Son dönemde giderek fast-food’a yönelen gençliği ve ekonomik nedenlerden ötürü, “dışarıda yemeye” bir süreliğine mola verenleri yeniden cafelere ve restoranlara çekmek amacıyla düzenlenen Nişantaşı Restoran Haftası umulanın üzerinde ilgi görüyor.

" />

Yiyin, için, ekonomiye can verin...

Son dönemde giderek fast-food’a yönelen gençliği ve ekonomik nedenlerden ötürü, “dışarıda yemeye” bir süreliğine mola verenleri yeniden cafelere ve restoranlara çekmek amacıyla düzenlenen Nişantaşı Restoran Haftası umulanın üzerinde ilgi görüyor.

Yiyin, için, ekonomiye can verin...

2-16 Kasım 2009 tarihleri arasında, Kayra Şarapları önderliğinde İstanbul’un yeme-içme alanındaki en önemli buluşma noktası olan Nişantaşı’nda gerçekleşen bu etkinliğe çok sayıda mekânın katılması, aslında hepsinin belli bir oranda krizden etkilendiğinin en açık kanıtı

Yaz ortasında yürürlüğe giren sigara içme yasağı ekonomik durgunluğa tuz biber olunca işletmecilerin aklına yatan bu proje, aslında pek de yeni bir icat sayılmaz. Yedi sene önce New York’ta başlayan etkinlik, bugün ABD’nin hemen tüm eyaletleri ve Stockholm gibi dünya metropollerinde düzenleniyor zaten. Onlardaki amaç, gastronomik buluşmayı sağlamak. İstanbul’daki projenin amacı ise biraz daha farklı; bu etkinlikle bölgedeki müşteri ve ticaret hacminin yaklaşık olarak yüzde 30-40 artması bekleniyor. Katılımcı restoranlar 15 gün süresince kendi konseptlerine uygun olarak hazırladıkları mönüleri sabit bir fiyat (öğlen mönüleri 20, akşam mönüleriyse 40 TL) ile şarap eşliğinde sunuyorlar.

2 Kasım’dan bu yana bölgedeki galerilerde ve çeşitli mağazalarda da ikramlar ve Happy Hour’lar düzenleniyor. Nişantaşı’ndaki seçkin mağazalarda VIP Lounge davetleri gerçekleştiriliyor. Şarap fıçılarıyla uygulanacak konsept eserler sergileniyor. Ayrıca, ünlü tasarımcılar ve Türkiye’nin önde gelen dergileri kendi tasarladıkları sofralarla yemek&şarap uyumunun en iyi örneklerini sunuyorlar. Yine hafta boyunca, restoran ve cafelerin ev sahipliği yapacağı yemek sohbetlerinde gurmeler, şarap uzmanları, etkinliğe katılan dergilerin yazarları ve sosyal hayatın önde gelen isimleri buluşup sohbet ediyorlar.

 

BİR ELİMDE ÇATAL BİR ELİMDE KADEH, DAMAĞIMDA NİŞANTAŞI

Kampanyanın sloganı bu! Ana fikir yeme-içme alanında yeni bir sosyal paylaşım sitesi olan Dudetable’a ait, mekanizma Kayra Şarapları ile birlikte oluşturulmuş, Şişli Belediyesi’nin de destek verdiği projenin mimarı ise Funda Güzelmeriç İnansal. Anadolu toprakları çok sayıda etnik kültürü barındırdığından, İnansal müthiş bir lezzet haritamız olduğu ve çok da iyi şarap yaptığımız inancında. “Restoran Haftası, herhangi bir yemek şirketinin yeme, içme kültürü ve etkinlik yapma konusunda derin bilgisi olmadan yapabileceği bir organizasyon değil,” diyor. “İşe vakıf değilseniz, bu kadar çok ayaklı bir işi, doğru hedeflere yönelerek herkesi mutlu edecek şekilde yapamazsınız. Bence yeme-içme sektörüne yapılmış bir sosyal sorumluluk projesi bu. İnsanlar önemli isim ve markaların yer aldığı bu organizasyonda çok güzel yemekleri, yanında uygun şarapları içerek, avantajlı fiyatlara yiyebilecekler.”

Etkinliğin ekonomik olduğu kadar sanatsal yönünü de unutmamak gerekir. Türkiye’nin önde gelen dergileri ve sanatçıları tarafından tasarlanan, ‘Şarap ve Hayat’ konseptli fıçılar, Nişantaşı sokaklarını eğlenceli bir şarap mahzenine dönüştürmüş durumda. Festivalin simgesi olan ‘Restoran Haftası Fıçısı’ ise ünlü tasarımcı Tuvana Büyükçınar Demir’in ellerinden çıkma. ‘Tasarımcı Sofraları’ Türkiye’nin önde gelen dergileri ve sanatçıları tarafından tasarlandı. Masaların düzeni ve konsepti ünlü tasarımcılara ait. Tasarım sofrası saatlerinde katılımcı mekâna gidenler birbirinden eksantrik sofra tasarımlarını ve onların yaratıcılarını görme şansına erişiyor. Modacı Atıl Kutoğlu da tasarımcılar arasında.

Festival projesi, ‘yeme-içme kültürünü canlandıralım’ fikrine dayandığından, bu görevi hakkıyla ifade eden mekân ve çalışanlara da hakları teslim edilecek. Etkinliklerin sonunda; projeye katılan mekânlar arasında ‘Şarap ile Yapılan En İyi Yemek’ ve ‘En İyi Servis Elemanı’ dallarında en iyi olanlar ödüllendirilecek. Festivalin ikinci ayağı Şubat sonu veya Mart başında Caddebostan’da, bir sonraki ise bahar aylarında Bebek’te düzenlenecek.

 

KATILIMCILAR

Restoran Haftasına katılan mekânları stickerları, afişleri ve tanıtım görsellerinden de ayırt edebilirsiniz. Zanzibar, Zazie, Midpoint, Sushico, Park Şamdan, Park Hyatt, Cafe De Paris, Cafe Zone, Cafe Tuz, Tribeca Cafe, Aşşk Cafe, Köşebaşı, Hünkâr, Kantin ve Casita’nın hazırladığı “3 lezzet + 1 kadeh şarap 20 TL” ve “3 lezzet + 2 kadeh şarap 40 TL” olan uygun fiyatlı menüleri, Kayra’nın şaraplarıyla sunuluyor. Ayrıca House Cafe, Salomanje, Teşvikiye Cafe, Den Cafe, Kırıntı, Corridor, Gurme Mania ve Theraphy gibi bazı cafe ve restoranlarda alternatif menüler yine benzer fiyatlarda.

İLGİLİ HABERLER

Siz de yorumunuzu yapın

Tüm Yorumları Görün
Yorum Yapmak için üye girişi yapın!Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekiyor...
Üye Girişi yapmak için Tıklayın