Kadınların yeni sevgilisi

Yok yok, bu yazı Biscolata erkekleri üzerine değil, kadınlar tarafından çok yoğun kullanılan yeni bir web uygulaması Pinterest üzerine. Pin’lemek (iğne, raptiye ile asmak) ve İnterest (ilgi) kelimelerinin birleşiminden yola çıkılarak adlandırılan Pinterest yenilikçi bir web uygulaması.

Haymi BEHAR Köşe Yazısı
14 Mart 2012 Çarşamba

Yok yok, bu yazı Biscolata erkekleri üzerine değil, kadınlar tarafından çok yoğun kullanılan yeni bir web uygulaması Pinterest üzerine. Pin’lemek (iğne, raptiye ile asmak) ve İnterest (ilgi) kelimelerinin birleşiminden yola çıkılarak adlandırılan Pinterest yenilikçi bir web uygulaması.

2010 Ağustos ayında kurulan site internette gezinirken hoşunuza giden herhangi bir resmi pin’lemeninze yani size ait sanal bir duvara asmanıza imkân sağlıyor.

Beğendiği giyim, ayakkabı, mobilya veya herhangi bir ürünün gazete/dergilerden kesip saklamaya meraklı olanlar için internette gördükleri görsel ve yazıları saklamak için ideal bir yöntem. İşte bu nedenle beğendiklerini kesip panoya asmaya veya saklamaya meraklı kadınların ilgisini dünya çapında çekiyor. Yılbaşı itibarı ile yedi milyon kullanıcıya ulaşan Pinterest’in üyelerinin yüzde 70’i kadınlar.  

Bu sanal pano uygulaması ilginizi çeken resimleri duvarınızda saklamakla kalmayıp Facebook ve Twitter üzerinden arkadaşlarınızla paylaşmanıza imkân sağlıyor. Sosyal paylaşım özelliği bu yeni uygulamanın hızla büyümesinde en önemli etkenlerden biri. Örnek vermek gerekirse evlilik hazırlığı yapanlar beğendikleri tüm gelinlikleri/damatlıkları bir panoda toplayarak çevresindekilerin fikirlerini ve yorumlarını alabiliyorlar. Başkalarının pin’ledikleri resimleri ‘repin’ uygulaması ile kendi panonuza da asmanız mümkün.

Fotoğraf odaklı bir uygulama olan Pineterst üzerinden cep telefonunuzla çektiğiniz fotoğrafları anında panonuza asabiliyor, ilgili olduğunuz konuda biriktirdiğiniz görsel envanteri zenginleştirebiliyorsunuz. Bu resimler Facebook ve Twitter’da takipçileriniz tarafından anında izlenip beğenilebiliyor ve yorumlanabiliyor.

İçinde yaşadığımız dijital çağda İnternet öncelikle bilgiye erişim açısında bir devime yol açtı. Dünya üzerinde internete her bağlanan bilgiye anında erişim imkânına sahip oldu. Son yıllarda ise İnternet bilginin yanında dünyayı saran sosyal bir ağ olmaya başlıyor. Bu özellikle markalar için birçok yeni fırsatı beraberinde getiriyor. Örneğin bir marka yöneticisi iseniz veya kişisel bir web siteniz varsa Pinterest’te hesap açarak şirketiniz ve markanız ile ilgili görselleri diğer sosyal medya ağlarındaki takipçileriniz ile paylaşma fırsatını yakalayabilirsiniz.

İnternet kullanımı dünya çapında yaygınlaştıkça online video ve resim tüketimi de hızla yükseliyor. İnstagram ve Filckr gibi sosyal fotoğraf paylaşımı platformları her yaştan internet kullanıcısının resim paylaşımını oldukça arttırdı. Paylaştığınız resimler diğer Pinterest kullanıcıları tarafından konu odaklı olarak göründüğü için iş konunuza ilgi duyan yepyeni bir kitleye hızlıca erişme şansınız doğuyor.  Bu anlamda Pinterest benzersiz bir başarı yakalamış durumda henüz iki yaşından genç olan bu uygulama Ocak 2012’de dünya üzerindeki siteler arası web trafiğinin yüzde 2,5 gibi büyük bir oranını yönlendirdi. Arama motoru optimizasyonu (SEO) anlamında da sitenize olumlu katkı yapma potansiyeli olan Pinterest yenilikçi yaklaşımı ile dünya çapında başarılı bir çıkış yakaladı. Konu odaklı iletişime ve paylaşıma imkân sağladığı için Pinterest hem bireyler hem de markalar için benzersiz bir uygulama sunuyor.