmi’ kavramının önemine değinen Philip Kotler, “Markaların tercihleri vardır. Bir marka, ne olduğunu herhangi bir pozisyon olmadan söyleyebilir. Bir marka satın aldığım zaman, şirket hakkında çok şey bilmem. Ama dünyada artık daha fazla şirket, başlatacakları markanın bir amacı olması gerektiğine inanıyor. Yalnızca bir marka adı oluşturmak yeterli olmuyor. İşe bir amaç oluşturarak başlanılmalı. Markanın yalnızca o amaca hizmetle etmekle sınırlı değil, aktif olmasını, insancıl ve topluma değer verdiğinin bilinmesi isteniyor” dedi. Toplumların açlık, yoksulluk gibi çok sayıda sosyal problemle karşı karşıya olduğunu vurgulayan Kotler, “Sosyal problemleri devletler çözmeli ama devletler yeterli finansmana sahip değil. Birisinin sosyal problemler üzerine çalışması gerek. Belki de iş dünyasının ülkeyi daha iyi bir ülke haline getirmek için buna bakması gerek. Gittikçe daha fazla şirket, sosyal problemler hakkında çalışması yapması gerektiğini söylemeye başladı” şeklinde konuştu.

 

“Hayranlar, marka için gerekli pazarlamayı yapar”

Philip Kotler, işletmelerin kâr odaklı olmanın yanı sıra insan ve dünyaya fayda odaklı olması gerektiğine işaret ederek, her şirketin insanlara değerleri olduğunu göstermesi gerektiğinin vurguladı. İnsanların bir şeyi temsil eden markalardan alışveriş yapmak istediğine dikkati çeken Kotler, şirketlerin sosyal aktivizm ve toplumlarla beraber çalışarak topluma katkıda bulunması gerektiğini ifade etti. Toplumun şirketlerin sosyal bir amaç gütmesini istediğini belirterek, şirketlerin hayran kitlesini yaratması halinde, hayranların marka için gerekli olan pazarlamayı yapacağını belirterek, “Sizler, gittikçe daha fazla 2000’li yıllarda doğan insanları işe alacaksınız. Çünkü dijital insanlara ihtiyacınız var. Şirketinize dijital dünyayı iyi bilen insanlar gerekiyor” dedi.

Prof. Dr. Philip Kotler’den sonra söz alan İTO Başkanı Şekib Avdagiç ise konuşması sırasında, İstanbul iş dünyası için tarihi bir zirve yaşandığını belirterek, “Bu kadim şehirde, en az bu şehrin tarihi kadar eski olan pazarlamanın sadece geleceğini konuşmuyor, aynı zamanda geleceğini tasarlıyoruz” dedi. Avdagiç, “En iyi ürüne sahip olsanız bile, eğer onu insanlara anlatacak, onunla bir değer kazanacaklarına inandıracak pazarlama yaklaşımınız yoksa aslında siz o ürüne sahip değilsinizdir” diyerek konuşmasını sürdürdü.

Avdagiç sözlerini dijitalleşmeden pazarlamanın da radikal bir şekilde etkilendiğini belirterek, son 20 yılda konvansiyonel sanayinin yeni bir marka çıkaramadığına belirterek noktaladı.

 

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün